X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
פינס: הממשלה תחקור את הפיגוע עד תום

תיתכן התקוממות עממית בלתי אלימה

כך אמר דובר ועדת המעקב העליונה של ערביי ישראל ראאד סלאח: לעלות להר הבית יחד עם מתנגדי ההינתקות ח"כ ברכה: לא לחקור את רצח החייל המפגע
▪  ▪  ▪

ועדת המעקב העליונה של ערביי ישראל התכנסה (שבת, 6.8.05)בנצרת על-מנת לדון ולהחליט על המשך צעדי המחאה של המגזר הערבי לפיגוע אשר התרחש ביום ה' בשפרעם בו נהרגו ארבעה מתושבי היישוב על-ידי מחבל יהודי.
דובר הוועדה אמר, כי קיימת האפשרות כי יפתחו בהתקוממות עממית בלתי אלימה. "התקוממות עממית נגד הפאשיזם וההסתה שמתנהלים נגדנו היא תרחיש הגיוני ביותר", אמר.
הוועדה גם החליטה לנסח מסמך שיישלח לאו"ם, ובו תיאור הפעולות הגזעניות של המדינה נגד אזרחיה הערבים. ח"כ ואסל טהא (בל"ד) יבקש מהאו"ם הגנה בינלאומית מפני הטרור היהודי. כמו כן, תשלח הוועדה מכתב לממשלת ישראל, ובו דרישה לשנות את היחס המפלה למגזר הערבי ולפעול לשוויון זכויות.
בנוסף, הורתה ועדת המעקב למזכירי המפלגות הערביות להתכנס ביום שני ולהחליט על המשך הפעולות וולהתכונן לקראת יום האבל ה-40 למותם של נרצחי הפיגוע. ראאד סלאח, ראש הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית, קרא לערביי ישראל לעלות בתשעה באב להר הבית יחד עם מתנגדי ההינתקות.
ח"כ ברכה (חד"ש) הזהיר מפני פתיחת חקירה בדבר מותו של החייל שביצע את הפיגוע. ח"כ ברכה הזהיר כי אם פתיפתח חקירה יצאו הערבים לפעולות מחאה. לדבריו, ההמון בשפרעם שפגע בחייל עשה זאת על-מנת למנוע מהחייל לפגוע בערבים נוספים.
מנגד, אמר ראש עיריית שפרעם, יאסין אורסן, בראיון לגל"צ כי יתנגד לכל החלטה קיצונית שעלולה לפגוע ביחסים בין ערבים ליהודים. הוא גם קרא ליהודים להמשיך ולבקר בשפרעם. "אנחנו אוהבים אתכם ומאמינים שהחייל הרוצח אינו מייצג את היהודים אלא רק את עצמו", אמר בראיון.
יו"ר הוועדה, שווכי חטיב, אמר כי הציבור הערבי יכול להגן על עצמו. "לא נעמוד בחיבוק ידיים מול מי שממשיך להרוג בבנינו". אחד הדוברים פנה לארגוני הטור אשר הודיעו כי ינקמו את הפיגוע וביקש מהם שלא להתערב.
השר פינס: הממשלה תחקור את הפיגוע עד תום
שר הפנים, אופיר פז-פינס והמשנה לראש הממשלה, שימעון פרס הגיעו הצהריים לשפרעם ונפגשו עם המשפחות השכולות ועם ראש העיר. פינס הדגיש במהלך הביקור, כי הממשלה תיזום חקירה ממשלתית מקיפה שתבדוק את השתלשלות האירועים שהובילה לפיגוע.
עוד לפני הביקור התבטא השר פרס ואמר כי "כאבכם הוא כאבהּ של מדינת ישראל כולה. לא ניתן למטורפים ולטרוריסטים לפגוע בחיים שלנו". חברי כנסת נוספים צפויים לבקר ביישוב לאור היום ובינהם יו"ר ההסתדרות, ח"כ עמיר פרץ.
לאחר הפיגוע הכריזו בוועדת המעקב על יום ו' קיום שביתה כללית במגזר ואירגנו תהלוכות אבל במספר יישובים ערביים. יש לציין, כי בעלי העסקים מילאו רק באופן חלקי את הדרישה לשביתה ועסקים רבים במגזר נשארו פתוחים. גם בתהלוכות האבל והמחאה לא השתתפו רבים.
עשרות אלפים השתתפו אתמול בארבע הלוויות שהתקיימו בשפרעם. בשעות הצהריים הובאו למנוחות האחיות הזאר ודינה תורקי, בנות 21 ו-23. בשעה 17:00 הובאו למנוחות נהג האוטובוס מישל בחוס, בן 56, ונאדר חאייק, בן 55.
משטרת ישראל ריכזה כוחות גדולים בצפון הארץ מחשש לפריצת מהומות והפרות סדר, אך השקט נשמר ולא נרשמו כל תקריות. גם תפילות יום ו' בירושלים עברו ללא אירועים חריגים.
לאחר הפיגוע התקשר ראש הממשלה, אריאל שרון, ליושב-ראש ועדת המעקב, שאוקי חטיב ולראש עיריית שפרעם, ערסאן יאסין והביע את צערו על הפיגוע בשפרעם. שרון אמר, כי יהודים וערבים תמיד יחיו במדינת ישראל יחד וגם בעת אירוע נורא שכזה חשוב מאוד שנצליח לשמור יחד על השקט.
בהודעה מיוחדת שפירסם כתב שרון: "מדובר במעשה נפשע של טרוריסט צמא דם בן העם היהודי שביקש לפגוע באזרחים ישראלים חפים מפשע. אירוע הטרור הזה הוא ניסיון מכוון לפגוע במרקם היחסים בין כלל אזרחי ישראל. טרור של אזרחים כנגד אזרחים הוא הדבר המסוכן ביותר לעתידה של מדינת ישראל וליציבותה הדמוקרטית".
הוא המשיך ואמר, כי "ממשלת ישראל נחושה להגן על חיי אזרחיה, מכל העדות ומכל המגזרים". בסיום דבריו הוסיף: "בשעה קשה זו למדינת ישראל, אני קורא לכל ראשי הציבור בישראל - יהודים, מוסלמים נוצרים ודרוזים ,לשתף פעולה בניסיון לשמור על מערכת היחסים הפנימית, לנהוג באיפוק ובאחריות ולאפשר לרשויות החוק להשלים את חקירת הפיגוע הנורא הזה".

תאריך:  06/08/2005   |   עודכן:  06/08/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
היתה זו הפעם הראשונה בהיסטוריה בה נעשה שימוש בנשק אטומי על אוכלוסיה אזרחית    הטלת הפצצות זרעה אימה נוראה לנוכח התוצאות, וקבעה מערכות יחסים חדשות בין העמים
יפעת גדות
כשהוחזר לבקו"ם לאחר עריקות עבר עדן נתן-זדה ראיון עם קצין בריאות הנפש שהמליץ על פרופיל 45, אך עוד לבסיס ניצנים, שם הוצב, לא הגיע המידע
יפעת גדות
גורם אמריקני: אירן לא תוכל להשתמש בדלק הגרעיני עבור תוכנית לנשק גרעיני ועל בסיס זה יכולה ארצות הברית לתמוך בהצעה    הממשל האמריקני שוקל למנוע כניסת נשיא אירן לאדמת המדינה
מיכאל דבורין
המקרה התרחש בפנמה; לאחר שבני הזוג קיימו יחסי מין ביניהם ביקשה האשה כי הבעל יחבק אותה אולם הוא ביקש לראות שידורי ספורט בטלוויזיה; לאחר שפקעה סבלנותו הכה הבעל את אשתו ב-70 מכות פטיש; הוא נדון למוות
מחלקה ראשונה
לפי נתונים פלשתינים עדכניים, כ-1.4 מיליון פלשתינים חיים כיום ברצועת עזה, מתוכם 704 אלף גברים ו-686 אלף נשים; רוב האוכלוסיה (49.1%) מתחת לגיל 14
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il