סוכני הנסיעות מצפצפים על חוק הגנת הצרכן. תלונות רבות שהגיעו למועצה לצרכנות מדווחות על סירובם של סוכני נסיעות לבטל "עסקות מרחוק" בנסיעות לטורקיה, תוך הפרת החוק.
בעקבות זאת, דורשת המועצה לצרכנות את התערבותו המיידית של משרד התעשיה והמסחר באכיפת חוק הגנת הצרכן על סוכני הנסיעות. המועצה לצרכנות טוענת כי נראה שיש סוכני נסיעות שהחליטו לפעול בשיטת "מצליח" תוך הימור ציני כי רוב הנפגעים לא יטרחו להגיש נגדם תביעות משפטיות.
יצויין כי הימנעות מדרישת צרכים לבטל עסקות מכר מרחוק בהם עמדו בכל דרישות החוק וסייגיו מהווה עבירה בוטה על החוק. במועצה מציינים כי הודעת סוכני נסיעות, כעולה מתלונות צרכנים, לפיה אין לצרכן זכות ביטול כאמור, אינה נכונה ומהווה הטעיה.
צרכנים: עמדו על הזכויות
המועצה לצרכנות שבה ומבהירה, כי במקרים של "עסקה מרחוק" - עסקה שנעשתה באמצעות טלפון, פקס אינטרנט וטלפון ללא נוכחות פיזית של הצדדים בעת כריתת העסקה, רשאים צרכנים העומדים בתנאים הבאים לבטל את העסקה בכתב, בעלות של 5% או 100 ש"ח, הנמוך מביניהם ללא צורך בכל עילה שהיא. התנאים הנדרשים:
- העסקה נעשתה בעקבות שיווק מרחוק (מודעה, פרסום באינטרנט וכד');
- העסקה נכרתה לפחות 7 ימי עבודה בטרם מועד היציאה המתוכנן;
- הביטול ייעשה לא יאוחר מ-14 ימי עסקים ממועד כריתת העסקה;
- הביטול ייעשה עד יומיים (שאינם ימי מנוחה) לפני היציאה.