X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מרבית מבני ה-20 ומעלה ציינו כי הם מאושרים ומלאי מרץ אך גם לחוצים ובעלי דאגות המדירות שינה מעינהם; הנשים כרגיל דאגניות יותר מהגברים; בעת משבר - לגברים אין על מי לסמוך יותר מאשר לנשים
▪  ▪  ▪

מי אמר שבגיל 20 ומעלה החיים תמיד ורודים ואין דאגות?!, סקר שערכה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מצא, כי המצב הרגשי של ישראלים בני 20 ומעלה, טוב יחסית, אך כשליש מהם לחוצים ומדווחים על בעיות שמדירות שינה מעינהם.
מהסקר מסתבר, כי שליש הצעירים של היום לחוצים "תמיד או לעיתים קרובות". הנשים (35%) לחוצות יותר מהגברים (28%), והגרושים (42%) לחוצים יותר מהנשואים (32%) או מהרווקים (26%). שיעור המרגישים לחוצים גבוה יותר בקרב הערבים (53%) מאשר בקרב היהודים (29%), יותר בקרב המובטלים מאשר בקרב העובדים או הגמלאים (44% לעומת 29% ו-23%, בהתאמה.
הרגשת הדיכאון שוררת יותר בקרב הנשים (13%) מאשר גברים (9%), ויותר אלמנים וגרושים מאשר נשואים או רווקים (24% ו-18% לעומת 10% ו-7%, בהתאמה. בסך הכל דיווחו 11% מקרב בני ה-20 ומעלה על תחושות דיכאוניות במהלך 12 החודשים האחרונים.
הדת ורמת ההכנסה משפיעה על רמת הדיכאון
מסתבר גם כי ההגדרה הדתית של האדם משפיעה על מצב רוחו. מהסקר עולה כי הדתיים (8%) דיכאוניים יותר מהחילוניים (7%), והחרדים (2%).
18% מאלה שחיים במשקי בית שבהם ההכנסה החודשית ברוטו היא עד 2,000 ש"ח לנפש הרגישו מדוכאים, לעומת 5% מאלה שחיים במשקי בית עם הכנסה חודשית ברוטו מעל 4,000 ש"ח לנפש.
מחצית מעם ישראל - מאושר
מהסקר עולה כי באופן כללי, למרבית הישראלים טוב וחייהם מאושרים. כחצי מהישראלים (49%) דיווחו שהרגישו די מאושרים ב-12 החודשים האחרונים "תמיד או לעיתים קרובות".
ככל שמתבגרים מאושרים פחות
העלייה בגיל משפיעה על רמת האושר בחיים. מהסקר עולה, כי ככל שאנשים מתגברים הולכת ופוחחת תחושת האושר: 56% בקרב בני 20-24, 48% בקרב בני 45-64 ו-40% בלבד בקרב בני 75 ומעלה.
עולים משנת 1990 ואילך הרגישו מאושרים בשיעור קטן יותר בהשוואה לכלל האוכלוסיה היהודית (36% לעומת 54%). גם הורים המגדלים את ילדיהם ללא בן או בת זוג פחות מאושרים (33%) מאשר בני זוג עם ילדים (53%) או בני זוג בלי ילדים (56%).
אחוז קטן מהישראלים מרגישים בודדים; הנשים יותר מהגברים
10% בלבד מהישראלים הרגישו בדידות "תמיד או לעיתים קרובות", במהלך 12 החודשים האחרונים. הנשים הרגישו בודדות יותר המגברים (13% לעומת 7%).
עם העלייה בגיל עולה גם שיעור הסובלים מתחושת בדידות: 4% בקרב בני 20-24, 12% בקרב בני 45-64 ו-22% בקרב בני 75 ומעלה. אלמנים וגרושים מרגישים בדידות בשיעורים גבוהים יותר מנשואים או רווקים (33% ו-23% לעומת 8% ו-7%, בהתאמה).
21% מההורים המגדלים את ילדיהם ללא בן או בת זוג הרגישו בדידות, לעומת 8% מבני זוג עם ילדים. 9% מאלה שהיו מרוצים מהיחסים עם בני משפחה הרגישו בדידות, לעומת 31% מאלה שלא היו מרוצים. כמו כן, אנשים שהיו מרוצים מהיחסים עם השכנים, חשו פחות בדידות לעומת אלה שלא היו מרוצים מיחסים אלה (9% לעומת 15%).
לגברים, לערבים ולגרושים - אין על מי לסמוך
14% גברים בישראל דיווחו שאין להם על מי לסמוך בעת משבר או מצוקה, זאת לעומת 10% מקרב הנשים. מבוגרים הרגישו שאין על מי לסמוך יותר מאשר צעירים (17%) מבני 64-75 לעומת 5% מבני 20-24), וערבים (18%) יותר מאשר יהודים (11%).
21% מהגרושים הרגישו שאין להם על מי לסמוך בעת משבר או מצוקה, לעומת 12% מהנשואים ו-7% מהרווקים. כמעט שליש (30%) מאלה שדווחו שאין להם חברים, הרגישו שאין להם על מי לסמוך בעת משבר או מצוקה, לעומת 9% מאלה שיש להם חברים.
18% מאלה שחיים במשקי בית שבהם ההכנסה החודשית ברוטו היא עד 2,000 ש"ח לנפש הרגישו שאין להם על מי לסמוך בעת משבר או מצוקה, לעומת 6% מאלה שחיים במשקי בית עם הכנסה חודשית ברוטו מעל 4,000 ש"ח לנפש.
הצעירים מתמודדים טוב יותר עם בעיות
מהסקר עולה עוד, כי שני שלישים מבני 20 ומעלה (67%) הרגישו "תמיד או לעיתים קרובות" שהם יכולים להתמודד עם בעיותיהם. מצב זה משתנה עם העלייה בגיל: 70% בקרב בני 20-24 הרגישו כי הם מתמודדים טוב יותר עם בעיותיהם לעומת 54% בקרב בני 75 ומעלה.
בקרב היהודים, שיעור המרגישים שהם יכולים להתמודד עם בעיותיהם גבוה יותר (69%) מאשר בקרב הערבים (54%), וכן בקרב הלומדים והעובדים (79% ו-73%, בהתאמה), השיעור גבוה יותר מאשר בקרב המובטלים (52%).
ככל שעולה מספר המפרנסים במשק הבית עולה תחושת יכולת ההתמודדות עם בעיות - 57% במשקי בית ללא מפרנסים ו-72% במשקי בית עם יותר ממפרנס אחד.
אם יש לך קוצים במקום שבו נהוג לשבת...
עולם שייך לצעירים - אינו רק פתגם. מהסקר עולה כי 41% מבני 20 דיווחו כי כמעט תמיד מלאי מרץ. הגברים (45%) מלאי מרץ יותר מהנשים (37%), ויהודים (43%) יותר מאשר ערבים (27%).
42% מההורים המגדלים את ילדיהם עם בן זוג הרגישו מלאי מרץ לעומת 28% מההורים המגדלים את ילדיהם ללא בן או בת זוג. פחות מובטלים הרגישו את עצמם מלאי מרץ, מאשר עובדים או לומדים (32% לעומת 48% ו-46%, בהתאמה).

תאריך:  30/06/2005   |   עודכן:  30/06/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נוה יוסף
השופטת הדסי-הרמן: "העבירות שביצעו הנאשמים חמורות ובזויות, מציגות תמונה קשה של התנהגות מחפירה מצד שוטרים כלפי תושבי שטחים ופגיעתם רעה במתלוננים ועוד יותר בנו, כחברה. לא בכדי טענה התובעת כי מקרים כאלה מותירים צלקות בלב הקורבנות ועלולות לטפח את השנאה למדינה ולאזרחיה"
הדר פרבר
לפרויקט השני הוגשו למעלה מ-400 הצעות ועתה הוחל שלב המיון    15 ההצעות הנבחרות יוכרזו בחודש ספטמבר הקרוב
מיכאל דבורין
מושב יתד והמועצה האזורית אשכול דורשים בעתירה מנהלית שהוגשה לבית המשפט המחוזי בבאר-שבע למנוע מהוועדה המחוזית לסגור את אתר מחזור הפסולת החקלאית שבבנייתו השקיעה 153,000 ש"ח
מיכאל דבורין
זאת, בעקבות יוזמתם לקיים משוב לדיינים בבתי הדין הרבניים; הלשכה מבקשת להבהיר, שמשוב השופטים כולל גם משוב לדיינים בבתי הדין הרבניים, ולכן אין צורך בקיומו של משוב נפרד לדיינים
יפעת גדות
השרירים החלשים בחך הרך ובגרון העליון עשויים להיות הסיבה לנחירות ול-OSA, וזמרים מקצוענים משתמשים בתרגילי שירה כדי לחזק שרירים אלו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il