X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
המ"כ הורשע בגרימת מותו ברשלנות ובעבירה של התעללות ברב-טוראי אהוד שניאור ז"ל בית הדין: מהתנהגותו עולה תמונה של זלזול גמור בהוראות, התנכרות מוחלטת לכללי זהירות בסיסיים, תוך יצירת סיכון מוחשי לשלומם של החיילים
▪  ▪  ▪

בית הדין הצבאי במפקדת זרוע היבשה הטיל אתמול (ה', 7.7.05) עונש של שנתיים מאסר בפועל, לצד עונש מותנה והורדה לדרגת טוראי, על מפקד הכיתה של רב-טוראי אהוד שניאור ז"ל.
פסק הדין שניתן הוא בעקבות הרשעתו של המפקד לפני כחודש בגרימת מותו ברשלנות ובעבירה של התעללות בשלב 'האימון המתקדם' של יחידת "דובדבן" במתקן אדם במהלך חודש אוגוסט 2002.
המקרה אירע בתאריך 9 באוגוסט 2002 במהלך אימונים של היחידה כאשר הורה מפקד הכיתה לשניאור לשאר חיילי המחלקה לרוץ ריצת אלפיים מטר בקציבת זמן, הלוך ושוב, ובסך הכל שלוש פעמים. בריצה השלישית התמוטט שניאור, פונה לבית-החולים ושם נקבע מותו.
בלילה שקדם לכך, העניש המפקד הנאשם את רב"ט שניאור בגין כך שהלה לא קם בהקפצה. המפקד, יחד עם מ"כ נוסף, הורו לו לקחת עימו מקלע, פק"ל מים ואת האפוד האישי, כך שישא כ-23 ק"ג סה"כ. במצב זה נצטווה המנוח לרוץ למרחקים קצרים ולזחול על קוצים משך כ-20 דקות. המנוח ציין, כי אינו חש בטוב, אך פנייתו נדחתה בגסות על-ידי המפקד.
בית הדין הצבאי קבע בגזר הדין, כי מהתנהגותו של הנאשם עולה תמונה של זלזול גמור בהוראות, התנכרות מוחלטת לכללי זהירות בסיסיים, תוך יצירת סיכון מוחשי לשלומם של החיילים.
בגזר הדין נכתב, כי הנאשם, שהופקד על הכשרת לוחמים ביחידה מובחרת, נכשל בכך שהתעלל בפקודו וגרם למותו ברשלנות. "מעשיו של הנאשם באו כהמשך ישיר לשורה של מקרים, במסגרתם התעלם הנאשם מהוראות ברורות שניתנו לו על-ידי מפקדיו, הוראות שנועדו להגן על כבודם של חייליו וביטחונם. ההוראות הועברו לנאשם בלווית הסברים על הסיכון הכרוך בהפרתן ותוך אזכור דוגמאות קשות שהובילו ליצירתן, שהרי לא בכדי, נאמר לא אחת, כי הוראות הבטיחות באימונים 'בדם נכתבו'".
בית הדין הוסיף בדבריו, כי מידת רשלנותו של הנאשם , היא מהחמורות ביותר. הנאשם פעל מתוך יהירות שסימאה את עיניו ומנעה ממנו לצפות את הסיכון הרב שהיה כרוך במעשיו, לחייליו בכלל ולמנוח בפרט.
"רשלנותו של הנאשם הייתה רשלנות מהותית וחמורה שהביאה לקיפוח חיי אדם. ערך החיים הוא הנעלה שבערכים וההקפדה על כללי הבטיחות באימונים נועדה להבטיח שלא יקופדו חיי אדם", הוסיפו.
בית הדין הדגיש את אחריותם של המפקדים בצה"ל לשלומם, בריאותם וכבודם של החיילים שתחת פיקודם, ואת חובתם של המפקדים לגלות הבנה ורגישות לתפקודם של החיילים, במיוחד בראשית דרכם בצה"ל, על-מנת שלא יישנו מקרים טראגיים מעין זה.

תאריך:  08/07/2005   |   עודכן:  08/07/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר
כוחות הביטחון של בריטניה פתחו בחקירה ובמצוד אחר המבצעים    ברחבי העולם הועלתה הכוננות    התחבורה הציבורית בלונדון חזרה לפעול    הקהילה המוסלמית בלונדון חוששת ממעשי נקם    חשש לגורל ישראלית שהתגוררה בלונדון
שלומי דיאז
השר לביטחון פנים טוען כי הדברים נאמרו לו בעת ביקור בגוש קטיף    המפכ"ל: "יש להשאיר את נושא האלימות מחוץ לתחום"    השוטרים יצוידו ב"שעון" ממוחשב המעביר נתונים על מה שנעשה בעת הפינוי
שלומי דיאז
עצרה שישה חשודים ביבוא הסם לישראל    שווי הסם כחמישה מיליוני שקלים
טלספורט
בהפועל חיפה מקווים לקבל עבורו 300 אלף דולר מהפועל ת"א    הקשר האחורי הניגרי באיו אדפמי יגיע בשבוע הבא למבחנים בהפועל תל אביב
טלספורט
נבחרת ישראל ממשיכה בהכנות לטורניר ההזדמנות האחרונה, השחקנים סיימו שני אימונים    עמית תמיר יצטרף לנבחרת ב-15 לחודש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il