X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך גילה שר התחבורה מאיר שטרית בטקס חניכת אולם היוצאים החדש במעבר הגבול "נהר הירדן" הטקס נערך במעמד שרי התחבורה של ישראל וירדן ב-2004 נרשם גידול של 52% במספר המשאיות שעברו במסוף וגידול של 8% במספר הנוסעים
▪  ▪  ▪
השר שטרית בטקס חנוכת אולם היוצאים

ירדן העבירה בשנת 2004 מאות טונות של סחורות לעירק באמצעות מסוף "נהר הירדן" שבגשר שייח' חוסיין ומשם דרך נמל חיפה. כך גילה אתמול (יום ג', 5.7.05) שר התחבורה, מאיר שטרית, בטקס חניכת אולם היוצאים החדש שבמעבר הגבול "נהר הירדן" בגשר שייח' חוסיין.
הטקס נערך במעמד שרי התחבורה של ישראל וירדן, השר מאיר שטרית והשר הירדני סעוד נוסיראת. אולם היוצאים החדש, המשתרע על שטח של כ-1,300 מ"ר, כולל בין השאר אולם המתנה גדול ומרווח לנוסעים, חנויות פטורות ממכס ("דיוטי פרי"), עמדות ביקורת גבולות, מכס, שירותי בנק, שירותי מ.מ.ס.י וקפיטריה.
משרד התחבורה - רשות שדות התעופה והמעברים היבשתיים החלו להפעיל את מסוף נהר הירדן בשנת 1994, כחודש לאחר חתימת הסכם השלום עם ירדן, כדי לאפשר ולהסדיר את מעבר האזרחים והתיירים בין ישראל וירדן וכן אזרחים ישראלים ירדניים העובדים ב-"אזור הסחר החופשי" ישראל - ירדן. כמו כן משמש המסוף להעברת סחורות ומטענים בין שתי המדינות.
גידול של 50% בתנועת המשאיות
השר מאיר שטרית ציין, כי בשנת 2004 חל גידול של 52% בתנועת המשאיות בין ישראל וירדן וגידול של כ-30% במספר כלי הרכב הפרטיים שעברו במסוף וזאת למרות אירועי האינתיפאדה.
בנוסף, חלה עלייה של 8% במספר הנוסעים שעברו במסוף הגבול. מהנתונים עולה כי בסוף שנת 2004 הגיע מספר העוברים במסוף לכ-350 אלף איש, לעומת 327 אלף איש בשנת 2003. נתון זה מתקרב לשיא של מספר הנוסעים שנרשם בשנת 2001.
במסוף הגבול מועסקים כיום כ-250 עובדים, רובם תושבי העיר בית שאן ויישובי עמק בית שאן. לדברי מנכ"ל רש"ת גבי אופיר, בכוונת רש"ת להרחיב את הפעילות המסחרית במסוף נהר הירדן ולשפר את השרות לציבור המשתמשים במסוף.
"אנו פועלים להפעיל אולם כניסה לכלי רכב פרטיים, להקים אולם המתנה סגור לנוסעי "השאטל" ברציף היציאה ולהרחיב את שטח מסוף המטענים ב-40 דונם נוספים. פרויקט נוסף שיצא לדרך הוא קידום פרויקט מסילת הרכבת העתידה לקשר בין נמל חיפה לבית שאן ומסוף נהר הירדן", אמר אופיר.
יש לציין, כי רשות שדות התעופה מפעילה את שבעת מסופי הגבול היבשתיים במדינת ישראל ביניהם מסוף טאבה, ערבה, קרני, רפיח ואלנבי.

תאריך:  06/07/2005   |   עודכן:  06/07/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
הערב תתקיים ועידת G-8, מי תומך באמנת קיוטו, ומי יגדיל את הסיוע לאפריקה?    יפן נקטה באמצעים להפחית את פליטת הפחמן אשר גורם להתחממות כדור הארץ - הצעה לדוגמא היתה, כי אנשי העסקים יפסיקו לענוב עניבות כדי להפחית את הצורך בשימוש במזגנים
חדשות טלספורט
הרכבת האווירית ממשיכה להוריד נבחנים עבור מכבי נתניה
מירב לוי
כרמיאל חוגגת 40 שנה ו-18 שנות פסטיבל המחול; הפסטיבל יתקיים השנה ב-19-21.7 בסימן "הצדעה לשירי משוררים"; בהמשך המלצות לטיולים מהנים באזור
אלעזר לוין
השניים פותחים במקום מסעדה עממית, בשם אשרז, בסגנון ישראלי-אמריקני    תנאי: המסעדה תסגר בשבת    עיסקת מסעדות רביעית בכ-50 דולר למ"ר בכיכר
אלעזר לוין
דחה הצעה לבא במקומו של בן-שלוש    ניהל מגעים גם עם הפניקס    היה יו"ר הוועדה המייעצת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il