X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
יו"ר הרשות הפלשתינית וראש הממשלה נפגשו לראשונה מזה מספר שבועות והחליטו על הרכבת ממשלה פלשתינית זמנית עד לבחירות בינואר
▪  ▪  ▪

הדיונים על הרכבת ממשלה חדשה עדיין מתקיימים, כך אמר יו"ר הרשות הפלשתינית, אבו מאזן, בתום פגישה עם ראש הממשלה אבו עלא, לאחר שבועות של משבר בין שני המנהיגים.
השניים הגדירו את הפגישה כחיובית. הם ציינו כי הגיעו לפיתרון חלקי - פעילות של ממשלה זמנית עד לבחירות שייערכו בינואר.
בימים האחרונים התקיימו פגישות של גורמים בכירים פלשתינים ומצרים כדי לפתור את המשבר בין השניים. המאמצים נשאו פרי והובילו למפגש בין השניים.
יו"ר הרשות אבו מאזן אמר כי בדיונים על הרכבת ממשלה מתרכזים המנהיגים בעובדה שמה שנחוץ עכשיו לפלשתינים זו אחדות והגברת הלאומיות והזיכה לעם הפלשתיני המאוחד.
בשיחה שערך עם עיתונאים ברמאללה ציין אבו מאזן כי הוא ערך פגישות עם בכירים במפלגת הפתח בעזה, שם התקבלה החלטה לאחד את כל הפלגים והתנועות שמשתייכים לפתח ולהחזיר אותם למסלול המתון והמרכזי יותר. אבו מאזן קרא לניצי הפתח, הזרוע הצבאית של הארגון, לציית לחוק הפלשתיני, להרגיע את השטח ולחדול מפעילויות מזויינות.
מזכיר הפרלמנט הפלשתיני, סמיר חליילה, אמר כי ראש הממשלה אבו עלא עורך פגישות והתייעצויות עם קשת נרחבת של מפלגות כדי לנסות לפתור את המשבר אליו נקלע הפרלמנט ולגשר על הפערים. מטרות פגישות אלה הן ליצור מסגרת עקרונית לממשלה החדשה.
חליילה הוסיף כי כעת, לאחר סיום הסכסוך בין שני המנהיגים, ימשיך אבו עלא לתפקד כראש הממשלה הפלשתיני.
בנאום שנשא מזכיר הפרלמנט הוא סיפר על ההכנות הקדחתניות לכינון ממשלה חדשה: "התיעצויות ופגישות התקיימו עם מספר מפלגות. הפגישות נערכו עם הוועדה הביצועית של הרשות, מועצת השרים והוועדה השיפוטית הפלשתינית. בתום הפגישות גילו הצדדים הבנה ואנו מקווים שהמשבר הפרלמנטרי שפקד את הרשות יחלוף תוך מספר ימים".
חליילה ציין כי המטרה היא להשיג ממשלה שתוכל לאכוף את החוק ובכך בעצם רמז על סיבת המשבר. "אנחנו נעבור את המשבר הנוכחי מהר מאוד ואז נצטרך להתחיל לגבש חבורת שרים המסוגלת להביא לפיתרון המשברים הפוליטיים והביטחוניים".
כזכור, בשבוע שעבר התקיימה הישיבה האחרונה של הממשלה הפלשתינית, בסופה הגישה ועדת החוקה הפלשתינית בקשה לפזר את הממשלה הפלשתינית בעקבות מחדלים בטיפול בעניינים הפלשתינים.
בין הטענות היו המשבר החוקתי וחוסר הציות לחוק על-ידי הפלגים הפלשתינים, הנשק הנפוץ חופשי ברחוב, וחוסר היכולת להשתלט על רצועת עזה לאחר פינוי צה"ל.
שמות של מחליפים לאבו עלא כבר הועלו, ביניהם ממלא-מקום ראש הממשלה ושר ההסברה, נביל שעת'. אך כאמור הפלשתינים מאמינים כי עכשיו המשבר הפוליטי נותר מאחור, כמובן עד למשבר הבא.

תאריך:  11/10/2005   |   עודכן:  11/10/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלומי דיאז
שיכנע את הנערה להיפגש עימו ואז אנס אותה    אותר בעזרת הודעת התנצלות ממוחשבת שהשאיר למתלוננת
ענבל אביב
ברשת בלוקבסטר מדווחים על גידול של 250% במספר ההשכרות    החל מהיום ניתן להשכיר סרטים המוגדרים "חדשים" עד לאחרי יום כיפור    הלהיטים - קומדיות ואקשן
נוה יוסף
עמותת קבוצת הכדורגל צפרירים חולון חייבת למס הכנסה יותר מ-7 מיליון שקל    מס הכנסה מבקש למנות את רו"ח משה גלבולום כמפרק זמני מפעיל לעמותה
יוסי עבדי
מזכירת המדינה האמריקנית, קונדוליזה רייס, החלה מסע קצר בן 4 ימים למרכז אסיה    המטרה: הצדקת נוכחות הכוחות האמריקניים באזור לנוכח הביקורת שהחלה להישמע מכיוון רוסיה וסין
יוסי עבדי
לאחר ארבעה ימים של מתח ודריכות ביטחונית ברחבי ניו-יורק, הודיע ראש העיר, מייקל בלומברג, כי החשש הוסר    הכוננות הוכרזה ביום חמישי האחרון בעקבות חקירת עצירים עירקיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il