X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ועדת השרים לענייני פנים ושירותים צפוייה לדון בנושא ביום א' הקרוב מנכ"ל החברה להגנת הטבע, גרשון פלג, פנה במכתב לרה"מ שרון: הורה על הסרת הדיון בכביש 9, עד לאחר קבלת תוצאות הבדיקה המחודשת בדבר נחיצותו הכלכלית של הכביש
▪  ▪  ▪

הממשלה וועדת השרים לענייני פנים ושירותים יקיימו דיון (יום א', 10.7.05) בהצעה לאשר תוכנית כביש 9, המחבר בין הכבישים 2,4, ו-6 מדרום לחדרה.
אנשי החברה להגנת הטבע טוענים, כי סלילת הכביש תגרום לבעיות סביבתיות קשות, כולל פגיעה אנושה בפארק השרון אשר החלטה על הקמתו התקבלה על-ידי הממשלה כבר לפני 10 שנים.
הם מציינים, כי נחיצותו התחבורתית של כביש 9 איננה ברורה כלל ועיקר. הקמת הכביש אושרה על-ידי הוועדה לתשתיות לאומיות, אולם כשהובא לאישור ועדת השרים בעבר, דרשו משרד האוצר והתחבורה לבצע בדיקה מחודשת בשאלת נחיצותו הכלכלית של הכביש, וכן לבחון חלופות אפשריות אחרות, מאחר והבדיקה בדבר נחיצותו הכלכלית של הכביש נפסלה על-ידי החוקר שמונה על-ידי הוועדה לתשתיות לאומיות.
הבדיקה בדבר הנחיצות הכלכלית, אותה דרשו המשרדים השונים, טרם הושלמה. למרות זאת, נושא כביש 9 אמור לעלות לאישור וועדת השרים. בשל זאת פנה מנכ"ל החברה להגנת הטבע, גרשון פלג, אל ראש הממשלה ואל השרים, בבקשה להורות על הסרת הדיון בכביש 9, עד לאחר קבלת תוצאות הבדיקה המחודשת.
"בקטע המערבי שלו, עתיד הכביש לחצות את פארק השרון, ובחלקו המזרחי עתיד הוא לחצות שטחים פתוחים בעלי ערכיות סביבתית ונופית גבוהה" - כותב פלג לשרים, ומציין: "כביש זה עתיד להיות אחד מכבישי הרוחב הבעייתיים ביותר, הן בהיבט של נחיצותו התחבורתית והן בשל פגיעתו בשטחים פתוחים ובסביבה".
לדבריו, הכביש אושר בשעתו על-ידי הוועדה לתשתיות לאומית, אולם לא הובא לאישור ועדת השרים עד כה, בשל דרישת משרד האוצר ומשרד התחבורה לבצע בחינת נחיצות כלכלית מחודשת לכביש ובדיקת חלופות אפשריות להתוויתו. הוא מזכיר לשרים ולראש הממשלה, כי הבדיקה הנדרשת טרם הושלמה, ו"הנה נתבשרנו כי עניינו של הכביש האמור יובא בכל זאת לאישור ועדת השרים".
"ברצוננו להדגיש עוד, כי רשת הדרכים הקיימת, כמו גם זו המתוכננת באזור, שונה מרשת הדרכים עליה התבסס אישור הכביש בתוכנית המתאר הארצית לדרכים מספר 3. חרף זאת, לא נערכה מאז ועד היום כל בחינה לתפקוד מערכת הדרכים הקיימת באזור, כולל הרחבתה ושידרוגה, במידת הצורך, כחלופה לסלילת הכביש", הוא ממשיך.
אנשי החברה להגנת הטבע טוענים, כי עלות הפרויקט כולו בהתאם להערכה קודמת מוערכת בכ-600 מיליון ש"ח, ומתוכם כ-400 מיליון מיועדים למינהור. "חרף זאת, כפי שטענו בעבר, אין במנהור כדי למנוע פגיעות סביבתיות קשות בשטח המיועד לפארק השרון, כמו - למשל - באזור 'בריכת יער'. מכאן, שיש לראות חשיבות רבה נוספת לקיומה של הבדיקה האמורה".
פלג פונה לראש הממשלה וציין: "לא פעם הבעת דעתך בדבר נחיצות השמירה על פארק השרון ואי המשך סלילת כבישים בשטחו, דוגמת כביש 20 (המשך נתיבי איילון צפונה)".
בסוף המכתב הוא מבקש משרון להורות על הסרת הדיון בתוכנית הכביש שבנדון מסדר יומה של הוועדה, וזאת עד לאחר קבלת תוצאות הבדיקה המחודשת בדבר נחיצותו הכלכלית של הכביש, שיזמו משרדי האוצר והתחבורה, כמו גם ביצוע בחינת השפעת הכביש על השימוש בתחבורה הציבורית.

תאריך:  08/07/2005   |   עודכן:  08/07/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר
מטר, פעילת ימין וראש ארגון "נשים בירוק", מואשמת בהעלבת עובד ציבור    כינתה את יונתן בשיא, ראש מינהלת ההינתקות: "גירסה מודרנית של היודנרט"
שלומי דיאז
נמצאו ללא רוח חיים בדירה בישוב    נבדק חשד לרצח על מה שמכונה "חילול כבוד המשפחה"
אלעזר לוין
יבוא במקומו של נגה רחמני
אלעזר לוין
קרן גלובל הלוותה לחברה 4.3 מיליון דולר ב-8% ועוד 10-20% מהרווחים    ההכנסות הצפויות - 510 מיליון דולר    מרים נופך-מוזס - בעלת 2.5% בחברת נאנט, הבונה בפולין והונגריה
שלומי דיאז, עומר שיקלר
רכבת נוסעים שיצאה מבאר שבע התנגשה במשאית עם נגרר שנתקעה על הפסים    35 נפגעו, רובם במצב קל, להוציא נהג הקטר שנפצע קשה ושניים במצב בינוני    לא רחוק משם נמנעה השבוע תאונה אחרת    המשטרה תבצע סיורים לאורך מסילות הרכבת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il