X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
משרד החקלאות: תקופת המעבר נועדה להעניק זמן למציאת פתרונות מים לכל אזור ולכל ענף חקלאי להבטחת המשך קיומה של החקלאות
▪  ▪  ▪

וועדת שרים מיוחדת לענייני חקיקה הדנה בחוק ההסדרים קיבלה היום (א', 9.10.05) את הצעתו של שר החקלאות, ישראל כ"ץ, והחליטה על תקופת מעבר בת שלוש שנים לפני הקמת רשות מים, אשר ניתנת להארכה של שנתיים נוספות לפי החלטת הממשלה. במהלך תקופת המעבר ישמרו סמכויות שר החקלאות לקביעת תעריפי מים ומכסות. תקופת המעבר נועדה להעניק זמן למציאת פתרונות מים לכל אזור ולכל ענף חקלאי להבטחת המשך קיומה של החקלאות.
הישיבה היום היתה בעקבות החלטת משרד האוצר להקים רשות מים ממשלתית באמצעות חוק ההסדרים, החלטה אשר נוגדת את החלטת הממשלה מאוגוסט 2004 בנושא שקבעה כי על הוועדה הבין-משרדית להציג בפני הממשלה שני מודלים חלופיים לרשות מים - מודל אחד למשק המים כולו, המאחד את כל גורמי המים ומודל שני המפריד את משק המים לחקלאות ממשק המים האחר.
לפני כשלושה חודשים הוגש המודל לרשות המים לממשלה לפני סיום עבודת ועדת היישום הבין-משרדית המשותפת לנציבות המים ומשרדי התשתיות, הפנים, איכות הסביבה והאוצר שהוקמה לטובת העניין, תוך התעלמות מוחלטת מהנחיית הממשלה ונימוקי נציג משרד החקלאות בוועדה.
עד היום, הסמכות בידי שר החקלאות בנושאי מים הינה כלי מדיניות ליישום מטרות החקלאות ועוסקת בנושאי תעריפים והקצאות מים. עם הקמת רשות מים המאחדת את כל גורמי המים עלול להישלל מהמשרד, וכתוצאה מכך מן החקלאות אחד הכלים המרכזיים לקיומה ופיתוחה של החקלאות בכל חלקי הארץ, בעיקר באזורי הפריפריה ועדיפות לאומית, שלא יאפשרו פריסת ההתיישבות וחקלאות.
עם הקמת רשות מים לאומית תישלל הסמכות לקביעת ההקצאות והתעריפים למים לחקלאות ממשרד החקלאות, הבסיס לחלוקה ולתמחור יהיה כלכלי בלבד, כנגזרת של כוחות השוק, ללא כל היגיון או חלוקה מקצועיים. תקופת המעבר נועדה לספק פתרונות על-מנת למנוע זאת.
מנכ"ל משרד החקלאות, יוסי ישי: "למרות הקיצוץ המתמשך במים לחקלאות, חקלאות ישראל הצליחה להמשיך ולספק לאוכלוסיה כמויות גדולות של פירות וירקות במגוון רחב, באיכות גבוהה ומחיר הנמוך ביותר בעולם. לחקלאות ישראל מטרות לאומיות וציבוריות ממדרגה ראשונה - שימור השטחים הפתוחים, התיישבות לאורך גבולות המדינה, ריאות ירוקות לתועלת הסביבה ועוד. החקלאות הינה המשמר הטוב ביותר של קרקעות הלאום. במקום בו אין חקלאות פעילה קרקעות הלאום אובדות".

תאריך:  09/10/2005   |   עודכן:  09/10/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ברוך לוי
הפורום הכלכלי העולמי בחר לערוך סיקור מיוחד על מדינת ישראל כמודל לפיתוח תעשיות מידע ותקשורת    אולמרט: מודל הפיתוח של תעשיית ההיי-טק בישראל מעניין מאוד את מקבלי ההחלטות בעולם, שכן הוא מציג מודל ייחודי של שילוב הדוק בין יזמות, אקדמיה, תעשיה והון סיכון
אשר גולדברג
מחר הייתה אמורה להתכנס מסיבת עיתונאים בה מאמן הנבחרת, אברהם גרנט היה אמור לסכם את קמפיין מוקדמות המונדיאל של נבחרת ישראל    מאמן הנבחרת החליט לבטלה עקב לחץ ממקורביו
נוה יוסף
שלמה גואטה הורשע כי משך סכומים הנמוכים מ-200,000 ש"ח מחשבון הבנק של אחינו, בכוונה למנוע מהבנק לדווח לרשות להלבנת הון    בית המשפט קובע כי אין זה משנה אם גואטה ביצע את המעשה מתוך מחשבה כי הבנק מדווח למס הכנסה ולא לרשות להלבנת הון
אלעזר לוין
סונול תובעת מתנובה וסחלב 4 מיליון שקל בגין אי-הקמת מרכז מסחרי    "הנזק 13.4 מיליון שקל ונתבע אותו בבוררות"    תביעת נגד - 18 מיליון שקל
אלעזר לוין
מדנס: הראל החליטה שלא להאריך את חוזה הביטוח אתם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il