X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
t
כמה נוסעים עברו בטרמינל? מה היה יום השיא? מה לגבי השלטים בערבית על שאלות אלה ועוד בכתבה על נתב"ג 2000 שנה אחרי...
▪  ▪  ▪

הטרמינל החדש של נמל התעופה הלאומי בן-גוריון חוגג היום (יום ד', 2.11.05) שנה לפתיחתו. בדיוק היום לפני שנה נערך טקס החניכה, בהשתתפות שר התחבורה, מאיר שטרית ובכירים ברשות שדות התעופה.
מאז חלפה שנה, ובטרמינל 3 הספיקו לעבור קרוב ל-8.5 מיליון נוסעים, גידול של כ-10% לעומת השנה הקודמת. מספר הטיסות הנכנסות ויוצאות עמדו בשנה זו על למעלה מ-52 אלף.
אחד משיאי הפעילות של טרמינל 3 היה בחודש הקודם - במהלך תקופת החגים. בחודש שעבר עברו בנמל קרוב ל-800 אלף איש. במהלך בחודשי הקיץ (יולי-אוגטוסט) עברו בנמל למעלה מ-2 מיליון נוסעים. בימי שיא עברו בטרמינל למעלה מ-40 אלף איש ביום. ברשות שדות התעופה מציינים את התפקוד המוצלח ללא תקלות.
כמו כן, מתגאים בנתב"ג בזמן הקצר של הגעת המזוודות לידי הנוסעים. "זמן הגעת המזוודות לידי נוסעים נכנסים קצר ביותר על-פי כל ממוצע הקיים בעולם, מאחר ומסועים אלו מעלים כבודה ממפלס תחתון למפלס הנוסעים הנכנסים ב-5 דקות בממוצע", נמסר מרש"ת.
שנה אחרי: שלטים גם בערבית
ברשות שדות התעופה מציינים, כי במסגרת שיפור השירות לנוסע הורחבו השירותים המוענקים ללא תשלום, כגון: הוספת עוד 4,000 עגלות שירות עצמי, 'אינטרנט אלחוטי'- חינם ופינת משחקיה לילדים. דגש מיוחד הושם על השירות לאוכלוסיות מיוחדות ובני מיעוטים, עבורם הוקמה יחידת מוקדנים והוספו שלטי הכוונה בערבית ברחבי הטרמינל.
אך לא הכל חלק ונוצץ בנתב"ג 2000. בחודש ספטמבר האחרון, החל לפעול בנתב"ג מסלול אחד (12-30) להמראות ונתחיתות. זאת עקב השבתת מסלול 08-26 ("המסלול השקט") לרגל שיפוצים למשך חמישה חודשים. השימוש המוגבר במסלול להמראות מזרחה משפיע בעיקר על היישובים ממזרח ומדרום לשדה התעופה.
עלייה משמעותית בחריגות הרש
כמו כן, מדווח רשות שדות התעופה על 426 חריגות רעש מחודש נובמבר 2004 עד ספטמבר 2005. חריגות אלו מהוות כ-1.2% מכלל ההמראות. שיעור החריגות מתחלק בין חיל האוויר וחברת אל-על המפעילים בנתב"ג את המטוסים הרועשים ביותר: מטוס ה-B707 של חיל האוויר ומטוסי המטען מדגם B747-200.
מדובר בעלייה משמעותית בחריגות הרעש, שכן בשנה שעברה נרשמו כ-271 חריגות בלבד. יצויין עוד, כי בשנה שעברה היתה חברת אל-על אחראית לכמחצית מחריגות רעש המטוסים שנרשמו במרחב נתב"ג.
רכבי אשכול: בקרוב תשלום על חנייה
בשנה שעברה דיווחנו כאן על תלונות של חברות תיירות בטרמינל 3 אין חנייה מסודרת לרכבי אשכול האוספים תיירים משדה התעופה. רכבים אלה אולצו לחנות בחניה הרגילה בה חונים כל כלי הרכב המגיעים לשדה התעופה, ולשלם תעריף מלא ושעות נוספות על זמן החנייה.
שנה אחרי, מדווחת רשות שדות התעופה כי אכן הוסדר מקום חנייה לרכבים אלה, כפי שדיווחנו בעבר: מקום חניית הרכבים הינו במפלס 2 בחלק הצפוני הסמוך לטרמינל. חניית הרכבים הינה שירות חינם ולא נגבה מהם כסף.
אולם אליה וקוץ בא - בעתיד תעלה חניית רכבים אלו 13 ש"ח לשעה כמקובל בחניונים הציבוריים.
במלאות שנה לטרמינל 3, מציין היום מנכ"ל רש"ת, גבי אופיר: "אנו עושים הכל, בהתאם לצרכים הביטחוניים ותוך עמידה מוקפדת בהם להעברת הטסים במהירות. זמן ההמתנה ברשות שדות התעופה אינו חורג מהמקובל בעולם. טרמינל 3 שנכנס לתפעול מיידי בזמן אפס ומייד עם המעבר מטרמינל 1 מוגדר כהצלחה גדולה הן בתחום השירות ובן בתחום התפעולי".

תאריך:  02/11/2005   |   עודכן:  02/11/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
רבנים באתר האינטרנט מוריה ממליצים על שמות ומציינים שמות שכדאי להימנע מהם
אסף גדות
חברת PandaLabs טוענת כי 44% מהקטינים חוו הטרדה מינית כלשהי ברחבי האינטרנט    54% מהילדים לא מקבלים הדרכה בנושא גלישה בטוחה
יואב יצחק
שרון תוקף את החלטה שלא לספק ארוחות חמות לילדים הלומדים בתלמודי תורה    ח"כ משה גפני (דגל התורה) מאשים את הממשלה בהפרת ההסכם הקואליציוני
אסף גדות
גריד של מחשבים הפועל בעוצמה רבה, מספק באלת"א, את הדרישה הגוברת לעוצמת מחשוב    באמצעות צירוף כיתות הלימוד לגריד, יצרו בשנה האחרונה באלת"א מחשב-עתיר ביצועים (מחשב-על), המאפשר לבצע ביממה אחת, חישובים שבעבר דרשו שבועות
אסף גדות
חברת Microsoft הכריזה כי היא תחל להציע שירותי תוכנה מקוונים, כמו Office ו-MSN Messenger, היישר מהאינטרנט, על-פי דרישה ובחלק מהמקרים אף בחינם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il