X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
t
הפגישה התקיימה בירושלים על הפרק: תיאום ההינתקות ג'יבריל רג'וב מאשים: ישראל אחראית להסלמה בעזה מפגינים צעדו למחסום כיסופים במחאה על רצח הזוג קול
▪  ▪  ▪

פגישה מתוחה: מופז-יוסוף
שר הביטחון, שאול מופז, ועמיתו הפלשתיני, הקולונל נאסר יוסוף, נפגשו בשעות הערב (א', 24.7.05) בירושלים. זו פגישתם הראשונה מאז הוקפא התיאום הביטחוני בין ישראל לפלשתינים בעקבות פיגוע ההתאבדות בנתניה לפני כשבועיים. לפי מקורות פלשתינים, השר לעניינים אזרחיים, מוחמד דחלאן, השתתף אף הוא בפגישה, אך בלשכת מופז מכחישים.
במהלך הפגישה הבהיר מופז, כי ישראל דורשת מהרשות הפלשתינית למצוא לאלתר את רוצחי הבני הזוג קול והודיעה שבמידה והרשות לא תעשה זאת - ישראל תעשה זאת ותגיע לכל המעורבים. בנוסף, דרש שר הביטחון לדעת מהם הצעדים שהרשות נוקטת נגד החמאס ותבע לנקוט בפעולות התקפיות שנראות בברור. "ישראל לא תעבור על כך לסדר היום", אמר מופז בפגישה. בנוסף, דנו הצדדים בתהליך ההינתקות ובכך שהרשות צריכה לפעול נגד ארגוני הטרור כדי להבטיח שהמהלך לא יהיה תחת אש.
הפגישה התקיימה לאחר שמזכירת המדינה האמריקנית, קונדוליזה רייס, קיבלה בסוף השבוע הבטחה מהשר מופז בדבר חידוש המגעים. על הפרק: תיאום תוכנית ההינתקות של ראש הממשלה שרון.
מתנחלים בגוש קטיף קיימו צעדת מחאה
כ-100 מתנחלים מגוש קטיף צעדו בשעות הערב המאוחרות מגוש קטיף לעבר מחסום כיסופים. גם מהיישוב כפר דרום צעדו לכיוון גשר מור, המקום בו אירע במוצאי שבת פיגוע הירי, בו נרצחו בני הזוג קול. לאחר שצה"ל הודיע כי הוא מתנגד לצעדה המסכנת את חיי הצועדים ואף חסם חלק מהציר, החליטו הצועדים לחזור בהם ולצעוד חזרה לעבר הגוש.
לדברי המתנחלים, הם החליטו לחזור בהם כיוון שלא היו מעוניינים להתעמת עם השוטרים והחיילים. הם ציינו, כי קיימו את צעדת המחאה כנגד אוזלת היד של הצבא במניעת הפיגוע, וכנגד הדיבורים, הבלתי נכונים לטענתם, שהועלו מצד גורמים בצה"ל, כאילו בני הזוג קול עקפו מחסום של צה"ל וכך הגיעו לאזור המסוכן שבו נורו למוות.
בשעות הערב הובאו למנוחות בבית העלמין גבעת שאול בני הזוג קול, שנרצחו בפיגוע ירי בציר כיסופים. דב קול ורעייתו, רחל קול, תושבי ירושלים, נרצחו במוצ"ש סמוך לחצות. השניים התארחו אצל אחותה של רחל, בישוב גני טל בגוש קטיף, ובדרכם חזרה הם נפתחה אש ממארב.
הפלשתינים: ספקו ציוד צבאי למנגנוני הביטחון
ביום שבת הציג שר הפנים הפלשתיני בפני רייס את התוכנית הביטחונית הפלשתינית שגובשה על-ידי צוות משותף בראשותו ובראשות המתאם הביטחוני האמריקני, גנרל וורד. השניים נועדו ברמאללה. התוכנית עוסקת, בין היתר, באיחוד מנגנוני הביטחון ברשות תחת פיקוד אחד - אחת הדרישות הנגזרות ממתווה 'מפת הדרכים' של הנשיא בוש.
הפלשתינים העלו בפני רייס דרישה לסיוע באספקת ציוד צבאי למנגנוני הרשות הפלשתינית ואף הצליחו לחלץ ממנה אמירה חיובית בנושא.
ג'יבריל רג'וב, המשמש כיועץ לביטחון לאומי של יו"ר הרשות, אבו מאזן, האשים בראיון לרשת אל-ג'זירה את ישראל כמי שאחראית לכאורה להסלמה ברצועת עזה. זאת, לאחר פיגוע הירי בציר כיסופים בו נרצחו בני הזוג קול ז"ל.
שלושה ארגונים נטלו אחריות לפיגוע הקטלני: גדודי חללי אל-אקצה של הפת"ח, ועדות ההתנגדות והג'יהאד האיסלאמי. דובר החמאס, מושיר אל-מסרי, בירך את "הידיים שביצעו את הפיגוע".

תאריך:  24/07/2005   |   עודכן:  25/07/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריאל שרון / Ariel Sharon
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רנית נחום-הלוי
מזוז: אין בידינו להביא את המשפט הפלילי לעיסוק בצפונות ליבו של אדם    ח"כ אריאל בתגובה: "כעומק החקירה עומק הנסיגה"
הדר פרבר
רעידת אדמה בעוצמה של 7.2 בסולם ריכטר    הרשויות בתאילנד פרסומו אזהרה שהוסרה לאחר כשעתיים
רנית נחום-הלוי
כך עולה מהצעת חוק שהגיש ח"כ שאול יהלום ואושרה היום לקריאה ראשונה בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת    הצעת החוק קובעת כי בין המעסיק למשתקם יתקיימו יחסי עובד מעביד על כל המשתמע מכך    התנאים הם, כי בעלי מוגבלויות יועסקו בשכר מתחת לשכר מינימום ולא יהיו זכאים לדמי הבראה
ברוך לוי
השר בן-אליעזר: "החלטת הממשלה היום לתוספת צריכת מים שפירים לחקלאות בנגב תשנה את מצבם הכלכלי של החקלאים לאורך כל השנה"
ספורט 5+
אין הרבה ספורטאים שחורגים מגבולות הספורט, אין הרבה ימים בהם נפרדים מאחד הגדולים בכל הזמנים, בכל הענפים    לאנס ארמסטרונג פרש אחרי זכייה שביעית ברציפות במרוץ הקשה בעולם ואמר: "יחי הטור"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il