X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
t
צה"ל פתח בגל מעצרים ברחבי הגדה

הוקפאה פעילות הוועדות המשותפות

בעקבות הפיגועים ובהתאם להחלטות שהתקבלו בהערכת המצב הגבירה מערכת הביטחון את הפעילות נגד ארגוני הטרור המחסומים והכתרים מוחזרים לערי הגדה
▪  ▪  ▪

צה"ל והשב"כ פתחו בביצוע מעצרים ברחבי יהודה ושומרון (יום ב', 17.10.05). 19 מבוקשים כבר נעצרו. המעצרים מבוצעים בהנחיית שר הביטחון, וזאת בהתאם להחלטות שהתקבלו בהערכת מצב. כתגובה ישירה לפיגוע הרצח הוטלו סגרים חדשים והוצבו מחסומים ברחבי הגדה.
החלטה משמעותית שהתקבלה בדיון היא הפסקת כל מגע ומשא-ומתן עם אנשי הרשות הפלשתינית, כולל פגישות בוועדות המשותפות.
דובר משרד החוץ, מרק רגב, הודיע תחילה כי כל המגעים עם הרשות הפלשתינית הוקפאו, אך מאוחר יותר הוא הבהיר ואמר, כי רק הוועדות המשותפות לישראל ולרשות הוקפאו, כדוגמת הוועדות לנושא שחרור אסירים, הוועדה לנושא המכס והגבול והוועדות הביטחוניות המשותפות.
"אין לישראל כל רצון לחזור למציאות של התקפות הטרור נגד האזרחים הישראלים. אנחנו מעוניינים לשגר מסר מאוד ברור וחד לפלשתינים. ההפסקה הזמנית של השיחות היא המסר", אמר רגב.
בפעילות המעצרים הלילה עצרו כוחות של צה"ל ושל יחידות מיוחדות של המשטרה המלווים באנשי שירות הביטחון הכללי שורה של מבוקשים ופעילי טרור. בכפר יעבד, מערבית לג'נין, נעצר פעיל ג'יהאד איסלאמי ועוד חמישה מבוקשים נוספים; בכפר עטיל, דרומית מערבית לג'נין, נעצרו שלושה פעילי ג'יהאד; בכפר קפין דרוימת מערבית לג'נין נעצרו מבוקשים; שלושה פעילי חמאס נעצרו בביתוניא דרומית מערבית לרמאללה; שני פעילי ג'יהאד ופעיל חמאס נעצרו בחברון; מבוקש נוסף נעצר בכפר אידנא, מערבית לחברון; בכפר טובאס שבבקעת הירדן נעצר פעיל ג'יהאד איסלאמי.
צה"ל מגביל תנועת פלשתינים על צירי התנועה
כבר הבוקר החל צה"ל להגביל תנועה של כלי רכב פרטים של אזרחים פלשתינים בכביש 60 באיזור שבין כיכר אדם לצומת תפוח וכן ממחסום המנהרות עד ליישוב שמעה. התנועה בציר מתאפשרת רק לכלי רכב פרטיים ישראלים וכן לתחבורה ציבורית פלשתינית. בנוסף, במהלך הלילה והבוקר הוקמו מספר חסימות הנדסיות להפרדת צירי הגישה המובילים לציר 60.
שעות מעטות לאחר שני הפיגועים אתמול הרג כוח משטרתי מיוחד את בניהאד ראנם, פעיל טרור בכיר בג'יהאד האיסלאמי. האירוע התרחש דרומית לג'נין.
הדיון בהערכת המצב שהתקיים בלשכת שר הביטחון בתל אביב, התקיים בעקבות שני פיגועי הירי שהתרחשו אתמול בשעות אחר-הצהריים, בהם נרצחו שלושה ישראלים וארבעה נפצעו. החלטות נוספות שהתקבלו בדיון הם ביצוע פעולות מעצרים נרחבות בערי וכפרי הגדה, מגבלות על תנועת פלשתינים בצירי תנועה משותפים עם ישראלים ועוד.
ח"כ אפי איתם מהאיחוד הלאומי אמר, כי שני הפיגועים מהווים תוצאה ישירה להינתקות. "הבריחה מגוש קטיף הייתה האות לתחילת המתקפה באיו"ש. הפלשתינים אינם מאמינים להכחשות שרון כי לא תהיה עוד הינתקות, ובעזרת ההקלות הם מפעילים טרור כדי להבריח את צה"ל", דברי איתם.
גם במועצת יש"ע תובעים מראש הממשלה ומשר הביטחון לסגור באופן מיידי את צירי התנועה שנפתחו באחרונה לתנועת פלשתינים. ביש"ע ציינו, כי ההקלות הן שאיפשרו את ביצוע הפיגועים.

תאריך:  17/10/2005   |   עודכן:  17/10/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
מדענים הצליחו ליצור רקמות תוך דקות    המטרה - תהליך אוטומטי, מהיר ולא יקר, לייצור רקמות שיועברו ליחידות הניתוח בבתי החולים יחד עם ערכת כלים של "חלקי חילוף"
הדר פרבר וסוכנות איי.פי
AP-Ipsos סקרה תשע מדינות בעולם שהגיבו על העלייה במחירי הדלק: האם הממשלה יכולה לעשות יותר? מה מחיר דלק הגיוני והוגן?    אוסטרליה, ספרד, צרפת, גרמניה, בריטניה ועוד משיבות על השאלות הללו
אסף גבור
הסעיפים העיקריים באמנה: לא ישאו נשק במהלך הבחירות ויכבדו את תוצאותיהן
הדר פרבר
בית משפט פסק בעבר כי הביקורים במקדש מפרים את החוקה היפנית    הביקורים גרמו בעבר למתחים עם דרום קוריאה וסין    ממשלת יפן: הביקור אינו רשמי
יפעת גדות
קשיים באיסוף נתונים סופיים של מספר הקורבנות מאחר וגופות רבות קבורות עדיין תחת הבוץ    האו"ם מעריך כי שני מיליון בני אדם נותרו חסרי בית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il