X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ימי צום הרמדאן מביאים מוסלמים רבים בכל העולם להעלות שאילתות לבכירי הפוסקים, ולתהות האם מעשיהם מותרים על-פי חוקי הדת הלכה חדשה שניתנה בידי מופתי קנדי: "אם קיימת מגע מיני מלא בימי הרמדאן יהיה עליך לצום חודשיים"
▪  ▪  ▪

הלכה חדשה בעולם המוסלמי: שאלה שנשלחה לאחד מבכירי פוסקי הדת המוסלמים בקנדה מפיחה חיים בנושא המוגדר בעיני רבים כ"טאבו". השאלה שהופנתה במסגרת 'פאתוות' (פסקי הלכה) המתפרסמות און-ליין באחר האתרים האיסלאמיים נכתבה על-ידי אזרח קנדי שסבר כי חטא במעשיו.
האזרח הקנדי, שהציג עצמו בשם 'חמיד', התוודה בפני המופתי כי הגיע לסיפוק מיני במסגרת "משחק מקדים" שקיים עם אשתו בתקופת צום הרמדאן. "מה עלי לעשות כדי לכפר על עוונותיי", שאל 'חמיד', תוך הבעת התנצלות עמוקה.
המופתי, אחמד קוטי, ילדי הודו, ואחד מבכירי הפוסקים הקנדיים, כתב בפתח תשובתו: "צריך להיות ברור שעבירה על חוקי הרמדאן גוררת עונשים כבדים". חכם ההלכה, אשר למד בערב הסעודית וסיים התמחותו באוניברסיטת טורונטו שבקנדה, הוסיף בתחילת דבריו: "מגע מיני מלא בתקופת הצום אסור בתכלית האיסור". על-פי פסיקתו, "במהלך ימי הצום מותר המגע בין בעל ואישה - רק במידה שאין כל סכנה כי יביא להיקשרות מינית מלאה באחריתו".
המופתי מספר כי כאשר נשאל הנביא בידי צעיר מוסלמי "האם יוכל לנשק את אשתו בתקופת הצום", השיב לו הנביא כי חל איסור מוחלט על כך. עם זאת, כאשר נשאל הנביא את אותה שאלה בידי אדם מבוגר וקשיש, "ענה הנביא בחיוב". ההסבר של המופתי לניגוד: הצעירים נוטים להפליג בנשיקות ונתונים בסכנה של גלישה למקומות אסורים. "מנגד, הקשישים אינם עוד כאלה", קבע.
בהתייחסו לאירוע הספציפי עליו נשאל המופתי, כתב הלה כי מעשיו של הכותב "חיללו את קדושת הרמדאן". על-פי תשובתו, "אם הגעת לסיפוק מיני לאחר 'מגע קל בלבד' עם אשתך, עליך לכפר על מעשיך ולצום במהלך כל אותו היום. כמו כן, מומלץ להציע נדבה וצדקה לעניי העיר כאות כפרה".
המופתי לא סיים בזאת את פסיקתו. לדבריו, "אם הסיפוק המיני הגיע כתוצאה ממגע מלא עם אשתך - עליך להמשיך הצום למשך חודשיים ימים ברציפות". בניסיון להקל על השואל, כותב המופתי כי אם קשה עליו הגזרה יכול 'חמיד' "לכפר על מעשיו בכך שיאכיל 60 בני אדם רעבים על-מנת לכפר על העוון". המופתי מצטט מדברי אחד מעמיתיו, וכותב כי "מי שמפר את חוקי הרמדאן ללא סיבה מוצדקת לא יוכל לכפר על מעשיו גם בצום של חודש ימים לאחריו".
"מגע מיני אסור בשעות הצום - מותר בשעות הלילה"
חודש הרמדאן קדוש לעם המוסלמי והוא אחד מחמשת עמודי האיסלאם. בימי החג צמים המוסלמים מעלות השחר ועד השקיעה. על-פי האיסלאם, בחודש זה הוכתב הקוראן למוחמד על-ידי המלאך גבריאל, ומוחמד, אשר היה עסוק בכתיבתו, לא אכל ולא שתה מעלות השחר ועד שקיעת החמה. ברוב העולם המוסלמי מסעדות ובתי קפה סגורים בשעות האור של חודש הרמדאן. בני המשפחה קמים בטרם זריחת החמה לארוחה שלפני תחילת הצום (הקרויה - "סוהור"), ועם שקיעת החמה נוהגים לשבור את הצום בארוחה הקרויה "יפתר". במהלך שעות הצום אסור בתכלית כל מגע מיני מלא בין בני הזוג. עם שקיעת החמה מותירה ההלכה את התייחדות הזוגית.

תאריך:  26/10/2005   |   עודכן:  26/10/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
בשדה התעופה באילת נוחתות שלוש טיסות שכר משבדיה, נורבגיה, דנמרק והולנד ועליהן 630 תיירים    ב-3 בנובמבר תנחת בנתב"ג הטיסה הראשונה של קונצרן TUI מגרמניה
אשר גולדברג
תפנית בסאגת מינוי נבחרת ישראל לאחר שהמאמן הלאומי הודיע היום על התפטרותו    יחתום בבית"ר ירושלים קשטן עשוי להתמנות בקרוב מאוד
נוה יוסף
לטענת ארגון עדאלה, קריטריון השירות הצבאי מפלה את הסטודנטים הערבים
ניר וייס
תאפשר גישה לכ-15 מיליון קבצים חינם, ועוד שני מיליון קבצים בתשלום
גלית יצחק
כך הבהיר יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית במכתב ששלח הבוקר לשרת החינוך    הסטודנטים מעוניינים להציג תוכנית חלופית שלא תכלול הפחתת שכר לימוד בכלל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il