X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שיחת טלפון מאיימת התקבלה הלילה בבית משפחת טוריק חבר הכנסת עבד אל-מלכ דהמשה: "אם יישנו מקרים כגון אלו לא נוכל לשלוט בעמנו ויתכן שהדבר יוביל לפעולות חמורות שיגרמו לפגיעה בתוכנית ההינתקות"
▪  ▪  ▪

חבר הכנסת עבד אל-מלכ דהמשה אמר הבוקר (א', 7.8.05) בשיחה עם Nfc, כי פיגוע הירי בשפרעם גרם לסערת רוחות בקרב הציבור הערבי. "אנחנו דורשים לראות מעשים ומעצרים. עדן נתן-זדה הוא אחד מתוך אלפי מתנחלים צמאי דם הרוצים לפגוע בעמנו".
דהמשה הביע את חששו מפני מקרים נוספים וההשלכות של פיגועים נוספים על התהליכים הפוליטיים, "אנחנו לא רוצים לשחק לידיהם של המתנחלים הרוצים בביטול תוכנית ההינתקות אך אם יבוצעו פיגועים נוספים אני לא אוכל לשלוט בעמי, עד עכשיו הצלחנו להכיל את הזעם אך ייתכן והדברים ייצאו מכלל שליטה והציבור הערבי יעשה מעשים שיגרמו נזק לתוכניות ההממשלה בביצוע תוכנית ההינתקות".
חבר הכנסת זעם על החלטת המשטרה לפתוח בחקירה בשפרעם ושאל - "מה יש לחקור? תושבי האוטובוס ניצלו את הרגע שהיורה החליף מחסנית ובכך הצילו אזרחים נוספים... יש צורך לבצע חקירה בכפר תפוח ממנו בא המחבל ולא בשפרעם"
עבד אל-מלכ דהמשה התייחס לשיחת האיומים שקיבלה משפחת טוריק אמש, בה נשמע בחור שהזדהה בתור תושב ההתנחלות תפוח שאמר כי הוא וחבריו יגיעו לבית האבלים כדי להשלים את היוזמה של עדן ולנקום את דמו, ואמר כי אלו הם הפושעים האמיתיים ויש צורך לתפוס את הבחור ולטפל בו בצורה החמורה ביותר. "יש לעצור את הפצצות המתקתקות", אמר דהמשה.
בני המשפחה מבוהלים מהשיחה פנו לח"כ מוחמד ברכה שהוציא מכתב לשר לביטחון פנים, גדעון עזרא, בבקשה לטפל בנושא בדחיפות.
המשטרה עדיין חוקרת האם מדובר באיום ממשי או בבדיחה גרועה
ועדת הפנים של הכנסת תתכנס היום לדיון מיוחד בפיגוע בשפרעם בהשתתפות שר הפנים אופיר פז-פינס, השר לביטחון פנים גדעון עזרא, מפכ"ל המשטרה, משה קראדי וחברי הכנסת הערבים.
חברי הכנסת הערבים אמרו כבר בעת האירוע, כי הפיגוע אינו מפתיע איש, הכתובת הייתה על הקיר. מזה זמן רב שבידי המשטרה ראיות על קבוצות מקרב הימין הקיצוני שרוצות לפגע בערבים, אמרו. חבר הכנסת ראלב מג'דלה אמר, כי בידי המשטרה רשימת שמות של בחורים המשתייכים לזרם הימיני קיצוני שרוצים לפגוע בציבור הערבי בשביל למנוע את יישום תוכנית ההינתקות.
בראיון לערוץ 2 אמר אמש שר הביטחון, שאול מופז, כי בניגוד לעקרונותיו ובשל המצב החמור, מערכת הביטחון תפעל לעצור כל מי שהשב"כ ממליץ עליו. מופז אמר, כי בעקבות תוכנית ההינתקות והסתה של גורמים ימניים קיצוניים לאלימות, נוצרת אווירה המעניקה לגיטימציה למעשים של בודדים.
מופז הצביע על כך שצעירים שידעו על כוונת המחבל נעצרו על-ידי המשטרה. "אנחנו יכולים להבין שמספר צעירים מתפוח היו שותפים בידיעה לתוכניותיו של הרוצח, עדן נתן-זדה... הם נעצרו". לגבי רוחב התופעה אמר מופז, כי "אין לדעת עכשיו האם זו התארגנות קבוצתית או מעשה של בודדים אך נדע את זה בעתיד".
מופז אישר, כי ייתכן וישנם עוד אנשי ימין קיצוני המתכננים מעשים דומים ואמר: "אנחנו לא יכולים להגיע לראשו הקודח של כל מטורף, שנמצא על איזו גבעה נידחת ומכין את הרצח הבא".
בנתיים הוארך מעצרו של אברהם ריצ'לנד, תושב תפוח בן 19, שחשוד כי ידע על כוונתו של עדן לבצע את הירי. שלושה קטינים נוספים נעצרו על-ידי השב"כ והמשטרה.

תאריך:  07/08/2005   |   עודכן:  07/08/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
יגלם תפקיד ראשי בסרט "מאה מסמרים"    אולמי נחשב לאחד הבמאים הגדולים בעולם
יפעת גדות
אנשים שעסקו בפעילות פיסית אינטנסיבית בשעות הפנאי נמצאו בעלי סיכון נמוך ב-26% לשבץ מאשר אלה שדיווחו על רמות נמוכות של פעילות פיסית
ענבל אביב
שר האוצר שהתפטר היום, השאיר בחדר הממשלה פתק עם הצבעתו "נגד" הפינוי
יפעת גדות
חוקרים מאמינים כי ניתן לסייע לאנשים משותקים לתקשר, בעזרת מחשב "קורא מחשבות"
הדר פרבר
המוסלמים טוענים כי האמצעים שמתכוון רה"מ הבריטי לנקוט בהם במסגרת מלחמתו בטרור קיצוניים מדי ויגרמו לניכור בין הקהילה המוסלמית לשאר הקהילות    הואשם החשוד הראשון בפרשת ניסיונות הפיגוע ב-21 ביולי ברכבת התחתית בלונדון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il