X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שרון מגנה הפיגוע באזור היישוב שילה:

מחבל-יהודי רצח ארבעה פלשתינים

אשר וייסגן, בשנות ה-30 לחייו חטף נשק ממאבטח ופתח באש ארבעה פלשתינים נרצחו ושניים נוספים נפצעו שרון: "רואה בחומרה רבה את מעשה הטרור היהודי"
▪  ▪  ▪

פיגוע ירי
שלושה פלשתינים נרצחו (יום ד', 17.8.05) בפיגוע ירי שביצע מחבל יהודי ביישוב שילה שבשומרון. פלשתיני נוסף שנפגע אנושות מת מפצעיו במהלך הערב. שניים נוספים נפצעו באורח בינוני ופונו לטיפול רפואי בבית החולים הדסה עין כרם.
מחקירת האירוע עולה, כי אשר וייסגן, יהודי בשנות ה-30 לחייו, תושב ההתנחלות שבות רחל, חטף נשק מהמאבטח שעמד בעמדת הש.ג. בשילה באיומי סכין ופתח באש לעבר פלשתינים.
ראש הממשלה אריאל שרון אמר בתגובה, כי הוא "רואה בחומרה רבה את מעשה הטרור היהודי, שכוון נגד פלשתינים חפים מפשע מתוך מחשבה מעוותת שבכך תעצר תוכנית ההינתקות". ממשרד ראש הממשלה נמסר, כי "ראש הממשלה שוחח הערב עם שר הביטחון, הרמטכ"ל, המפכ"ל וראש השב"כ בעקבות הפיגוע, והנחה אותם להתייחס בחומרה לכל ניסיון לפגוע בחפים מפשע".
קבלן השיפוצים הפך לרוצח
וייסגן עבד כקבלן שיפוצים במפעל האלומיניום בהתנחלות שילה. בסיום כל יום עבודה היה מסיע ברכבו הפרטי את הפועלים הפלשתינים לכפריהם באזור רמאללה. ככל הנראה, הוא העלה את הפלשתינים על הרכב, יצא מאזור התעשיה, עצר בש.ג ובאיומי סכין לקח את נשק המאבטח. מייד לאחר מכן פתח באש לעבר הפועלים שישבו ברכב. לדברי המשטרה, הוא עצר בשער הש.ג. כנוהל קבוע כדי לקחת את תעודות הזהות של הפלשתינים וביקש לשתות מים.
מחקירת המשטרה עולה, כי הירי בוצע בשער היישוב, במקום נפגעו 4 אנשים ו-2 מהם נהרגו במקום. הרוצח המשיך בנסיעה בריכבו כשפצוע נוסף בתוך הרכב. כאשר הגיע לאזור התעשיה, השליך את הפצוע שבינתיים נפטר מפצעיו. הוא נעצר באזור התעשיה ונלקח לחקירה. כאמור, מניין ההרוגים עלה בערב לארבעה.
כוחות הצלה וביטחון הגיעו תוך זמן קצר למקום והחלו לטפל בפצועים. שוטרים שהגיעו למקום עצרו את היורה. בשב"כ ובמשטרה אומרים כי הם מכירים את וייסגן, אשר נבדק בעבר. עוד נמסר, כי פרטי האירוע נבחנים.
תושבי שילה אמרו כי הם מכירים את האיש ולא מבינים איך עשה דבר כזה. לדברי חבריו, בתקופה האחרונה היה שרוי בדיכאון בשל תוכנית ההינתקות.
חשש ממעשים קיצונים
במערכת הביטחון חששו בתקופה האחרונה ממעשים של קיצונים יהודים שינסו לפגוע בפלשתינים כדי לעצור את ההינתקות. לפני כשבועיים ביצע חייל לבוש מדים, עדן נתן זאדה, פיגוע ירי ביישוב שפרעם. זאדה ירה בנוסעי אוטובוס של אגד והרג ארבעה נוסעים.
הן בישראל וברשות הפלשתינית חוששים כי ארגוני הטרור יגיבו על הפיגוע בירי פצצות מרגמה ורקטות קסאם לעבר יישובי גוש קטיף בהם מתנהל הפינוי. ברשות הפלשתינית אמרו כי זוהי פעולת טרור וכי ישראל לא עשתה די כדי להגן על הפועלים. בלשכת יו"ר הרשות הפלשתינית החלו להתקשר לראשי החמאס והג'יהאד בעזה, וביקשו מהם להבליג על הפיגוע.
ואכן, החשש החל להתאמת. לפנות ערב נורתה אש לעבר היישוב שבות רחל - מכיוון הכפר ג'אלוד, צפונית מזרחית לרמאללה. כוחות גדולים של צה"ל הוזרמו לאזור כדי למנוע חיכוך בין הצדדים.
גינויים חריפים מצד אישי ציבור
ח"כ רומן ברונפמן, אמר בתגובה לאירוע: "האירוע מוכיח כי כי דין עזה כדין יו"ש. ישראל חייבת לצאת מכל השטחים לפני שהטירוף משתלט עליה, ויפה שעה אחת קודם".
שר הפנים אופיר פינס אמר: "מי שחשש מפינוי תחת אש פלשתינית, קיבל היום למרבה הבושה מקרה נוסף של טרור רצחני - יהודי ששב ומכה תוך פחות משבועיים. התרבות מקרי הטרור היהודי מחייבת את זרועות הביטחון בחשיבה מחודשת על אופן התנהלותם אל מול הקיצונים היהודים".
שר הבינוי והשיכון יצחק הרצוג, אמר: לצערי הרב, בשולי המחנה קיימים אלמנטים מטורפים, ולא ישנה כהוא זה מההחלטה להמשיך בפינוי. האירוע מטיל נטל עודף על מנהיגות יש"ע ועל המתנחלים בשעה לא קלה, לצאת כנגד כל מעשה קיצוני שפוגע באופן אנוש במפעל הציוני".

תאריך:  17/08/2005   |   עודכן:  18/08/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ברוך לוי
סקר "טכנולוגיות" מעלה כי בשלוש השנים האחרונות שוק הרכיבים הישראלי נמצא במגמת גידול יציבה ומתונה, שעשויה להימשך גם בשנה הבאה    אופטימיות בקרב הספקים והצרכנים
ענבל אביב
המוזיאון מכפיל את שטחו בבניין שבנייתו תחל בסוף ‏2005    עלות הבנייה - כ-45 מיליון דולר    האדריכל - פרסטון סקוט כהן, דיקאן הפקולטה לאדריכלות בהרווארד
ברוך לוי
הקרן תתחיל לפעול בשבועות הקרובים באמצעות בנק מרכנתיל דיסקונט    היקף ההלוואות - כ-40 מיליון שקל
נוה יוסף
למרות שהגניבה בוצעה חודשיים וחצי לאחר שאותו עובד התפטר מהחברה, השופט חייב את החברה בפיצויים    קבע: על החברה היה לוודא שאינו בעל עבר פלילי, לפני ששלחה אותו לטפל בקשיש
ניר וייס
הרגולטורים בגרמניה בוחנים את הזינוק במניות התאגיד, כשעה בלבד לפני ההודעה על פרישת המנכ"ל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il