X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מפקד פיקוד הדרום מבהיר: ההחלטה לסגור את הרצועה לכניסת ישראלים - בגלל הסתננות פעילי ימין אורחים או מבקרים יוכלו לקבל אישורים זמניים במחנה הצבאי באורים אלוף יאיר נוה מתיר כניסה לצפון השומרון
▪  ▪  ▪


תא"ל אביב כוכבי

עומר שיקלר, ענבל אביב
ההינתקות החלה: הרצועה נסגרה בצו שרון-מופז

ההגבלות לא נועדו להקשות
תא"ל אביב כוכבי, מפקד אוגדת עזה, שיגר (ד') איגרת לתושבי גוש קטיף, בעקבות צו האלוף והחלטת ראש הממשלה. באיגרת הוא מבטיח לתושבי הרצועה, הישראלים, לסייע להם ככל שניתן.
"צה"ל יאפשר את הכניסה לאותם מבקרים, אורחים ובני משפחה אשר בכניסתם תחפצו. כניסה זו תיעשה בכפוף לתיאום מוקדם מול מרכז היתרים מיוחד אשר יוקם במיוחד לצורך זה. מרכז זה ינפיק אישורים זמניים לכניסה לחבל לאותם המבקרים להם תתאפשר הכניסה", כותב כוכבי.
כוכבי מציין עוד כי "בנוסף, ינפיק המרכז תעודות כניסה קבועות לתושבי החבל שיאפשרו את הכניסה והיציאה שלכם, התושבים". "מערכת היחסים הקיימת בינינו, צה"ל ותושבי חבל עזה, היא במרכז העשייה שלנו, וכשם שדבקנו במאמצינו לחזק את הקשר החשוב שקיים בינינו – אנו רואים זאת כחובתנו להמשיך ולעשות כן בתקופה לא פשוטה זו".
"אוגדת אזח"ע תעשה כל שביכולתה על-מנת לאפשר לכם, תושבי הגוש, לקיים את שגרת חייכם. ההגבלות שמוטלות בצו לא נועדו בשום פנים ואופן להקשות עליכם, למרות שבהחלט יתכנו קשיים (ובמיוחד בימים הראשונים לאכיפת הצו)", הוא מדגיש.
בסיום המכתב הוא אומר, כי "אנו נעשה כל מאמץ בכדי למנוע אי נעימויות ולאפשר לכם לקיים את שגרת חייכם – כפי שהייתם רגילים לה. אנו נכונים לעמוד לרשותכם, בכל דרך, בכל שעות היממה, בכדי לסייע בכל אשר ניתן".
מחסום כיסופים נחסם ופונה בכוח
למרות פניות אלוף פיקוד הדרום ופניית מפקד אוגדת עזה, פעלו עשרות מתושבי גוש קטיף וניסו לבצע פרובוקציות במקום. עשרות מתושבי הגוש הגיעו ברכבם הפרטי למחסום כיסופים, חסמו את ציר התנועה, מנעו כניסה ויציאה מאחרים, וסירבו להתפנות. הם קבלו על חסימת הכניסה לגוש אלא בהיתרים מיוחדים. למחסום הגיעו גם פעילי ימין מצפון השומרון ומישובים אחרים.
החיילים במחסום הזעיקו את המשטרה, ועם בואה הגבירו המפגינים את המהומה במקום. לקראת 23:00 החלה המשטרה לפנות חלק מהם בכוח, לאחר שסירבו להתפנות מהמקום. רכב גרר פינה כמה כלי הרכב שחסמו את הצומת, חמישה מפגינים נעצרו. כמה מהם נחבלו. שוטרת נפצעה קל בידה. כמה שוטרים נחבלו גם הם קלות.
למרות שרון - האלוף נוה מתיר כניסה לצפון השומרון
ראש הממשלה אריאל שרון חתם בצהריים על צו האוסר כניסה ושהייה של ישראלים (שאינם תושבי המקום) לאזור חבל עזה וצפון השומרון. בהמשך, ובהתאם לכך, הוצא צו (יום ד', 13.7.05) של מפקד פיקוד הדרום, האלוף דן הראל, המאפשר כניסה מבוקרת לאזורים האסורים באמצעות מתן היתרי כניסה.
ואולם, בשעות הערב, הפתעה: מפקד פיקוד המרכז, האלוף יאיר נוה, הוציא צו המתיר כניסה חופשית לכל האזורים המיועדים לפינוי בצפון השומרון. הצו הוצא על-אף שבשעות הבוקר הודיע ראש הממשלה על הוצאת צו המגביל את הגישה ליישובי רצועת עזה וצפון השומרון.
בבוקר (יום ד) חתם מפקד פיקוד המרכז, האלוף יאיר נוה, על צו הגבלת כניסה ושהייה באזור המיועד לפינוי בצפון השומרון ובאזורים הסמוכים לאזורים המיועדים לפינוי. בצה"ל מציינים, כי בשעות הערב החליט נוה, בהתאם לסמכותו, להוציא היתר כללי אשר יאפשר, בשלב זה, כניסה לאזור המיועד לפינוי ולאזורים הסמוכים לו, של ישראלים אשר נוכחותם בשטח לא תפריע לפינוי וזאת ללא צורך בקבלת היתרים מיוחדים. "צה"ל ימשיך לקיים הערכות מצב שוטפות ויבחן כל העת את מדיניות הגבלת הכניסה לשטחים המיועדים לפינוי", מדגישים בצה"ל.
בהודעת ראש הממשלה מהבוקר נאמר: "ראש הממשלה והשרים קיבלו את המלצת ראשי מערכת הביטחון להגביל את הכניסה לשטח המפונה ובהתאם חתם ראש הממשלה הבוקר על צו לפיו החל מהיום (ד') תוגבל הכניסה לשטח המפונה בחבל עזה ובצפון השומרון בהתאם לחוק ליישום תוכנית ההינתקות".
גורמי צבא ציינו, כי הוצאת ההיתר של האלוף נוה נעשתה כיוון שלא קיימים ניסיונות של גורמים שונים לסכל את הפינוי בצפון השומרון. בדובר צה"ל אמרו, כי לא מדובר בסתירה בין הצווים אלה בצעד משפטי בלבד.
כניסה - באמצעות היתרים
לתושבי האזורים שלגביהם הוצא צו ההגבלה, תתאפשר כניסה ויציאה באופן חופשי באמצעות היתרים קבועים שיחולקו לתושבים על-ידי הפיקודים דרום ומרכז. לעומת זאת, כניסה של אורחים ומבקרים תתאפשר על-ידי קבלת היתרי כניסה זמניים ומוגבלים. פיקוד העורף פתח אתר אינטרנט המאפשר להגיש בקשות.
המעברים בחבל עזה שדרכם תתאפשר הכניסה הם: כיסופים, קרני, מגן 13 (ארז). המעברים בצפון השומרון: ג'למה, רוחן, שבי-שומרון.
על-מנת לסייע למבקשים להיכנס לרצועה, הקים פיקוד העורף מוקד מיוחד במחנה אורים הסמוך לאופקים ורוחק מרצועת עזה. בצה"ל מציינים, כי המוקד מאויש שיבעה ימים בשבוע 24 שעות ביממה. חיילות המשמשות טלפניות יקבלו את פניות התושבים.
בצה"ל הקימו מוקדים טלפוניים להסדרת התרי כניסה זמניים:
חבל עזה
: באמצעות פיקוד הדרום בטלפון: 08-9927272, פקס: 08-9927465
צפון השומרון: באמצעות פיקוד המרכז בטלפון: 12-55-060-111, פקס: 04-6081082
לכל שאלה נוספת ניתן לפנות למרכז המידע הארצי בטלפון 12-55-111 (רב קווי).
בגלל פעילי ימין
מפקד פיקוד דרום אמר הצהריים, כי "פעילי הימין הקיצוני שזרמו בשבועות האחרונים לגוש קטיף ומועצת יש"ע שהתכוונה להביא אלפי בני אדם למקום כדי להכשיל את הפינוי, הם הגורמים שהובילו להחלטה לסגור את רצועת עזה וצפון שומרון". האלוף הראל ציין, כי רק הלילה הסתננו לרצועה למעלה מ-100 פעילי ימין.
"לא נותרה בידנו הברירה. אנחנו יודעים שיש זרימה בלתי פוסקת של מתנגדי הינתקות שהגיעו לכאן על-מנת לעשות דבר אחד: להכשיל את מימוש החוק שנחקק בכנסת", אמר.
הראל הדגיש כי לא יהיה מצור על הגוש. "תושבי גוש קטיף, מתוקף היותם תושבים, יוכלים להציג תעודת זהות או תעודת תושב ולצאת ולהיכנס לרצועת עזה ככל העולה על רוחם. הספקים וכל היתר יצטרכו לקבל היתר על-ידי מרכז ההיתרים", הוא אמר.
גורמי בצה"ל ציינו, כי היתרים חריגים לכניסה לאזורים יינתנו רק לאחר אישורו של מפקד הפיקוד.
תאריך:  13/07/2005   |   עודכן:  14/07/2005
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
המשקיעים העבירו לידי נאמן 4 מיליון דולר כדי להראות רצינות
מיכאל דבורין
במכתב ששיגר מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות לשר החקלאות ישראל כץ הוא מזהיר כי הממשלה חייבת לנקוט בצעדי חירום וכי החקלאים יהפכו בקרוב לחדלי יכולת פרעון בשל החובות הכבדים
מיכאל דבורין
השר מאיר שטרית מסר כי בשל החשיבות הציבורית הנרחבת שיש לדוח ליבנה, ובשל ההשלכות התחבורתיות שיש ליישומו, יש לקיים דיון ציבורי במסקנותיו
מיכאל דבורין
בעקבות פנייתו של ח"כ ברונפמן לשר האוצר בדרישה כי ישיב לשאילתות של חברי הכנסת השיב נתניהו כי עקב העומס הרב המוטל עליו והיעדר סגן שר במשרדו אין הוא מספיק לכל השאילתות; בסופו של דבר הוחלט כי יו"ר הכנסת יקצה לשר האוצר זמן מיוחד לענות על השאילתות
מיכאל דבורין
במסיבת עיתונאים שנערכה הציג הארגון את דוח גרינפיס לאנרגיה סולרית בישראל; על-פי הדוח, השקעה בהקמה הדרגתית של תחנות כח סולריות בהספק של 2,500 MW עד שנת 2025, תניב למשק הישראלי רווח מיידי של מילארדי דולרים ותיצור אלפי מקומות עבודה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il