X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
t
נשיא ארה"ב הודיע כי יפעל נגד סוריה בשל ניסיונותיה לערער את היציבות במזרח התיכון ועקב חלקה בהחדרת מחבלים לעירק בשלב זה יפעל במישור הדיפלומטי
▪  ▪  ▪

נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, הודיע במסיבת עיתונאים שקיים (יום ג', 13.9.05) כי בכוונתו לגייס את בעלי הברית של ארה"ב למאמץ דיפלומטי במטרה לעצור את סוריה, הפועלת ומחבלת בתהליכי הדמוקרטיזציה במזרח התיכון.
הנשיא האמריקני החליט לפעול נגד סוריה במקביל להתמודדות של ארה"ב בכמה חזיתות: המלחמה הנמשכת בעירק, המבצע הצבאי באפגניסטן וההתמודדות עם נזקי הסופה קתרינה. ההכרח להתמודד עם גורמים אלה נוגס מדי שבוע בתמיכת הציבור האמריקני בממשלו, ולכן החליט הנשיא לסמן מטרה חדשה: סוריה.
במהלך מסיבת העיתונאים שקיים ניצב לצידו הנשיא העירקי, גאלאל טלבני. בוש ציין, כי הוא מתכוון להעלות את הסוגיה הסורית במהלך פגישות עם ראשי מדינות ידידותיות, אשר יגיעו במהלך השבוע הקרוב להשתתף בעצרת האו"ם המיוחדת.
"סוריה מוכרחה לשנות את ההתנהגות שלה, בעיקר ביחס לדמוקרטיה ולמאמצים שהיא משקיע למנוע ממדינות ליצור דמוקרטיה", אמר בוש והוסיף: "הממשל הסורי יכול לעשות עוד הרבה כדי למנוע את הזרימה של לוחמים זרים לתוך עירק".
"אנשים אלו מגיעים מסוריה לתוך עירק והם הורגים הרבה אנשים חפים מפשע. הם מנסים להרוג את האנשים שלנו גם כן", הוא אמר. לדברי בוש, סוריה "עומדת להיות מבודדת עוד ועוד", כתוצאה מהמהלכים הפוליטיים שהיא נוקטת כלפי עירק ולבנון. עם זאת, בוש לא הזכיר בדבריו את ישראל ואת המקלט והסיוע שמעניקה דמשק לארגוני הטרור, ובראשם החיזבאללה והחמאס, שראשיו פועלים בסוריה ומצאו בה מקלט מדיני.
שר החוץ העירקי התייחס גם הוא (יום ב') לניסיונות של סוריה לפגוע במהלכים שבתוך עירק החותרת לדמוקרטיה, וציין כי בשלב זה, כל עוד אין ממשלה חוקתית בבגדד, לא יעלה על הפרק נושא של תגובה צבאית. שר החוץ ציין, כי "סוריה משחקת משחק מסוכן" בכך שהיא מאפשרת ללוחמים זרים לחדור לתוך עירק דרך הגבולות הסורים.
שר החוץ העירקי הוסיף, כי סוריה כבר קיבלה מספר אזהרות. "אל תחשוב שאתה יכול להרוויח מהקשיים שלנו. הם יתכנו בטווח הקרוב, אבל בטווח הארוך זה עשוי לפגוע בך", נוסח ההודעה שהועברה מעירק לסוריה.
מספר שעות לאחר הודעת שר החוץ העירקי, אמר שגריר ארה"ב בעירק, כי לארה"ב מתחילה להיגמר הסבלנות מהתפקיד הנמשך של סוריה באלימות המשתוללת ברחבי עירק. "הזמן לקבל החלטה מתקרב לדמשק".

תאריך:  14/09/2005   |   עודכן:  14/09/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
טלספורט
אלופת אירופה, החלה הערב באופן רשמי את הדרך לקראת תואר יורוליג שלישי ברציפות    באימון השתתפו הפנים החדשות: ג′יימי ארנולד, וויל סולומון וקירק פני    פיני גרשון על סולומון: "גם על שאראס אמרו שהוא בעייתי"
טלספורט
מסע השיקום של הנבחרת הסתיים בהצלחה עם ניצחון גדול 69:83 על הונגריה והעפלה בפעם השביעית ברציפות לאליפות אירופה
מחלקה ראשונה
מנהיגי הג'יהאד האיסלאמי נשאו תפילת הודיה וזימנו מסיבת עיתונאים על חורבות נצרים, בצל קריאות 'מוות לישראל ולאמריקה'    "המערכה", אמר אחד מהם, "רק החלה"
שלומי דיאז
בת 74 נמצאה מתה בביתה בחיפה    באשדוד ניסה בעל להשליך את אשתו מהקומה הרביעית אך נפל לבד ונפצע אנושות
עומר שיקלר
לפי חשיפת חדשות ישראל 10 השניים נפגשו בזמן שהותו של השר שלום בארה"ב    שלום ציין כי אינו מכחיש או מאשר את הדברים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il