X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שליח הרבעייה הבינ"ל לאזור שיגר איגרת חמורה למזכ"ל האו"ם מלין על התנהגות ישראל והעיכוב המתמשך במו"מ על פתיחת מעבר רפיח
▪  ▪  ▪

שליח בינ"ל למזרח התיכון מאשים את ישראל בגרירת רגליים ובעיכוב מכוון של השיחות עם הפלשתינים על סוגיית פתיחת מעבר רפיח, מעבר הגבול בין שטח רצועת עזה למצרים וכן על שורה של נושאים נוספים. כך מדווחת סוכנות הידיעות AP.
ג'יימס וולפנזון, שליח הרבעייה הבינ"ל (הקוורטט) לאזור, כתב באיגרת ששיגר למזכ"ל האו"ם, קופי אנאן, כי הדחיות החוזרות ונשנות מונעות ממנו מלקדם את פעולות השיקום הדרושות עד מאוד ברצועת עזה בעקבות תוכנית ההינתקות.
"הממשלה הישראלית, עם דרישות הביטחון החשובות שלה, לא מעוניינת לאבד את השליטה, ומתנהגת כאילו מעולם לא נסוגה מהשטח ומעכבת קיומו של דיון חשוב וקשה ומעדיפה להעברת הנושאים הקשים לתת-ועדות אטיות", כותב וולפנזון באיגרת ששוגרה למזכ"ל ב-17 לחודש.
ישראל דוחה את הטענות על גרירת רגליים ואומרת כי העיכובים הם בשל הצורך בהסדרת נושא הביטחון.
מעבר רפיח נסגר לתנועה מספר ימים לפני תחילת תהליך ההינתקות וישראל הודיעה כי הוא ישאר סגור במשך שישה חודשים. אתמול (יום א') המעבר נפתח לצורך מעבר של פלשתינים היוצאים לתפילות וצפוי לשוב ולהיסגר כבר מחר. למרות שהמעבר סגור, הצליחו פלשתינים רבים לעבור למצרים מיד לאחר סיום ההינתקות בעקבות קריסת כוחות הביטחון הפלשתינים והמצריים המוצבים לאורך הגבול.
ההמון הפלשתיני פרץ את גדר הגבול וחצה למצרים. כעבור מספר ימים הצליחו הכוחות המצריים והפלשתינים לחסום את הגבול ומעבר האזרחים הופסק. במערכת הביטחון בישראל ציינו כי בתקופה בה הגבול היה פרוץ עברו לשטח הרצועה כלי נשק רבים.
מעבר רפיח הוא המעבר המרכזי של הפלשתינים ברצועה לעולם. שדה התעופה בדהנייה הושמד למעשה על-ידי ישראל עם פתיחת האינתיפדה השנייה ולרצועה אין נמל ימי (מעבר לנמל דייגם קטן). מעבר רפיח הוא המוצא היחיד שקיים לפלשתינים אל העולם מחוץ לרצועה.
ישראל מעכבת החלטה על פתיחת המעבר ודיוני הוועדה המשותפת לנושא הופסקו כחלק מהחלטות הדרג המדיני בעקבות פיגוע הטרור בשבוע שעבר בצומת גוש עציון בו נרצחו שלושה ישראלים.
וולפנזון ציין עוד במכתב, כי "בעוד הפלשתינים מעוניינים מאוד לסכם את נושא המעבר, ישראל מעדיפה להותיר את הסוגייה לדיונים בוועדות השונות שלא יפגשו עד לאחר החגים היהודיים".
וולפנזון תוקף גם את העובדה כי הסגר על הרצועה נמשך ופועלים פלשתינים וסחורות לא יכולות לעבור לשטח ישראל, השוק המרכזי בו נמכרות סחורות פלשתיניות. לדבריו, סוגיית המעברים לישראל צריכה להיפתר בימים הקרובים תוך יישום "מאמץ משותף".
"עברו כבר שישה שבועות מאז שישראל הסכימה לשבת ולדון עם הרשות הפלשתינית" מצין וולפנזון. "אין לנו את האפשרות לאמץ לוח זמנים וגישה נינוחה שכזו. הישראלים הבטיחו לנו כי יכלו לפעול בצורה נמרצת יותר אחרי החגים ולפני סוף חודש אוקטובר", הוא הוסיף.
גורם ישראלי: אנחנו לא גוררים רגליים
גורם ישראלי אמר כי הממשלה הישראלית מודעת לחשיבות ודחיפות הנושא ותקדם את נושא מעברי הגבול כבר בישיבת הקבינט הקרובה, ביום א'. עם זאת, הוסיף הגורם, לישראל יש "דאגות ביטחוניות לגיטימיות", שיש להתייחס אליהן כדי שהברחות הנשק לא יחודשו.
"ישראל לא גוררת רגליים" אמר הגורם שדרש מאנשי AP שלא לציין את שמו. "אנחנו רוצים להיות בטוחים שיהיו במעבר סידורי הביטחון הנדרשים אשר ימנעו הדרדרות של המצב הביטחוני בתוך שטח ישראל".
ראש צוות המשא-ומתן הפלשתיני, סעיב עריקאת, אמר כי הוא מבין את התיסכול של השליח וולפנזון. "אנחנו היינו צריכים לסיים כבר את הדיונים סביב המעבר ברפיח וסביב נושאים נוספים".
וולפנזון ביקר גם את הפלשתינים על כך שביצעו העלאת שכר כאשר הם באמצע של משבר כלכלי חמור.

תאריך:  24/10/2005   |   עודכן:  24/10/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אשר גולדברג
הוא לא מסר הודעה מוקדמת    פרשת אייל ברקוביץ′ תופסת תאוצה    השחקן לא הגיע לאימון הבוקר של מכבי ת"א, בקבוצה בודקים את הסיבות    אייל ברקוביץ′ אינו עונה לטלפונים של אנשי מכבי ומגיב דרך רעייתו טלי
יוסי עבדי
הטלוויזיה הערבית מוסיפה לשמש מוקד להסתה אנטישמית ארסית    סדרת טלוויזיה חדשה המשודרת בירדן, מכילה מסרים אנטישמיים קלאסיים ברוח הפרוטוקולים של זקני ציון    במרכזה: עלילת הדם הנושנה שעיקרה שימוש בדמם של ילדים נוצריים לאפיית מצות פסח
הדר פרבר
מגזין לגברים דירג את מאה אנשי-העשור על-פי קטגוריות שונות    ברשימה ישנם גם בוב גלדוף, לאנס ארמסטרונג ועוד
עידן יוסף
המוני בית ישראל מציינים את חג שמחת תורה ושמיני עצרת    במוצאי החג יתקיימו הקפות שניות ברחבי הארץ    Nfc מציג רשימת חלק מההקפות    גולשים המבקשים לפרסם הקפות נוספות מוזמנים להגיב
יפעת גדות
חוקרים מזהירים מפני חטיבה סלקטיבית, של עצים יחידים    הנזק שנמצא על-ידי ניתוח תמונות לווין הוא גדול מזה ששיערו עד כה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il