X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
רס"ל בשירות מילואים אבי קארותשי, בן 25 מבאר שבע נהרג ושני חיילים נוספים נפצעו הובא הערב למנוחת עולמים אחד המחבלים נהרג והשני נמלט פצוע ביממה האחרונה נמשכו תקריות האש ברצועה
▪  ▪  ▪
בן 17 ניסה להבריח חמישה מטעני צינור

עומר שיקלר
השב"כ חשף ועצר חוליית טרור של התנזים

נגד בצה"ל נהרג ושניים נוספים נפצעו (יום א', 19.6.05) בשתי תקריות בהן שוגרו שני טילי נ"ט ונפתחה אש לעבר מוצב צה"ל הנמצא על ציר פילדלפי בדרום רצועת עזה ולעבר עבודות הנדסיות המבוצעות בסמוך למוצב.
ההרוג בהתקפה הוא רב-סמל בשירות מילואים אבי קארותשי, בן 25 מבאר שבע. הלוויתו נערכ הערב בשעה 20:00 בבית העלמין הצבאי בעירו.
באירוע, שהתרחש דרומית למוצב "גירית" על גבול ישראל מצרים, נפצע נגד בצה"ל אחד באורח קל עד בינוני. הוא פונה באמצעות אמבולנס לבית החולים "סורוקה" בבאר שבע.
באירוע השני נפגעו נגד וחייל אשר עסקו בעבודות הנדסיות להקמת גדר המפרידה בין השטח הפלשתיני לציר פילדלפי. כוח מגן דוד אדום שהגיע למקום טיפל בפצועים בשטח ופינה את אחד הפצועים לבית החולים באמצעות מסוק, שם למרות ניסיונות הרופאים הוא מת מפצעיו.
מקורות בצה"ל מסרו, כי ירי טילי הנ"ט לעבר מוצב צה"ל היה למעשה פעולת הסחה לתקיפתם של שני מחבלים שפתחו באש לעבר כוח הנדסה שעסק בעבודות במקום. המחבלים פתחו באש לעבר החיילים, ומירי זה נפגעו השלושה. חיילי צה"ל השיבו באש, ולאחר חילופי אש ממושכים השתרר שקט. ככל הנראה אחד המחבלים נהרג ומחבל נוסף שנמלט, נפגע באורח לא ידוע.
פלוגות אל קודס, הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלמי, ופלוגות אבו-ריש, קבוצה חמושה המקורבת לפת"ח, נטלו אחריות במשותף לאירוע.
אל"מ אבי פלד, מפקד החטיבה הדרומית ברצועת עזה אמר כי מדובר באירוע משולב שהחל בירי נ"ט לעבר טנק שאיבטח את העבודות ובמקביל ירו שני מחבלים לעבר כוחות של גבעתי והנדסה. "מרחב פילדלפי, צינור החמצן לפיגועים והברחות לרשות הפלשתינית, נמצא בתהליך בניית קיר בטון שיחצוץ בין הפלשתינים לכוחות למנוע פיגועים והברחות ופגיעה בחיי אדם", אמר אל"מ פלד.
הוא ציין שהכוחות שעבדו בשטח פעלו בצורה טובה למרות הפגיעה הראשונית. הוא ציין כי יתקיימו תחקירים בנושא. "ביומיים האחרונים ישנה עלייה בהיקף הפיגועים, וזאת בדרך כלל בגלל אירועים פנימיים ברשות. אנו מקווים שנגיע להינתקות כך שניתן יהיה לעבור אותה בתיאום", הוא הוסיף.
בצה"ל מציינים, כי בעת האחרונה חלה הסלמה בפעילות החבלנית ברצועת עזה. לדבריהם, מתחילת חודש יוני שוגרו 16 רקטות קסאם ולמעלה מ-40 פצצות מרגמה. כמו כן, נורו 11 טילי נ"ט ונחשפו חמישה מטעני חבלה. גורמי צבא מציינים, כי ארגון הג'יהאד האיסלמי ממשיך לחתור נגד מאמצי הרגיעה וצה"ל ימשיך לפעול באופן ממוקד נגד פעילות טרור מסוג זה.
ההסלמה ברצועה נמשכת
במהלך הלילה נפתחה אש לעבר מוצב צה"ל בגבול ישראל-מצרים סמוך לרפיח. כמו כן נורה טיל נ"ט לעבר כוח צה"ל שנע על גדר המערכת המקיפה את יישובי גוש קטיף סמוך ליישוב נווה דקלים בדרום רצועת עזה. בשתי התקריות לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.
גם במהלך סוף השבוע והלילה המשיכו המחבלים לשגר פצצות מרגמה לעבר יישובים ישראליים ברצועת עזה. בנוסף שיגרו מספר רקטות קסאם לעבר העיר שדרות. רקטה אחת נחתה בלב העיר ופגעה במדרכה סמוך לבית. לא היו נפגעים.
פלשתיני בן 17 ניסה להבריח חמישה מטעני צינור
נער פלשתיני בן 17 נעצר (א') בנקודת הביקורת חווארה, דרומית לשכם. הנער, אשר הגיע לנקודת הביקורת בשעות הבוקר, אחז בארגז ועורר את חשדם של החיילים המאיישים את הנקודה. הוא נעצר והועבר לחקירת כוחות הביטחון.
החיילים המוצבים במחסום הזעיקו למקום את חבלני מג"ב אשר בדקו את הארגז החשוד ומצאו בו חמישה מטעני צינור מוכנים להפעלה. בעקבות חשש לפגיעה בפלשתינים העוברים במחסום ובחיילי צה"ל השומרים עליו, נסגר המחסום למעבר. בצה"ל מציינים, כי בעקבות הצורך לסגור את המחסום לטיפול במטענים נגרמה פגיעה באורח חייהם התקין של הפלשתינים.
המטענים, אשר הכילו מסמרים רבים ותילי ברזל פוצצו באופן מבוקר. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. בצה"ל מציינים, כי בשלושת החודשים האחרונים סיכלו כוחות צה"ל 21 נסיונות לפיצוץ מטענים והברחות אמצעי לחימה בהם היו מעורבים קטינים פלשתינים מתחת לגיל 18.

תאריך:  19/06/2005   |   עודכן:  19/06/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריאל שרון / Ariel Sharon
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
סקר של מגזין פורבס דירג את הסלבריטיז העשירים ביותר    במקום ה-37 ג'ניפר אניסטון    בראד פיט אחרי תום קרוז    "עקרות בית מיואשות" נכנסו לרשימה
מיכאל דבורין
במסיבת עיתונאים שכינס היום ח"כ אברהם פורז לראשונה מזה שלושה שבועות מאז התפוצץ הסיפור, הכחיש פורז מכל וכל כי הציע לממן לשני פעילי שינוי נסיעה לחוץ לארץ ואיים כי בכוונתו להגיש תביעת דיבה נגד רשות השידור; איילה חסון: "קשה להאמין שפורז משקר במצח נחושה בצורה כזו"
הדר פרבר
שמונה תזכירים סודיים משנת 2002, הגיעו לידיו של עיתונאי בריטי ומעלים שוב סימני שאלה על המניעים של בריטניה לעמוד לצד ארה"ב במלחמה בעירק
ברוך לוי
דנון, שכיהן כמשנה למנכ"ל בנק המזרחי, ייכנס לתפקידו החל מחודש יולי הקרוב.
גלית יצחק
צוות חוקרים ישראליים מבי"ח 'שיבא' ערכו מחקר ובו מצאו כי הזרקת החלבון הטבעי לרקמה הביאה לצמיחת כלי דם חדשים, יצירת מעקפים טבעיים, שיפור באספקת הדם לרקמה ושיפור בתפקוד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il