X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
t
נשיא ארה"ב, ג'ורג בוש, החליט לשים סוף לתופעת ההגירה הבלתי חוקית במדינתו בהודעתו השבועית הבהיר בוש כי ממשלו מתכוון "להחזיר למולדתו כל שוהה בלתי חוקי, ללא יוצא מן הכלל", ובאותה נשימה הבטיח להגדיל את תקציב מעברי הגבול ובתי המעצר
▪  ▪  ▪

מי שיסתובב ברחבי מיאמי שבארה"ב, לא יכול להתעלם מכך שספרדית הפכה לשפה השלטת ברחובות אשר מוצפים במהגרים ממקסיקו, פורטו-ריקו והרפובליקה הדומיניקנית. נשיא ארה"ב, ג'ורג בוש, רוצה לשים סוף לשיטת ההגירה הבלתי חוקית ומאיים בסנקציות חדשות.
בהודעתו השבועית לעם האמריקני, אמר בוש כי כל אדם שיכנס לארה"ב באופן בלתי חוקי - "יסולק משטחה באופן מיידי, וללא יוצאים מן הכלל". לדבריו, הממשל האמריקני מתכוון להילחם בנחישות בתופעת המהגרים הבלתי חוקיים. יחד עם זאת, הדגיש בוש כי משרד הפנים מתכוון להקל על תיירים וסטודנטים בכל הקשור לאישורי שהייה זמניים.
הנשיא האמריקני הוסיף בהודעתו, כי המשרד לביטחון לאומי מתכוון להדק את האבטחה במעברי הגבול, וכן הדגיש כי יגדיל את בתי המעצר המיועדים לשוהים בלתי חוקיים. בוש דאג להבהיר את תכליתו באופן שאינו משתמע לשתי פנים: "מטרתנו היא להחזיר למולדתם כל אחד ואחד מהמהגרים הבלתי חוקיים שנמצאים בארה"ב". לדבריו, "אנשי הגבולות עושים עבודה טובה וראויה, אך המלאכה עוד מרובה".
בוש הסביר כי אחד הקשיים המרכזיים בהתמודדותה של ארה"ב עם בעיית ההגירה הוא צפיפותם הרבה של בתי המעצר. כתוצאה מכך, הרשויות נמנעות מלעצור שוהים בלתי חוקיים ומפחיתות בכך את מידת האיום כלפי הנכנסים. הנשיא האמריקני הבטיח להגדיל ב-10% את אפשרות האכלוס במרכזים אלו, וכן להוסיף לתקציבם השנתי של כוחות הפטרול בגבולות. העלות הכוללת: כשישה מיליון דולר.
גורמים בממשל האמריקני הסבירו כי הגדלת התקציב תוסיף כ-1000 אנשי ביטחון וסיור לכוחות הפועלים, תשפר את הטכנולוגיה שבידי הרשויות וכן תחדש את מחסומי מעברי הגבול. על-פי נתונים רשמיים, כיום שוהים בארה"ב כ-11 מיליון מהגרים בלתי חוקיים.
בעיית ההגירה - גם באירופה
ראש ממשלת בריטניה, טוני בלייר, החליט גם הוא לפעול כנגד השוהים הבלתי חוקיים במדינתו. בראיון לעיתון הספרדי "אל-מונדו", אומר בלייר כי על ראשי האיחוד לדרוש מהמדינות הגובלות באירופה לשפר ולשדרג את מעברי הגבול, וכך "לסייע במאמצי המלחמה כנגד ההגירה הבלתי חוקית".
"אם לא נפעל כנגד תופעת ההגירה נחווה טרגדיות קשות כמו זו שחווה ספרד", אמר בלייר ורמז על קשיי ההתמודדות של הממשל הספרדי עם גל ההגירה ממרוקו. ספרד, גם היא, פועלת בימים האחרונים לרענון חקיקת ההגירה, ופועלת בשיתוף עם הממשל הצרפתי על קווי פעולה שיסייעו בהתמודדותן עם מהגרים ממדינות ערב השכנות.

תאריך:  23/10/2005   |   עודכן:  23/10/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נמרוד דוויק
במסגרת חגיגות היובל לאירוויזיון שידר ערוץ 1 פרסומות, למצער הן נחתו על "הללויה" של להקת "חלב ודבש"    מהערוץ: הנושא בבדיקה
עומר שיקלר
כמה מאות צעירים וצעירות החלו לפנות ערב בצעדה    חיילי צה"ל והמשטרה מנעו מהם את הכניסה    חשש: ינסו לעבור דרך כפרים פלשתינים
נמרוד דוויק
ענקית הג'אז זוכת הגראמי נפטרה בעקבות מחלה ממושכת    שנותיה האחרונות עברה עליה בעדנה והקריירה שלה זכתה להערכה רבתי
נוה יוסף
בפסק דינו תוקף השופט אלטוביה מגן את התנהלותו בן-אליעזר    "מהבקשה עולה ריח עז של שימוש בבית המשפט כמנוף פוליטי"
נמרוד דוויק
ארמנד פייר פרננדז, ששינה את שמו לארמאן, נפטר אתמול בגיל 76 בעקבות מחלת הסרטן    נחשב למייסדי הניאו ריאליזם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il