X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
t
"נשגר לווין נוסף תוך חודש עד חודשיים"

אירן: הלווין שלנו יכול לרגל אחר ישראל

אירן שיגרה לפני כחודש לחלל לווין ל"צורכי מחקר" היום מודיע ראש התוכנית כי הלווין יכול לרגל אחר ישראל "נעזרנו בטכנולוגיה איטלקית לבניית לווין חדש שישוגר בתוך חודש עד חודשיים"
▪  ▪  ▪

כחודש לאחר שיגור הלווין שהאירנים טענו שיהיה "למטרות מחקר ומדע בלבד", ושבועות ספורים לאחר שנשיא אירן קרא להשמדת ישראל ומחיקתה מהמפה, מודיעים האירנים כי הלווין "סינה 1" מסוגל לרגל אחר ישראל.
הלווין "סינה 1" מתוצרת רוסית אשר שוגר לחלל באמצעות חללית רוסית, פתח למעשה עידן חדש בעימות המזרח תיכוני והיווה את פתיחת תוכנית החלל של אירן. לאחר שיגור הלווין הודיעו ראשי תוכנית החלל האירנית, כי לווין שני, הפעם מתוצרת אירנית, יושגר תוך חודשים ספורים.
הממשל האירני הצהיר במועד שיגור הלווין, כי מטרתו לצלם את שטח אירן ולחפש אחר מחצבים טבעיים ובעיות גאולוגיות במדינה מוכת רעידות האדמה. בנוסף, הם טוענים, כי אורך החיים של הלווין הוא 3 שנים ובעל רזולוציית צילום של כ- 50 מטר.
הלווין מקיף את כדור הארץ 14 פעמים ביום והוא נע במסלול הקפה המרוחק כ- 1,000 קילומטרים מכדור הארץ. ללווין יכולת לשנות את כיוון המצלמה באופן הנשלט על-ידי חדר הבקרה על הקרקע. באמצעות אפשרויות אלו השיגו האירנים, למעשה, אפשרות למעקב אחר מדינות בכל איזור המזרח התיכון, כאשר ישראל בתוך הטווח.
ביכולתו של הלווין לרגל אחר ישראל
"סינה 1 הוא לווין מחקרי. בלתי אפשרי לעשות בו שימוש למטרות צבאיות", אמר המשנה לשר התקשורת האירני, אחמד טלאבזדי, האיש שגם עומד בראש פרויקט החלל האירני. עם זאת הוא ציין, כי ביכולתו של הלווין לרגל אחר ישראל.
"מבחינה טכנולוגית זה אפשרי. כן. הוא יכול לעקוב אחר ישראל", אמר טלאבזדי לסוכנות הידיעות AP. "אבל אנחנו לא צריכים לעשות כן. אפשר לרכוש תמונת לווין של רחובות ישראל בשוק החופשי", הוא הוסיף.
חברת פוליוט הרוסית בנתה את הלווין השוקל 170 קילוגרמים בהזמנת משלת אירן, במקביל לפיתוח לווין מתוצרת אירנית.
אירן מצהירה מעל כל במה אפשרית כי פרויקט הגרעין שלה הוא למטרות שלום בלבד ולהפקת אנרגיה ולא למטרות צבאיות.
"אנחנו יודעים שהם מרגלים אחרינו, מה שהם מנסים לעשות זה לבחון מקומות לבצע בהם פיגועי טרור גדולים", אמר סגן שר הביטחון לשעבר, אפרים סנה, וכיום חבר ועדת חוץ וביטחון של הכנסת בתגובה לפרסום המידע.
תוך חודש-חודשיים נשגר לווין נוסף
טלאבזדי הוסיף: "הצטרפנו למדינות הנהנות מטכנולוגיות החלל וזהו הישג מרשים... למרות שסינה 1 נבנה ברוסיה טכנאים אירנים למדו הרבה על בניית לווינים וחלל". לדבריו, אירן תשגר לווין מתוצרת מקומית תוך חודש או חודשיים. הלווין ישוגר באמצעות טיל רוסי. "הלווין - מסבאח, מוכן לשיגור כבר עתה. אירן עשתה שימוש בטכנולוגיה איטלקית בבניתו".
ב-19 בספטמבר 1988, שיגרה ישראל את הלווין הראשון מתוצרתה, 'אופק 1'. עד כה יוצרו מספר לווינים נוספים כאשר האחרון שבהם 'אופק 6' ששוגר בספטמבר בשנה שעברה, כשל בעת השיגור והתרסק לים. הלווינים מסדרת אופק משמשים בעיקר לאיסוף מידע מודיעיני על יעדים רחוקים ממדינת ישראל כגון תוכניות הגרעין של אירן והמתקנים הצבאיים במדבר הסורי.

תאריך:  16/11/2005   |   עודכן:  17/11/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ברוך לוי
6,000 עולים פוטנציאלים הגיעו ליריד שזכה לאבטחה קפדנית    היקף העסקות מוערך ב- 14 מיליון דולר
עומר שיקלר
חיילי צה"ל תפסו צעיר פלשתיני במחסום חאוורה עם מטען דמה    רקטת קסאם שוגרה לעבר שטח ישראל אך נחתה בשטח פלשתיני
עידן יוסף
התוכניות של הסינים כוללות גם יהודים    למרות מספרם המיזערי של היהודים מתוך 1,306,313,812 סינים (נכון ליולי 05') צפויה ממשלת שנחאי לפנות בקרוב כ-6,000 תושבים מבתיהם לטובת הקמת מרכז תיירותי יהודי חדש    בין שלל האטרקציות: פתיחת מטבחי המסעדות לצפייה בהכנת מזון כשר ומועדונים עם מוזיקה יהודית
נוה יוסף
במשך 5 שנים עשתה עיריית ירושלים שימוש בתמונה מבלי שיהיו לה זכויות יוצרים    כעת היא נדרשת להסיר את כל הפרסומים    במקביל הגישה החברה תביעה אזרחית בסך חצי מיליון ש"ח
יהונתן דחוח-הלוי
אך יממה לאחר הפרסום בישראל על פריצת הדרך שהובילה לסיכומים בין ישראל לפלשתינים על המעברים ברצועת, משמיע בכיר פלשתיני זמירות אחרות - מנכ"ל המעברים הפלשתיני טוען, כי בניגוד לפרסומים, הרשות הפלשתינית לא תעביר לצד הישראלי או לחדר הבקרה המשותף את התמונה שתיקלט במצלמות שיותקנו במעבר רפיח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il