X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בתום שלושה ימי דיונים בסקוטלנד החליטו שמונה המדינות המתועשות להעניק חבילת סיוע נדיבה למדינות אפריקה הרשות הפלשתינית תקבל מזה 3 מיליארד דולר בלייר: אנחנו בתחילתו ולא בסופו של עידן חדש
▪  ▪  ▪

ועידת המדינות המתועשות, ה-G-8, המתקיימת בגלנאיגלס שבסקוטלנד החליטה בשעות הצהריים (ו', 8.7.05) על הענקת חבילות סיוע בהיקף כולל של 50 מיליארד דולר למדינות העניות, שעיקרן הן מדינות אפריקה. הרשות הפלשתינית תקבל כ-3 מיליארד דולר. חלק ניכר מהסיוע יינתן בדרך של מחיקת חובות.
בעזרת סיוע של הרגע האחרון מיפן, הצליח ראש ממשלת בריטניה, טוני בלייר, לזכות בניצחון חשוב: המענק לאפריקה יהיה בגובה של 50 מיליארד ולא 25 מיליארד דולר כפי שהיה צפוי להיות בתחילה.
בלייר, שבעקבות פיגועי הטרור שהתרחשו בבירתו ביום ה' עמד באור הזרקורים יותר מהמנהיגים האחרים, אמר כי מדובר "בתחילתו ולא בסופו" של עידן חדש של סיוע למדינות נחשלות ועניות. הוא הוסיף, כי יש להמשיך ולשמר את האוירה החדשה שנוצרה ולנצל את האקלים להרחיב את הסיוע.
"הטרור לא יחבל במה שבאנו כאן להשיג", אמר בלייר וציין: "מטרת הטרור היא לא רק לרצוח, היא להכניס יאוש בללבות האנשים". הוא הוסיף כי "כל זה לא ישנה את העולם מחר בבוקר. זו התחלה ולא סיום".
בראש סדר היום של הוועידה בת שלושת הימים שהתכנסה בסקוטלנד היה המצב באפריקה. מספר ימים לפני שהוועידה התכנסה הודיעו ראשי שמונה המדינות המתועשות, כי הן מוחקות את חובותיהן של 18 מהמדינות העניות בעולם, כש-14 מתוכן נמצאות ביבשת אפריקה. בלייר ציין, כי ההחלטה לגבי אפריקה לא הייתה על דעת כל החברות אך היא מייצגת "שינוי אמיתי ובר-השגה".
"50 המיליארד אשר ינתנו כסיוע הם סימן לעידן חדש של עסקים אשר יובא כמחיקת חובות למדינות עניות, מתן גישה כוללת לטיפול באיידס ובמחוייבות למשטר חדש של שמירת שלום באפריקה", ציין בלייר.
הוא הדגיש כי לא מדובר בסיום העוני באפריקה, "אבל זו תקווה לכן שניתן יהיה לסיים אותו". בלייר הוסיף, כי מכלל הסכום, שלושה מיליארד יועברו לרשות הפלשתינית לאורך השנים הבאות. "שתי מדינות - ישראל ופלשתין, שני עמים ושתי דתות, שיחיו זו לצד זו בשלום".
נשיא ניגריה, אולסגן אובדנגו אמר מיד לאחר ההכרזה של בלייר, כי החלטת ה-G-8 היא "הצלחה אדירה".
נושא מרכזי שעמד על הפרק במהלך הדיונים היה סוגיית איכות הסביבה ושינוי האקלים העולמי עקב התחממות כדור הארץ. בתום הפיסגה נקבע כי בהתכנסות הקרובה, בחודש נובמבר, ימישכו לדון בנושא.
נשיא צרפת, ז'אק שיראק, אמר כי ההסכם שהושג בנוגע לשינוי האקלים בוועידת ה-G8 מבטיח קיום של דיאלוג הכרחי. בלייר צייןף בדבריו, כי ארה"ב חייבת להצטרף למאבק העולמי בשינויי האקלים, במיוחד בהתחשב בכך ש"ענקיות כלכליות בהתהוות כמו הודו וסין אמורות להשתתף בו".
הוא המשיך ואמר: "אם לא נצליח להגיע להסכמה עם אמריקה בנושא האקלים, לא נוכל להבטיח את השתתפותן של מדינות כמו סין והודו בדיאלוג". הוא הוסיף, כי רוסיה הסכימה להעמיד את נושא האקלים בראש סדר העדיפויות, כשתכהן כנשיאת הועידה בשנה הבאה.

תאריך:  08/07/2005   |   עודכן:  08/07/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אליהו שבת ערער על החלטת בית המשפט בטענה כי בית המשפט מנהל את ההליך לרעתו    הנשיא ברק דחה את הערעור
עומר שיקלר
ועדת השרים לענייני פנים ושירותים צפוייה לדון בנושא ביום א' הקרוב    מנכ"ל החברה להגנת הטבע, גרשון פלג, פנה במכתב לרה"מ שרון: הורה על הסרת הדיון בכביש 9, עד לאחר קבלת תוצאות הבדיקה המחודשת בדבר נחיצותו הכלכלית של הכביש
עומר שיקלר
מטר, פעילת ימין וראש ארגון "נשים בירוק", מואשמת בהעלבת עובד ציבור    כינתה את יונתן בשיא, ראש מינהלת ההינתקות: "גירסה מודרנית של היודנרט"
שלומי דיאז
נמצאו ללא רוח חיים בדירה בישוב    נבדק חשד לרצח על מה שמכונה "חילול כבוד המשפחה"
אלעזר לוין
יבוא במקומו של נגה רחמני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il