X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
המשטרה פשטה על שכונת נוטינג היל הידועה במערב העיר הפשיטה קשורה לחקירת סידרת הפיגועים הכושלת בשבוע שעבר בעיר נעצרו מספר חשודים
▪  ▪  ▪

שכונת נוטינג היל הידועה במערב לונדון, הפכה בשעות אחר-הצהריים (יום ו', 29.7.05) ליעד מבוצר. שוטרים נראו מתרוצצים ברחובות עם אקדחים שלופים ורובים. גורמי משטרה בלונדון מציינים, כי מדובר בפשיטה על מספר בתים בשכונה, כחלק מהמצוד ללכידת המעורבים בפיגועים הכושלים ברחבי לונדון ביום חמישי ה-21.7.05.
משטרת לונדון דיווחה, כי במהלך הפשיטות בצהריים (יום ו') נעצרו כמה חשודים המעורבים בביצוע הפיגועים בלונדון, זאת אחרי שלפני מס' ימים נעצר פעיל טרור נוסף. מאוחר יותר דווח כי נעצרו שלושה חשודים שהיו מבוקשים. עם השלמת שלב זה, נעצרו כל ארבעת החשודים המעורבים הן בפיגועים שבוצעו באמצעות מחבלים-מתאבדים לפני מס' שבועות, והן בניסיונות הפיגוע לפני כשבוע. שוטרי המעבדה לזיהוי פלילי הלבושים בחליפות לבנות, הובילו אל מכונית משטרה אדם בלבוש לבן שאת פניו הסתירו.
מהמשטרה נמסר, כי החשודים שנעצרו אחראיים להטמנת הפצצות בשתי תחנות רכבת ובאוטובוס. אחד העצורים שנלכדו נחשד בביצוע הפיגוע בתחנת אובל. העצור השני נחשד בהנחת המטען באוטובוס בהאקני.
בנוסף אמרו גורמי משטרה, כי בוצעו שתי פשיטות חמושות בשתי דירות במערב העיר בהם נעצרו שלושה בני אדם.
פעולה נוספת בוצעה בתחנת הרכבת התחתית ברחוב ליברפול בלונדון. בלשים של הסקוטלנד יארד עצרו שתי נשים שעמדו לעלות לרכבת. לדברי עדי ראייה, השוטרים קפצו לעבר הנשים, הצמידו אותן לריצפה, אזקו אותן ולקחו אותן מהמקום. התחנה מיד נסגרה ובוצעו בה סריקות. בסופן נפתחה התחנה לתנועה. ביום ד' נעצרו שלוש נשים נוספות בחשד למעורבות לפיגועים.
עדת ראייה: שוטרים עם רובים פרצו לבניין
עדת ראייה סיפרה לתחנת הטלוויזיה סקיי ניוז, כי לבניין בו היא מתגוררת פרצו שוטרים עם רובים בידיהם וצרו על אחת הדירות: "השוטרים צעקו לאדם שהם קראו לו 'מוחמד' להוריד את הבגדים שלו ולשכב על הריצפה. הם מנהלים עם האדם חילופי דברים בצעקות. השוטרים עומדים מעבר לפינה וצועקים לו לצאת מהדירה".
עדת הראייה, אשר דיברה בטלפון הסלולרי שלה עם כתבי סקיי, הפנתה את מכשיר הטלפון למסדרון והצעקות נשמעו בבירור: "מוחמד, למה אתה לא יוצא מהדירה", צעקו השוטרים והמשיכו, "מה הבעיה, למה אתה לא יוצא, תצא ואנחנו לא נפגע בך".
היא המשיכה וסיפרה, כי בתחילת הפעולה נשמע פיצוץ ומספר יריות. היא לא ידעה לתאר ממה הם נגרמו. גורמים שונים סיפרו כי הם מעריכים ומדובר בקולות נפץ של רימוני גז והלם ולא בפיצוץ של מטענים. שוטרים עם מסכות אב"כ נכנסו לבניין כשהם מצויידים בציוד ונשק רב.
גורמים שונים אישרו לתחנות הטלוויזיה כי האדם אחריו התקיים המצוד בבניין, 'מוחמד', הוא אחד החשודים בניסיון הפיגוע בתחנת הרכבת התחתית. לדבריהם, זהו אחד המבוקשים שתמונתו פורסמה על-ידי המשטרה כשהוא נמלט מתחנת הרכבת. על חולצתו כתוב "ניו-יורק" [ראו צילום].
שוטרים עם מסכות אב"כ רצים ברחובות
מהמשטרה נמסר, כי לפחות מספר אנשים נעצרו בסידרה של פשיטות על מבנים ברחבי לונדון במבצע מיוחד של פשיטות שנערך החל משעות הבוקר של יום ו'. הפעולה התמקדה במספר רחובות בשכונה ובעיקר ברחוב פורטובלו וסביבתו הקרובה. מסוקים ריחפו בשמיים ומספר יחידות מיוחדות וכן חבלנים הגיעו לאיזור. על מרקעי הטלוויזיה נראו שוטרים לבושים אפודי מגן ואוחזים ברובים. נוספים, חבושים במסכות אב"כ על-מנת שיכלו ליידות רימוני גז מדמיע נעו ברחובות. גם יחידות של הצבא הבריטי מעורבות בפעילות.
בימים האחרונים נעצרו לפחות ארבעה בני אדם החשודים במעורבות בפיגועים הקשים במערכת התחבורה הציבורית של לונדון. כבר ביום שלאחר הפיגוע החלו כוחות הביטחון לפשוט על בניינים ברחבי העיר בחיפוש אחר חשודים. בשבוע שעבר נרצח אזרח ברזילאי על-ידי השוטרים לאחר שנחשד כמעורב בפיגועים.

תאריך:  29/07/2005   |   עודכן:  29/07/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ניר וייס
שיתוף הפעולה החדש מגיע לאחר 10 שנות התקשרות עם אולפני דיסני
אלעזר לוין
יזם קנה מגרש לתעשיה בגן יבנה ב-465 אלף דולר
אלעזר לוין
נשיא לשכת הסוכנים חושף את ההטבות הלא-ידועות שהחוק נותן לסוכנים
אלעזר לוין
"כבר לפני חדשים הודעתי לבן שלוש על פרישתי המתוכננת"    יצטרף לפעילות שוק ההון בעקבות אישור חוק בכר
טלספורט
האנגלים יחליטו האם צרף את קטן רק אחרי שיצפו בו פעם נוספת, ביום רביעי בבלומפילד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il