X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הריבית על הפיגורים והה משמעותית מריביות הבנקאיות הממוצעות והמקובלות לאשראי ונעה סביב 7%-%10 חברת חשמל: "הריבית נגבית באישור הרשות לשירותי חשמל ובריבית החשכ"ל"
▪  ▪  ▪

חברת החמשל מנצלת את היותה מונופול בשוק, וגובה ריביות מופקעות מלקוחות שפיגרו בתשלום חשבון החשמל ועמלות גבוהות של שירותים לצרכנים.
מבדיקה שנערכה באוניברסיטת דרבי, עולה כי הריבית הנגבית בעקבות תשלום מאוחר גבוהה משמעותית מריביות הבנקאיות הממוצעות והמקובלות לאשראי ונעות סביב 7%-10%.
עוד נמצא בבדיקה, כי בנוסף לריבית הגבוהה גובה חברת החשמל "דמי טיפול" (הוצאות בגין חשבון שלא שולם במועד) בסך 4.52 ש"ח, במידה והמנוי מקבל הודעת אזהרה לפני ניתוק. האזהרה תעלה לו עוד 5.04 שקלים. בצירוף העמלות שיעור הריבית הכולל שגובה חברת החשמל גבוה יותר.
זקוקים לשירותים של חברת החשמל? - תשלמו מחיר יקר
חברת החשמל גובה שורה ארוכה של עמלות מהצרכנים אשר נזקקים לשירותיה או לחילופין מפגרים עקב קשיים כלכליים בפירעון חשבונותיהם.
כך לדוגמה לקוח שחושד כי המונה "מזייף" וצריכת החשמל שלו חריגה (דבר שמתרחש מעת לעת) יתבקש לשלם על בדיקת מונה חד פאזי 280.87 שקל, ובדיקת כל מונה אחר תגיע לסכום של 713.65 שקל.
עלות חיבור או ניתוק חשמל תעלה 70.22 ש"ח אם הפעולה נעשית בחצרו של החייב ו-146.46 כאשר הפעולה נעשית מחוץ לחצרו של החייב. אם נשרף נתיך, עלות ההגעה של בודק מטעם חברת חשמל ללא החלפת הנתיך שנשרף תעלה 51.20 שקל לצרכן. החלפת הנתיך שנשרף תעלה לצרכן 52.20 שקלים.
לעיתים מגישה חברת החשמל חשבון לצרכן על-פי "הערכה" של הצריכה ולא על-פי קריאת מונה וקיים חשש שצרכנים נדרשים, לפעמים, לשלם סכומים גבוהים מהצריכה בפועל.
צרכן שמבקש קריאת מונה מיוחדת כיוון שלדעתו החשבון שהוגש לו אינו משקף לדעתו את נתוני המונה ישלם 71.67 שקל - הכל לפי התעריפון הרשמי של חברת החשמל. בקשה הנפוצה בעיקר בדירות להשכרה להנפקת אישור על שימוש או אי שימוש בחשמל תעלה לצרכנים 20.48 שקלים.
צרכן שיבקש לפרוע את חובו בשקים דחויים ישלם לחברת החשמל עמלה של 9.36 שקל עבור השיק הדחוי. צרכן שפיגר בתשלום ובזמן הפיגור עודכנו (התייקרו) תעריפי החשמל יחויב לשלם את ההתייקרות בגין תקופת האיחור בתשלום מעת עדכון התעריף החדש.
ד"ר אלי סברדלוב המבקר הפנימי של חברת החשמל ונציב תלונות הציבור ענה בתגובה לפניית אנשי דרבי בנושאי הריבית והעמלות באמצעות עו"ד יפעת פרנקל: "הרשות לשירותים ציבוריים חשמל אשר הינה גוף מפקח על חברת החשמל קבעה כי ספק שירות חיוני יגבה ריבית בהתאם לריבית הפיגורים של החשב הכללי באוצר. ריבית החשב הכללי מתחילת ינואר 2005 עומדת על 11.5% לשנה".
עו"ד פרנקל ממשיכה להסביר את הוצאות הטיפול: "העלויות שבבסיס תעריף החשמל מבוססות על ההנחה כי צרכן ישלם את חשבון החשמל המוגש לו במועדו". חברת החשמל אינה מתייחסת ללקוחות שמתקשים בפירעון חשבונותיהם בשל מצבם הכלכלי הקשה. בסיום תגובת החברה מסבירה עו"ד פרנקל: "חשבונות חשמל הנפרעים לאחר המועד האחרון לתשלום, גורמים לחברה עלויות נוספות וגם עלויות אשראי וגבייה. פעולות החברה מעוגנות בדין".

תאריך:  04/07/2005   |   עודכן:  04/07/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עדי גלסקה
אוהדי מכבי ת"א פרצו לכר הדשא בחולון, האימון נפתח באיחור ותחת הפרעות
מיכאל דבורין
כזכור בתאונה הטראגית שהתרחשה לפני כשנה נהרגו 3 ילדים ו-55 נוספים נפצעו    בית המשפט המחוזי בת"א אומנם זיכה את יוסי שלום, נהג האוטובוס, מהריגה אך הרשיע אותו בגרימת מוות ברשלנות
טלספורט
אייל אברמוב סיים את תפקידו דווקא ביום האימונים הראשון של הקבוצה
טלספורט
שכרו יהיה כ-135 אלף דולר לעונה. הפועל ת"א לא תשלם עבור רכישתו
גלית יצחק
כך עולה ממחקר שנערך במרכז הרפואי 'וולפסון'    ד"ר אוסקר סדן: "הרטייה מוצעת מעתה לכל יולדת בזמן הלידה. כמה מהנשים שהשתתפו במחקר שבו ללידה נוספת, וביקשו שוב להשתמש ברטייה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il