X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
יותר מ-3,000 איש השתתפו בהפגנה נגד הריסות הבתים ביישובי הבדואים הבלתי מוכרים בפעם הראשונה השתתפו בהפגנה גם נשים מוחים על הריסת מבנים ביישובים לא מוכרים
▪  ▪  ▪

"אל תהרסו אותנו תכירו בנו" זעקו הערב (ה', 7.7.05) אלפי מפגינים שבאו למחות נגד הריסת בתים מסיבית שהתקיימה באחרונה בכפרים הבדואים הבלתי מוכרים.
לטענת המפגינים בחסות ההינתקות ממשלת ישראל החריפה את צעדיה כנגד תושבי הכפרים הבלתי מוכרים. בפעם הראשונה השתתפו בהפגנה גם נשים. ח"כ טאלב אסענע: "מזה שנים ממשלת ישראל בונה בצד הישראלי והורסת בצד הבדואי. אם המדיניות המטופשת הזו של הממשלה לא תשתנה היא תגרום לאינתיפדת קורת הגג".
ההפגנה באה במחאה על הפגיעות החוזרות ונשנות של המשטרה ואנשי מינהל מקרקעי ישראל בתושבי הכפרים הבדואים הבלתי מוכרים ובמחאה על תוכנית הממשלה ומינהל מקרקעי ישראל להרוס 160 בתים בכפר ביר אלמשאש. בהפגנה השתתפו שאוקי חטיב- ראש ועדת המעקב של ערביי ישראל, חברי הכנסת טאלב אסענע, ועוד פוליטיקאים ואנשי ציבור רבים.
מארגן ההפגנה חסין אל-רפעיה, ראש המועצה האזורית לכפרים הבדואים הבלתי מוכרים בנגב אמר, כי "במשך 57 שנים הקימה המדינה הרבה מנהלות וניסתה לפתור את המצב לבד הניסיונות האלה נכשלו. הדרך היחידה לפתור את הבעיה היא במשא-ומתן. אנחנו קוראים לשרון לבוא ולדבר עם ראשי הכפרים כי הגיע הזמן לפתור את הבעיה. הריסת בתים והשארת ילדים ללא קורת גג לא תפתור כלום".
חבר הכנסת טאלב אסענע: "הממשלה שוללת את זכיותיהם הבסיסיות של הבדואים מתוך רצון לגרשם מאדמתם. הבדואים הם אזרחים ולא אויבים אבל אם הממשלה תמשיך כך מצב זה ישתנה".
הבדואים מוחים על כך שביום חמישי, 30 ביוני, הגיע כוח של אנשי מינהל מקרקעי ישראל בליווי משטרה על-מנת לחלק צווי הריסה ל-160 בתים בכפר ביר אלמשאש. הם מציינים, כי כתוצאה מההתנהגות הפרובוקטיבית של אנשי הכוח התפתח עימות בין הפקחים והמשטרה לתושבי הכפר, שבמהלכו התעלפה אישה בהריון ונזקקה לטיפול בבית החולים.
בעקבות האירוע הקימו חסין אל-רפעיה, ראש המועצה האזורית לכפרים הבדואים הלא מוכרים ואיברהים לוקלי ראש הכפר ביר אלמשאש אהל מחאה בצד כביש באר שבע דימונה.

תאריך:  07/07/2005   |   עודכן:  07/07/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עדי גלסקה
יאיר רבינוביץ' החליט הערב לאחר שבדק את הנושא, שארביטמן רשאי לשחק במכבי חיפה    לאחר שמוקדם יותר היום משה אביבי דחה את ההחלטה לגבי החלוץ
עומר שיקלר
שר הפנים קבע כי הבחירות יתקיימו ב-30.8.05    זאב ביילסקי הודיע לשר על התפטרותו לאור היבחרו לתפקיד יו"ר הסוכנות היהודית
עומר שיקלר
איהאב א-שריף נחטף בבגדד במוצאי שבת    ארגון הטרור אל-קאעידה נטל אחריות    ביצענו את גזר הדין של האל
מיכאל דבורין
כך טוענים בהסתדרות אשר פעיליה קיימו אתמול, פעילות מחאה מול סניף סופר פארם בדיזנגוף פינת גורדון בת"א תחת הסיסמא: "אי אפשר לטאטא את ההעסקה הפוגענית מתחת לשטיחונים"
מיכאל דבורין
בית המשפט המחוזי שהוציא את הצו קיבל את בקשת אגף ומכס ומע"מ בעניין לאחר שהחברה נקלעה לקשיים וחובותיה לרשויות המס צמחו להיקף של כ-2.6 מיליון ש"ח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il