מטוס האב-טיפוס של ה"ג'בלין", ביצע ביום ו' (30.9.05) את טיסת הבכורה שלו, באנגלווד קולורדו בארה"ב. הטיסה ארכה 35 דקות ועברה בהצלחה מלאה.
מטוס הג'בלין מפותח במשותף על-ידי חברת ATG, Aviation Technology Group,Inc. ומפעל "להב" בחטיבת כלי טייס צבאיים של התעשיה האווירית.
את המטוס הטיס הסמנכ"ל לתפעול וטייס הניסוי הראשי של ATG, רוברט פוצ'ינו, Robert Fuschino, בתום שלבי הפיתוח, סידרת ניסויי מינהרות רוח ומערך של בדיקות אווירודינמיות שונות.
למטוס 2 מנועים מתוצרת Williams International, ובטיסת הניסוי הראשונה נסק עד לגובה מקסימלי של 12,000 רגל. במשך הטיסה נבדקו כל מערכות ההטסה, תיפקוד המנועים, כני הנסע ומערכות הנחיתה.
לאב טיפוס זה של המטוס יש כסאות-מפלט צבאיים, בניגוד לתוכנית האזרחית. תצורה זו מאפשרת הערכה מיידית של הג'בלין מרק-20, שהינו בעל יכולות צבאיות.
התעשיה האווירית שותפה ל-ATG בתוכנית הפיתוח והשיווק של מטוס האימון הצבאי. המטוס יוצג על-ידי התעשיה האווירית כאלטרנטיבה אופטימלית להחלפת מטוסי האימון הקיימים כיום.
"אני גאה בטיסה מוצלחת זו של הג'בלין, שהינה חשובה הן לתוכנית הפיתוח והן לשיווק המטוס בעולם", אמר נשיא ATG, צ'רלי ג'ונסון, Charlie Johnson.
מנכ"ל התעשיה האווירית, משה קרת, אמר: "אנו מאוד מרוצים מטיסת הבכורה המוצלחת של הג'בלין, המוכיחה את האמון של התעשיה האווירית בתוכנית. מטוס האימון החדש מייצג את השילוב הנכון בין פיתוח בעל סיכון נמוך וטכנולוגיות מתקדמות המפותחות בתעשיה האווירית. השילוב יעורר עניין רב בחילות אוויר רבים המחפשים מטוסי אימון מתקדמים".
אבי מאור, מנהל השיווק של הג'בלין ב"להב" ציין, כי "הוורסיה הצבאית של המטוס נותנת מענה לדרישות הטייסים המודרניים, ומספקת ביצועים מצויינים הן בהטסה והן במערכות האוויוניות המתקדמות".
מטוס הג'בלין ימשיך במערך טיסות הניסוי עד לרישויו על-ידי רשויות ה-FAA, והפיכתו למטוס אימון צבאי מתקדם מאוד. הרישוי צפוי לשנת 2008.
לפני מספר ימים נתמנה סמנכ"ל התעשיה האווירית ונשיא IAI International, מרדכי בונס כחבר בדירקטוריון ATG.