X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
סיפורי ההתעללות בכלא העירקי לא נגמרים: דובר כוחות הצבא בעירק הודיע כי חמישה חיילים נעצרו בחשד כי "הכו עצירים במסגרת מתקני הכלא" נציגי הצבא הדגישו: "המעצר בוצע לאחר חקירה מקיפה ואינטנסיבית שקיימו הכוחות"
▪  ▪  ▪

בחודשים האחרונים נמצאת ארה"ב תחת מתקפה תקשורתית נמשכת מצד ארגונים בינלאומיים, החושפים מקרים של התעללות בעצירים עירקים. זה התחיל בפרסום התמונות בה נראים העצירים מושפלים על-ידי הסוהרים, והמשיך בטענות לפיהן ביצעו החיילים פשעי מלחמה לאחר ש"שרפו גופותיהם של שני אנשי טאליבן".
ארה"ב חזרה והבהירה, כי היא חוקרת כל אירוע במלוא הרצינות - אך עם זאת, נתקלה בקו ביקורתי מתעלם. הפעם, רוצה הצבא האמריקני להקדים את הארגונים הבינלאומיים, ודיווח (ב', 07.11.05) כי חמישה חיילים אמריקנים נעצרו בחשד כי התעללו בעצירים הכלואים בכלא העירקי. בהודעה הרשמית שפורסמה על-ידי דובר הכוחות בשטח, נכתב כי ביום שבת האחרון הגיש הצבא האמריקני חמישה כתבי אישום כנגד חיילים החשודים כי "הכו עצירים בכותלי מתקני הכלא".
עם היוודע המקרה, מיהרו נציגי הצבא להדגיש באוזני התקשורת כי הכוחות הביאו למעצרם של החיילים "לאחר קיומה של חקירה מקיפה ואינטנסיבית אשר בדקה את הטענות המיוחסות". נכון לעכשיו, שמותיהם ודרגותיהם של החיילים האמריקנים טרם הותרו לפרסום.
ארגון Human Rights First, פרסם לאחרונה דוח אשר מעלה 27 מקרי מוות אותם הגדיר הצבא האמריקני כ"מעשי התאבדות מצד העצירים", ולפחות עוד 7 מקרים בהם העצירים מצאו את מותם בעקבות "עינויים ממושכים".
מחברי הדוח, מדגישים כי הגורמים הצבאיים "טרם הוכיחו יכולתם לתחקר עדי מפתח בשאלת מותם של העצירים העירקים". לדבריהם, "החקירות הפליליות שהחלו כתשובה, לא באו למיצוין המלא, ועל כן האשמים טרם הובאו לדין".
ראשי הארגון האמריקני חוזרים ומאשימים את נציגי הצבא בכך ש"התערבו שלא כדין במהלך חקירות מותם של העצירים העירקים", וקובלים בהמשך על כך ש"מקרי מוות רבים דווחו לרשויות רק לאחר ימים, ולפעמים שבועות, וגם זה רק לאחר שחלקם הגיעו לידיעת הציבור הרחב".
תאריך:  07/11/2005   |   עודכן:  08/11/2005
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר
שרון שמר על עמימות עד הרגע האחרון    לפיד, לאחר מפלת שרון: צריך להקדים את הבחירות    שרון: פלגנות ומניעים אישיים הכשילו מינוי של שני אנשים ראויים
יוסי עבדי
ראש ממשלת בריטניה אמר היום כי "תמיכתה של אירן בפעילות טרור מונעת ממנה כל התקדמות בזירה המדינית"    בלייר האשים את סוריה ואירן בכך שמנסות לסכל את שלטון הדמוקרטיה בעירק, מתוך חשש כי יביא את אזרחי משטרם "לתהליך התעוררות"    בתוך כך, פנתה אירן לאיחוד האירופי והציעה: "בואו וננסה למצוא פתרון בדרכי שלום"
מחלקה ראשונה
11 שנה אחרי שבנו נרצח בידי החמאס, התכבד יצחק פרנקנטל בצילום משותף עם מפקד גדודי חללי אל-אקצה בג'נין והעביר לו איגרת של פיוס
עומר שיקלר
אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה משיק אתר אינטרנט חדש
נוה יוסף
במקום הראשון נמצאת האוניברסיטה העברית עם 100% מעבר בציון ממוצע של 85.6    אחריה אוניברסיטת תל אביב, המרכז הבינתחומי, אוניברסיטת חיפה ואוניברסיטת בר-אילן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il