X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
עיריית מודיעין הצליחה להגיעה להסכמות עם החברות הסלולריות ותתאם את הקמת מתקני השידור ברחבי העיר חלק מהאנטנות יוסרו ואחרות יוקמו במקומות שיסכנו את בריאות הציבור במידה מופחתת
▪  ▪  ▪
אנטנות ידידותיות ברחבי מודיעין



העיר מודיעין החליטה לעשות מעשה ולתאם את פריסת האנטנות הסלולריות במשותף עם החברות הסלולריות. מועצת העיר אישרה את הצעתו של סגן ראש העיר, אלכס וינרב, לפריסה חדשה של מתקני השידור הסלולרית בעיר מודיעין. על-פי ההצעה, יבוטלו חלק מהמתקנים הסלולרים המשמשים לשידור הקיימים בעיר, ובמקומם ייפרסו מתקני שידור בכמות ובמיקום אשר לפי חוות דעת מקצועית תקטין באופן משמעותי את החשיפה לקרינה.
בהתאם להחלטה החדשה, מתקני השידור החדשים יותקנו על גבי עמודי תאורה. ביצוע התוכנית בפועל מותנה בהגעה להסכמה סופית עם החברות הסוללריות על פרטי תוכנית הפריסה, אשר תובא לאישור סופי של מועצת העיר.
אלכס וינרב, סגן ראש העיר מודיעין, אמר: "עיריית מודיעין רואה חשיבות בלעשות סדר בפריסה הסלולרית במודיעין-מכבים-רעות ולהוריד את הקרינה הסלולרית לתושביה למינימום האפשרי". לדבריו, "יחד עם ארבעת החברות הסלולריות, בשיטת win-win, העיריה הגיעה להסכם על פריסה חדשה המבוססת על ריבוי אנטנות בצמתים ובככרות וברחובות הראשיים על עמודי התאורה 16 מטר גובה כאשר הרציונל היא שככל שהאנטנה קרובה למשוחח בנייד - כך יפחת הקרינה שיספוג המשוחח".
במודיעין הוקם, לאחר כינון העיריה החדשה, צוות יעודי אשר כלל גורמים מהנהלת העיריה, מינהל ההנדסה, השירות, הלשכה המשפטית והמיחשוב, אשר פעל לקידום הנושא. בעיריה מציינים, כי לאחר בדיקה מעמיקה ורחבה של נושא האנטנות הסלולריות, ולאחר דיונים והתייעצויות עם מומחים לנושא כדוגמת ד"ר רון לשם, אבי המדיניות, וכן בהתייעצויות עם ד"ר סטיליאן גילברג ראש ענף קרינה ורעש במשרד לאיכה"ס, הוצג הנושא בפני נציגי התושבים בוועדת איכות הסביבה שהמליצה יחד עם צוות אגף ההנדסה למועצת העיר לאשר את המדיניות החדשה.
עוד אומרים בעיריה, כי התוכנית החדשה מבוססת על קביעת המומחים, לפיה עיקר קרינת הסלולר מגיעה מהטלפונים הסלולריים עצמם וניתן להקטין אותה בשתי דרכים:
1) להמעיט בשימוש במכשירים, דבר שנתון בידי המשתמשים עצמם.
2) להציב מתקני שידור קטנים המורידים את עוצמת הקרינה הסלולרית ומוצנעים באופן המונע פגיעה בנוף, ומספקים קליטה מספקת - משימה אותה לקחה עיריית מודיעין על עצמה לרווחת התושבים.
בעיריה מדגישים מספר אלמנטים חשובים אשר עליהם הוחלט במהלך קביעת התוכנית לפריסת "אנטנות ידידותיות" בעיריית מודיעין:
- שקיפות ושיתוף התושבים במידע ובתהליך קבלת ההחלטות מתחילת היוזמה ועד לביצועה המלא של התוכנית.
- הסרת מתקני השידור הקיימים אשר אינם תואמים את מפת הפריסה.
- אישור תוכנית הפריסה על-ידי הממונה על הקרינה במשרד לאיכות הסביבה, ד"ר סטיליאן גילברג.
- הפריסה הסלולרית המחודשת מתבססת על העיקרון שככל שיש יותר מוקדי שידור, עוצמת הקרינה/שידור מהמכשיר הסלולרי תקטן.
- מתקני השידור החדשים, ימוקמו במרחבי העיר מודיעין-מכבים-רעות כחלק מעמודי התאורה ברחובות, צמתים ובכיכרות העיר במרחק פי 10 ויותר מהתקן של המשרד לאיכות הסביבה ממוסדות חינוך/ציבור/פרטי תוך הקפדה על דרישות הבטיחות של המשרד לאיכות הסביבה, וההיבטים העיצובים והסביבתיים.
- מתקני השידור ימוקמו בתוך עמודים הדומים בצורתם ובעיצובם לעמודי התאורה הקיימים בעיר, ויוצבו עד לגובה של 16 מטר. וזאת למעט מתקני השידור מסויימים.
- החברות הסלולריות מתחייבות להעביר תשלום מיידי עבור בדיקות למדידת קרינה סלולרית לכל אנטנה בנפרד, אשר יערכו על-ידי גורם מוסמך שיבחן על-ידי העיריה בזמן ובמועד המתאים לה, וזאת מידי שנה.
- החברה תהיה אחראית כלפי העיריה לכל אובדן ו/או נזק לגוף ו/או לרכוש שיגרמו לצד שלישי כלשהוא ו/או לעיריה, עובדיה והבאים מטעמה הנובע או כתוצאה מההובלה, ההתקנה, ההצבה, התפעול, התחזוקה והשימוש של המתקנים בנכס, לרבות הפעלת מתקני שידור או קליטה בנכס. החברה פוטרת בזאת את העיריה מכל אחריות לנזקים להם אחראית החברה כאמור לעיל, ומתחייבת לשפות ולפצות את העיריה וכל הפועל בשמה ומטעמה... בגין נזקים אשר החברה אחראית להם...
- העיריה תרכוש מכשיר לבדיקת רמות הקרינה כך שכל תושב המעוניין בבדיקה בביתו יוכל תמורת סכום סמלי, לקבל את השירות.
- בעקבות הפריסה החדשה תשופר לעין ערוך הקליטה בכל אזורי העיר, דבר שלא היה קיים עד היום.
- מפת הפריסה החדשה תפורסם לציבור התושבים. החברות הסלולריות יגישו בקשה בנפרד לכל מתקן שידור לוועדה לתכנון ובניה ורק לאחר אישור הוועדה שמתקן השידור עומד בתנאי המדיניות החדשה, יוקם מתקן השידור.
- האנטנות הידידותיות הראשונות שיוצבו כפיילוט יוצבו במקומות הרשומים, וזאת לאחר הצגת המפה והמדיניות החדשה לתושבי העיר. החברות יפנו לוועדת תכנון ובניה לקבלת היתר בניה לכל מתקן שידור בנפרד.
- בפינת שדרות החשמונאים-עמק בית שאן, כאשר בתוך שבעה ימים ממועד ההקמה של מתקן שידור חלופי, יוסרו מתקני שידור בעלי התורן הגבוה אשר נמצאים בשדרת החשמונאים, ליד מגדלי חברת הבניה "דימרי".
- מגדל המים-רעות, הגדר המקיפה את מגדל המים ועמודי התאורה שבסמוך, כאשר בתוך שבעה ימים ממועד ההקמה של מתקן השידור החלופי יוסרו מתקני השידור ממתקן בזק הניצבים ברח' גבעת הלבונה.
- אתר ברפיליה, כאשר בתוך שבעה ימים ממועד ההקמה של מתקן השידור החלופי יוסרו מתקני השידור בעלי התורן הגבוה המצויים בקרבת בית הספר עירוני ג' בשכונת השמשוני.

למידע נוסף נא להקליק כאן
תאריך:  14/10/2005   |   עודכן:  15/10/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נמרוד דוויק
כוכבת "בברלי הילס 90210" מתגרשת לאחר שנה וחצי מבעלה    "איכזבתי את כל מי שבא לחתונה שלי" - מסרה הכוכבת
עומר שיקלר
המשפחה התייאשה מגורמי המדינה ופועלת באופן עצמאי להשגת מידע על גורלו של הנווט שנפל בשמי לבנון באוקטובר 86'    נציג המשפחה, חן ארד שוחח עם אנשי העיתון הערבי "אל-חייאת"
שלומי דיאז
בן 50 נכפת ברגליו ובידיו ונורה בראשו    האירוע פלילי    בן 16 נורה בפ"ת    נבדק קשר למעשי רצח וניסיונות רצח שאירעו בחודשיים האחרונים
נמרוד דוויק
מארק לוין, במאי אינדי נודע, יציג משבוע הבא את סרטו החדש    הסרט עוסק בתיאוריות קונספירציה הנוגעות לעם היהודי
אלעזר לוין
משקיע אמריקני מציע 9.5 מיליון דולר - לעומת 9.1 מיליון דולר של שיטרית    הצעתו עדיפה-למעשה ב-2 מיליון דולר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il