מדיניות "השמיים הפתוחים", הסמכויות נשארו בידי שר התחבורה, מאיר שטרית, אך יהיה עליו החובה להתייעץ קודם לכן עם שר התיירות, אברהם הירשזון. כך סוכם אתמול (ג', 9.8.05) בדיון בנושא מדיניות התעופה בישראל.
על-פי ההחלטה שהתקבלה, לא יוכל שר התחבורה להחליט על סירוב נחיתה לחברות שונות, אלא לאחר שיקבל חוות דעת מקצועית מוועדת מנכ"לים. בוועדה יהיו חברים מנכל"י: משרד התיירות, אגף התקציבים באוצר, משרד ראש הממשלה, משרד התחבורה ומינהל התעופה האזרחית. ועדה זו תגיש את מסקנותיה בטרם תתקבל החלטה.
כאמור, יהיה שר התחבורה מחויב גם להתייעץ עם שר התיירות בטרם יקבל החלטה בנושא התעופה. התייעצות זו תעניק לשר התיירות את ההזדמנות להעלות על הפרק את השיקולים השונים של ענף התיירות ואת צרכיו.
במשרד התיירות מציינים היום כי שינויים אלו, אמורים להביא ל"פתיחת השמיים" ולרפורמה במדיניות התעופה של ישראל. במשרד מביעים שביעות רצון לנוכח השינויים אשר הוכנסו לחוק התעופה, על אף הלחצים אשר חברת אל-על ושאר גורמים כלכליים הפעילו על משרד התחבורה ועל שאר השרים.
שר התיירות, אברהם הירשזון, אמר בתגובה: "המהפיכה החלה. ענף התיירות צפוי לזכות בפריחה עצומה כתוצאה משינוי החוק. מהות המדיניות, לאור השינוי, הינה לעודד את התחרות ולפתוח את שמי ישראל בפני גורמים אשר אותם לא ידענו בעבר. כולם, ייהנו מתחרות הוגנת ופתוחה וממחירי כרטיסי טיסה שפויים".
במשרד מתכוננים כבר לשינויים הצפויים, ובקרוב יתקיים יום עיון לגורמי התיירות לשם היערכות לשינויים הגדולים הצפויים מקבלת הרפורמה.
בהתאחדות המלונות בישראל מברכים גם כן על השינוי הצפוי בישראל, וקוראים לצרף נציג של תעשיית התיירות שיוכל לייצג בצורה הטובה ביותר את עמדת התעשיה המתמודדת עם הבעיות. "הכללת נציג התעשיה בוועדות מסוג זה מקובלת במדינות רבות המקיימות מדיניות תיירות משגשגת ויעילה למשקן", מציינים בהתאחדות המלונות.