X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
השר עזרא: נתיר קיום עצרת מחאה במגבלות שהמשטרה תציב למארגנים במהלך השבוע התאמנו בצאלים אלפי שוטרים וחיילים העתידים לבצע את הפינוי
▪  ▪  ▪

בתום שבוע של אימונים מאומצים במתקן האימונים בצאלים ובמחנה ג'וליס יצאו (ה', 28.7.05) למנועת סוף-השבוע הכוחות אשר ישתתפו במעגל הפינוי הראשון. בתחילת השבוע הקרוב יחזרו החיילים להתאמן ואוגדה נוספת תיכנס למעגל האימונים.
ל-Nfc נודע, כי כעשרת אלפים שוטרים הועמדו הכן לאפשרות של עימותים גדולים עם פעילי הימין, במהלך הצעדה שמתכננת מועצת יש"ע לבצע באמצע השבוע הבא. הודעת המשטרה על החלטתה לדחות את בקשת מועצת יש"ע לקבל אישור לצעדה, הועברה למארגניה. מגורמי צבא נמסר, כי כ-6,000 שוטרים, חיילי מג"ב וחיילים שוהים מתחילת השבוע במחנה האוהלים, שהוקם בסמוך לקיבוץ רעים.
צה"ל הקים עיר אוהלים אשר יכולה לקלוט יותר מ-10,000 בני אדם. ממחנה זה יצאו הצוותים אשר יטלו חלק בתוכנית ההינתקות, בכל מעגלי הפעולה. במקום הוקמו חדרי אוכל ממוזגים, שקמיות, בתי כנסת, עמדות להטענת מכשירים סלולריים, עמדות אינטרנט וכספומטים. בצה"ל מציינים, כי זהו מחנה האוהלים הגדול ביותר שהוקם.
מפקד פיקוד הדרום, האלוף דן הראל, הודיע (ה') כי שטח עוטף רצועת עזה ימשיך להיות סגור. בצה"ל מציינים, כי הכניסה לשטח הסגור תותר רק לתושבים קבועים ברצועת עזה ולבעלי היתר כניסה מיוחד.
ביום א' החלו במערכת הביטחון לקיים את האימונים המלאים לכוחות הביטחון בצאלים. אוגדה אחת החלה להתאמן השבוע ואוגדה נוספת תחל באימונים בשבוע הקרוב. החיילים והשוטרים מבצעים הכנות פיזיות ומנטליות, אשר אמורות להכשירם לביצוע הפעולה בצורה הטובה ביותר.
מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב משה קראדי, הודיע (ה') כי יקיים בשעות הערב עם סגל הפיקוד הבכיר של המשטרה, הערכת מצב שנועדה לקבוע את היערכות המשטרה בשבוע הבא, לקראת "מצעד ההתחברות" של מתנגדי ההינתקות ומועצת יש"ע. במקביל הודיעה המשטרה שלא תתיר לצועדים להתקרב לגוש קטיף ולנסות להיכנס לתוכו. בהתייעצויות שקיים מפכ"ל המשטרה עם היועץ המשפטי לממשלה, ניתן "אור ירוק" למשטרה לחסום את המפגינים עוד במקומות האיסוף, וכן בצירי התנועה המרכזיים.
נתיר עצרת מחאה במגבלות שהמשטרה תציב
בטקס בבסיס יחידת המסוקים של המשטרה בו "חנכו" (יום ה') את הצטרפותם ליחידה של שני מסוקי "סייפנית" (ראה ידיעה נפרדת), אמר המפכ"ל: "אנחנו לא נתיר אירועים שמטרתם להסתיים בגוש קטיף. המשטרה מספיק חזקה כדי לעמוד בניסיונות התשה. אתמול בלילה הגיע נציג של מועצת יש"ע למפקד מרחב שמשון והגיש בקשה שלא עולה בקנה אחד עם דרישות המשטרה. לא נתיר בקשות ואירועים שמטרתם להסתיים בגוש קטיף".
השר לביטחון פנים, גדעון עזרא, התייחס אף הוא בטקס לצעדה הצפויה ואמר: "אני בעד מחאה לגיטמית, אבל אינני יכול לקבל ברוח טובה התשה של כוחות הביטחון ואנשים שמודיעים קבל עם ועולם שהם הולכים להתיש את השוטרים ואת החיילים. נתיר עצרת מחאה במגבלות שהמשטרה תציב".
"ננקוט בכל אמצעי כדי למנוע ממשתתפי 'מצעד ההתחברות' השני להיכנס לגוש-קטיף, גם אם ניאלץ לעצור את האוטובוסים שלהם" אומר השר לביטחון פנים, גדעון עזרא. גם היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, אמר לערוץ 2 כי הוא תומך בכל צעד של המשטרה שנועד למנוע כניסה לגוש קטיף. "אם הערכת המצב היא שלא ניתן להשתלט על המונים אז לגימטימי לעצור אנשים בשלב מרוחק מהמקום", דברי מזוז.
פרס: הקהילה הבינ"ל צריכה לתרום למען שיפור הכלכלה
המשנה לראש הממשלה, שמעון פרס, ביקר במהלך היום במעבר הסחורות קרני שבמרכז רצועת עזה. פרס סייר במקום עם אנשי משרד הביטחון וסקר את פעולות הבנייה הנערכות במקום. פרס קרא לקהילה הבינ"ל לתרום כסף על-מנת לשפר את מעברי הגבול ברצועה. לדבריו, צעד שכזה יתן דחיפה לכלכלה באיזור לאחר ההינתקות.

תאריך:  28/07/2005   |   עודכן:  29/07/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריאל שרון / Ariel Sharon
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מיכאל דבורין
נפגעי קלאבמרקט החברים באיגוד לשכות המסחר יתאגדו לניהול ההליכים המשפטיים מול נאמני הרשת
מיכאל דבורין
7 מיליון ש"ח יועברו לחינוך. יועברו כספים גם לשיקום השכונות
טלספורט
שחקני מכבי חיפה המריאו ממאלמו לישראל ברגשות מעורבים אחרי ההפסד, 3-2. גם האוהדים אינם מתלהבים וספק אם בלומפילד יתמלא
ניר וייס
בשל הזזת מועד הטקס, נדחתה גם הגשת מעטפות ההצבעה לאחרי טקס פרסי "גלובוס הזהב"    גורמים שונים חוששים, כי חברי האקדמיה יושפעו בהצבעתם משמות הזוכים בטקס המתחרה
נוה יוסף
במכתב דחוף ששלחה האגודה לזכויות האזרח ליועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, דורשת האגודה לפתוח בחקירה מיידית בעניין הריסת הכפר ח'ירבת טאנא ולהעמיד פתרונות דיור חלופיים לתושבי הכפר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il