X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
t
"זה הזמן לדיאלוג - לא לשימוש בכוח"

סוריה מבקשת לחדש הדיאלוג עם ארה"ב

סוריה נמצאת היום בדילמה קשה. ראשיה תוהים כיצד מתמודדים עם סכנת הבידוד הבינלאומי הרובץ על כתפיו של אסד באופן מפתיע, ישנם חוגים סוריים שכבר נקטו יוזמה והחליטו: "יש לחדש את הדיאלוג עם האמריקנים" הכירו את פניה המתונות של סוריה
▪  ▪  ▪
אסד ואנאן. הפעם גם אירופה לוחצת.

   מחלקה ראשונה
סוריה: רוצים את אסד? - תביאו הוכחות

נשיא סוריה, בשאר אל-אסד, מבקש לחדש את הדיאלוג עם הממשל האמריקני, לאחר שממשלתו נקלעה לבידוד בינלאומי. ברקע הדברים: דוח השופט מיליס בפרשת רצח אל-חרירי ודברי נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, על מעורבות ממשל אסד בסיוע לארגוני הטרור. הנשיא הסורי, בשאר אסד, שלא קורץ מחומרי המנהיגות שאפיינו את אביו חאפז אסד, ניווט את סוריה לבידוד, ולמצב בו הוא נמצא בין הפטיש לסדן.
כניעה לדרישות ארה"ב, הדורשת עתה גם התנערות מוחלטת של סוריה מהטרור, עלולה להעמיד אותו בהתנגשות עם ההנהגה הוותיקה והצבא. מנגד, המשך ההתרסה כלפי ארה"ב והקהילה הבינלאומית עלול לגרום לנקיטת צעדים מדיניים נגדו, וצבאיים - בחסות האו"ם, שיחתרו להחליף את משטרו.
עיתון סורי: "זה הזמן לדיאלוג - לא לשימוש בכוח"
לצד זאת, נראה כי חלק מאמצעי התקשורת כבר בחרו באיזה צד צריכה סוריה לבחור. "זה הזמן לדיאלוג ולדו-שיח שיגבר על הצורך בשימוש בכוח", נכתב במאמר המערכת של העיתון היומי "אל-ת'וורה". "הביקורת שנשמעת מכיוונו של נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, ומפיה של מזכירת המדינה האמריקנית, קונדוליזה ריס, מתחילה לסגור את פתחי הדיאלוג האפשריים עם האמריקנים, וזאת חרף העובדה כי יש הרבה נקודות של הסכמה בין השניים", נכתב בעיתון, המשמש כשופרה של הממשלה הסורית.
פרשנים רבים העריכו בימים האחרונים כי אסד חושש להפלתו, על-רקע הבידוד הבינלאומי שחוותה סוריה בהמשך ל"כתב האישום" הנוקב שהציג נשיא ארה"ב נגד אסד במסגרת נאומו האחרון. הפעם כבר נשמעת סוריה הרבה יותר מרוככת. "זה בהחלט לא הזמן לשימוש בכוח ואלימות - שיטה אשר הוכיחה את כישלונה במקומות אחרים בעולם. זהו הזמן לדו-שיח בונה... אחרי הכל, לסוריה ולארה"ב יש הרבה מן המשותף, והאמריקנים, בכללם, הם אנשים ידידותיים", נכתב במאמר המערכת.
שר בממשלת סוריה: "האמריקנים הם אנשים ידידותיים"
התבטאויות ברוח דומה נשמעו גם במהלך יום רביעי האחרון מפיו של בוטאנייה סבאאן, שר בממשלתו של אסד, אשר נפגש עם משלחת כמורה מארה"ב. "האסטרטגיה של ארה"ב אינה מקדמת את האינטרס של העם האמריקני. סוריה, מאז ומתמיד, תמכה בשיפור והידוק הקשרים הדיפלומטיים וכך פעלה לשיפור שיתוף הפעולה בין שתי המדינות - למען שני העמים", אמר השר.
"סוריה ידועה היטב בנטייתה לבסס יציבות אזורית וביטחונית, בדומה לשאיפתה להשיג שלום בהתאם להכרה הבינלאומית. ההיסטוריה של סוריה מדגישה את היקף שיתוף הפעולה עם הקהילה הבינלאומית בכל התחומים", אמר השר הסורי למשלחת הכמורה.
סוריה - הפעם גם תחת לחץ אירופאי
אירופה שהסתייגה בעבר מהלחץ האמריקני על אסד, ואף שיתפה עימו פעולה באופן שהיה לצנינים בעיני הממשל האמריקני, התגייסה עתה לימינו של הנשיא בוש. רצח חרירי, ידידו האישי של נשיא צרפת שיראק, גרם אף להפניית עורף של פריז כלפי ניסיונות אסד להסתייע בה להקל על הלחץ הבינלאומי.
פיגוע הטרור של הג'יהאד האיסלאמי בחדרה (25 באוקטובר) מוסיף גם הוא למקד את המבט הבינלאומי לעבר תשתית הטרור הפועלת מדמשק. אסד נדרש איפוא לקבל החלטות קשות ומהר, טרם פרסום הדוח הסופי של ועדת מיליס באמצע דצמבר.

תאריך:  28/10/2005   |   עודכן:  28/10/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
יוצאי אתיופיה בישראל יפגינו נגד אי יישום החלטות הממשלה וועדת העלייה והקליטה להעלות את הפלשמורה    למארגני ההפגנה שכבר זכתה לכינוי "אם כל ההפגנות" נראה כי הממשלה עושה אפליה עדתית לאתיופים
עומר שיקלר
תחליף את דרור שטרום המסיים תפקידו בקרוב    ועדת האיתור המליצה על שתי מועמדות    קן משמשת סמנכ"ל סחר חוץ במשרד התמ"ת
עומר שיקלר
קיבלה את העיסקה באמצעות חברת-הבת U-TacS המשותפת לה ולתאלס במסגרת פרויקט הווצ'קיפר    אלביט מערכות ותאלס ישווקו פרויקטים משותפים נוספים, בתחום המל"טים, למדינות נוספות בעולם
שלומי דיאז
בת 19 טוענת שחמישה כדורסלנים זרים קיימו עימה יחסי מין בשירותי מועדון בתל אביב
אשר גולדברג
במידה והמהלך ייצא אל הפועל, הוא לא יעסוק בתחום המקצועי    כמו כן, התפקיד יוריד מהמאמן הבא עומס והתעסקויות שמעבר לעבודתו על כר הדשא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il