X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הותר לפרסום: שירות ביטחון כללי וחוקרי מחוז ירושלים של משטרת ישראל עצרו במהלך אוגוסט 2005 את יעקב אבו-עצב, תושב ירושלים, אשר עלה כאיש המקשר בין מפקדת חמאס בחו"ל לבין מפקדות החמאס בגדה ובירושלים
▪  ▪  ▪

שירות ביטחון כללי וחוקרי מחוז ירושלים של משטרת ישראל עצרו במהלך אוגוסט 2005 את יעקב אבו-עצב, תושב ירושלים, אשר עלה כאיש המקשר בין מפקדת חמאס בחו"ל לבין מפקדות החמאס בגדה ובירושלים. כך הותר לפרסום (יום ג', 27.9.05).
בחקירתו של אבו-עצב עלה, כי הוא עמד בקשר אינטרנטי-מבצעי עם מפקדת חמאס בסעודיה, ממנה קיבל סכומי כסף והנחיות לפעילות. התברר כי אבו-עצב שימש איש הקשר המרכזי בין מפקדות חמאס שונות - לרבות בחברון בית לחם ורמאללה, לבין מפקדת החמאס בסעודיה, וכמי ששימש כגורם שטיפל במימון וריכוז כלל פעילות החמאס הנוכחית ביהודה.
יעקב מחמוד יעקב אבו-עצב, יליד 72, תושב שכונת סוואנה בירושלים, בעל ת.ז. ירושלמית, נעצר ביום 29.8.05. בחקירה עלה, כי אבו-עצב הינו פעיל בכיר ביותר בחמאס. בשב"כ מציינים, כי כלל פעילותו של אבו-עצב נעשתה תוך ניצול החסינות וכושר הניידות המשופר הנובע ממעמדו כתושב ירושלים וכנושא תעודת זהות ישראלית.
אבו-עצב הודה בחקירתו, כי קיבל מהמפקדה הסעודית כספי חמאס בסדרי גודל של מאות אלפי דולרים, וכן הנחיות לפעילות חמאס אותן העביר למפקדות בשטח. עוד עולה, כי הוא נהג להעביר למפקדת החמאס בסעודיה עידכונים אודות פעילות תנועת חמאס בשטח.
כספי החמאס התקבלו, כאמור, באמצעים שונים לרבות באמצעות שליחים שגויסו על-ידי הארגון ובאמצעות חלפני כספים.
עוד עלה בחקירתו של אבו-עצב, כי טרם החלטת הנהגת החמאס להשתתף בבחירות הכלליות ברשות הפלשתינית, בוצע איסוף עמדות בקרב פעילי השטח, באמצעות ועדה לבחינת נושא הבחירות שהוקמה בכל יישוב. לאחר שהכריעה הוועדה באם יש להשתתף בבחירות, נהגה לשלוח את עמדתה למפקדת החמאס בסעודיה.
אבו-עצב, אשר שימש כאיש הקשר של המפקדה בסעודיה, שימש כחבר הוועדה העליונה של החמאס. מתוקף תפקידו זה היה מעורב בהיערכות הלוגיסטית של הארגון לקראת הבחירות, ייסוד ועדות בערים שונות, מימון הפעילות תוך שימוש בכספים שהגיעו מהמפקדה בסעודיה, ריכוז עמדות כלל מפקדות החמאס ביהודה, ותיווך בינן לבין מפקדת החמאס בסעודיה עימה עמד בקשר.
אבו-עצב הודה בחקירתו, כי העביר כתובת דוא"ל של המפקדה בסעודיה לפעיל חמאס מרכזי בחברון בשם עומר נתשה, אשר נעצר אף הוא במסגרת החקירה.
נתשה עמד בקשר עם המפקדה בסעודיה, העביר עידכונים לגבי עמדת חמאס חברון בנושא ההשתתפות בבחירות, וקיבל מהמפקדה בסעודיה - באמצעות חלפן כספים, כספי חמאס אשר את חלקם העביר ליעקב אבו-עצב.
עוד התגלה בחקירתו של אבו-עצב, כי כספים שהועברו באמצעותו מהמפקדה בסעודיה שמשו למימון פעילויות נוספות של חמאס ביהודה ובהן תמיכה במשפחות מתאבדים, תמיכה בפעילים צבאיים כלואים, תמיכה במוסדות הדעווה של חמאס ועוד.
בנוסף עלה בחקירתו של אבו-עצב כי סכומים בסדרי גודל של מאות אלפי שקלים אותם קיבל מהמפקדה בסעודיה, הועברו למוסדות "רפאדה" ו"אקרא" בירושלים, אשר בכיסוי פעילות צדקה שימשו משרדים מרכזיים של החמאס בירושלים, ומהם התנהלה פעילות החמאס באיזור ירושלים. עיקר פעולתו של מוסד "רפאדה" התנהלה בהר הבית והמוסד תפקד למעשה כזרוע של תנועת החמאס במקום.
בעקבות חקירתו של אבו-עצב ועל בסיס מידע נוסף, נסגרו בפעילות משטרה ב-22 ספטטמבר 2005 שני המשרדים. עוד עלה בחקירה, כי על-פי הנחיית מפקדת החמא" בסעודיה, פתח משרד תקשורת של חמאס אשר מטרתו הייתה דיווח אודות עניינים ונושאים אשר עינינו את פעילי החמא"ס בחו"ל - דוגמת גדר ההפרדה, הריסת בתי מחבלים וכו'. המימון למשרד זה התקבל ממפקדת החמאס בסעודיה.
במסגרת הפרשייה נעצרו לחקירת שב"כ פעילי חמאס נוספים מירושלים וחברון השותפים לפעילותו של אבו-עצב. גורמי הביטחון רואים בחומרה רבה מאד את פעילותו של תושב ישראלי מתחומי ירושלים הריבונית, במסגרת ארגון טרור הפועל באופן מתמשך ורציף בתכנון פיגועים נגד ישראלים.

תאריך:  27/09/2005   |   עודכן:  27/09/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
בית הספר לברמנים "ברטנדר" הפיק מגזין מקצועי לתחום האלכוהול בהשקעה של כ-100 אלף ש"ח שיופץ בכ-10 אלף עותקים ללא תשלום באזורי הבילוי המרכזיים בארץ
מיכאל דבורין
כך אמרה העיתונאית שלי יחימוביץ' בטקס פתיחת שנת ההשתלמויות של לשכת עורכי הדין    לדבריה, "התקשורת התגייסה כגוף אחד לגונן על ראש הממשלה החל מהרגע שהדליף את יוזמתו לבצע את ההינתקות"
הדר פרבר
העמותה למען החתול בישראל עלתה בתשדיר הסברה טלוויזיוני לחתולים שניצלו בהינתקות
ענבל אביב, גלית יצחק
ככל הנראה לא ידוע על מקרים קודמים בישראל בהם נולדו תאומים סיאמיים    התאומים מחוברים ובעלי לב אחד ולכן, רוב הסיכוי שלא ניתן יהיה להצילם
עידן יוסף
סוף שנת 2004. מחקר חדש קובע, כי אוכלוסיית ירושלים מהווה 10% מאוכלוסיית ישראל כולה    706,400 בני אדם חיים רשומים כיום כתושבי הבירה, שני שלישים מתוכם יהודים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il