X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
לבית הדין הצבאי ביהודה הוגשו השבוע כתבי אישום נגד שני פלשתינים החשודים בחטיפתו ורציחתו של ששון נוריאל בחודש ספטמבר
▪  ▪  ▪

לבית הדין הצבאי ביהודה הוגשו השבוע כתבי אישום נגד שני פלשתינים, החשודים בחטיפתו ורציחתו של ששון נוריאל ז"ל. על-פי כתב האישום, השניים פעלו במסגרת בחולייה של ארגון הטרור חמאס, אשר שמה לה למטרה לחטוף ישראלים במטרה לנהל משא-ומתן על שחרור אסירים פלשתינים.
שני הפלשתינים נגדם הוגשו כתבי האישום הם מוחמד עמר מוחמד רומחי בן 17 מאל-בירה, וסעיד אברהים מחמד שלאלדה, בן 19, תושב סעיר.
על-פי כתב האישום, השניים נאשמים בשלושה סעיפי אישום. המרכזי שבהם: גרימת מוות בזדון. כמו כן הם הואשמו בחברות ופעילות בהתאחדות בלתי מותרת ובביצוע שירות עבור התאחדות בלתי מותרת.
בכתב האישום נכתב, כי השניים חברים בהתאחדות בלתי מותרת [ארגון טרור, ע.ש] מחודש מאי 2005 או ממועד הסמוך ועד לחודש ספטמבר 2005. בחודש מאי גוייסו לארגון הג'יהאד האיסלאמי על-ידי טארק מטור.
"בתחילת חודש ספטמבר, לאחר מספר ניסיונות חטיפה כושלים, החליטו עלי קאדי סעיד נאצר מחמוד עראר ועבדאללה נאצר מחמוד עראר לחטוף ישראלי מאיזור התעשיה במישור אדומים. במועד זה עלי קאדי את סעיד שלאלדה לדירה אותה שכר לצורך ביצוע חטיפה. בדירה שאלו אותו עלי וסעיד עראר האם הוא מסכים לשמור על הישראלי אשר השניים מתכננים לחטוף ולהביא לדירה. סעיד שלאלדה השיב בחיוב", נכתב בכתב האישום על תחילת תכנון החטיפה.
פרטי החטיפה והרצח העולים מכתב האישום
באמצע חודש ספטמבר 2005 פנה עלי קאדי אל אחד הנאשמים לשמש נהג בפיגוע החטיפה. התוכנית הייתה כי עלי קאדי סעיד עראר ועבדאללה עראר יגיעו לתוך רמאללה עם החטוף ברכבו של עלי קאדי, שם ימתין להם הנאשם. תוכנית זו התבטלה כשהתברר כי עלי קאדי לא יודע לנהוג היטב.
בכתב האישום נכתב עוד, כי "ביום 18.9.05 הכיר עבדאללה עראר לעלי קאדי את ששון נוריאל, מעסיקו של עבדאללה במפעל לשוקולד, ושאל את עלי האם ניתן לחטפו. עלי השיב לעבדאללה כי טרם החליט האם מדובר במטרה מתאימה. בינתיים החל לעבוד במפעל של נוריאל במסווה של מומחה לשוקולד".
"למחרת, הודיע עלי קאדי לעבדאללה כי הוא מעדיף שלא לחטוף את נוריאל, וזאת לאור העובדה כי הקשר בינו לבין עבדאללה עלול לחשוף את החוליה בקלות. אולם, לאחר שלא עלה בידם למצוא אדם אחר אותו הם יכולים לחטוף, פנה עלי לסעיד עראר ביום 20.9.05 וביקש ממנו להודיע לעבדאללה כי החליט שהחוליה תחטוף את נוריאל".
ביום 21.9.05 יצאו עלי קאדי ועבדאללה עראר לאיזור מישור אדומים, לעבודתו של עבדאללה. בדרכם החליטו השניים כי יחטפו את נוריאל עוד באותו היום. תוכניתם הייתה כי עבדאללה ישכנע את נוריאל לנסוע עימו לצומת א-ראם, בתואנת שווא, כי במקום נמצאות מכונות עבור המפעל במחירים אטרקטיביים ובדרך יחטוף אותו.
בשעות הצהריים פנה עבדאללה לנוריאל. בהתאם לתוכנית סיפר לו כי באיזור א-ראם נמצאות מכונות לייצור שוקולד במחיר זול. נוריאל השיב כי אין לו כסף לקנות את המכונות, אך עבדאללה שיכנע אותו כי כדאי לו לפחות לבוא ולבדוק את הנושא מקרוב.
בשעה 14:30 לערך יצאו מאיזור התעשיה במעלה אדומים ברכבו של נוריאל. כאשר הגיעו לא-ראם כיוון עבדאללה את נוריאל לאיזור בו לא נמצאים אנשים רבים. משהגיעו למקום מבודד ביקש עבדאללה לעצור את הרכב. עלי ועבדאללה יצאו מן הרכב והתחלפו במקומותיהם, באותו הרגע שלף עבדאללה אקדח ואיים על נוריאל כי במידה ויזוז אז הוא יירה בו.
נוריאל ניסה להתניע את הרכב ולהימלט, אך עבדאללה עראר הצמיד את האקדח לראשו ושב ואיים עליו כי אם יזוז הוא יירה בו. עלי קאדי קשר את ידיו של נוריאל בחבל אשר הביא עימו עבדאללה, ועבדאללה כיסו את ראשו בשק אשר נמצא ברכב, וחסם את פיו בעזרת נייר דבק. השניים העבירו את נוריאל למושב האחורי כאשר עבדאללה יושב בסמוך אליו, ועלי נוהג ברכבו.
עלי נסע ברכב לכיוון רמאללה. באזור ביר-זית עצר ושאל עוברים ושבים האם בהמשך הדרך ישנו מחסום צבאי. משנענה כי אכן ישנו מחסום, המתין במכונית מחצית השעה עד שהמחסום הוסר. השניים הגיעו ביחד עם נוריאל לדירה באל-בירה, אותה שכרו. עלי וסעיד עראר עוד בחודש אוגוסט 2005 לצורך ביצוע פיגוע חטיפה בשעה 18:30 לערך.
עבדאללה הוציא את נוריאל מהרכב ושם על ראשו שקית שחורה, בעוד עלי קאדי לוקח את הרכב במטרה לשורפו ולטשטש את הראיות נגדם. אולם בסופו של דבר נטש עלי את הרכב באיזור המזבלה בביתוניא וחזר במונית לדירה בה הוחזק נוריאל כמחצית השעה מאוחר יותר.
משחזר עלי לדירה, שהו בה בנוסף לעבדאללה עראר גם סעיד עראר. השלושה שוחחו והחליטו כי כוחות הביטחון הישראלים וודאי יתחילו לחפש בקרוב את נוריאל, ולכן עליהם להרוג את נוריאל ולהטמין את גופתו במקום מחבוא כך שלא יימצא. עוד החליטו השלושה כי לאחר שיהרגוהו ידווחו למוחמד סריא כי חטפו ישראלי אך לא יספרו לו כי כבר הרגו אותו.
עלי הביא עימו מצלמה דיגיטלית. השלושה כיסו את עיניו של נוריאל והושיבו אותו על כיסא כאשר ברקע תלו דגל של ארגון החמאס. בידו הימנית החזיק ששון נוריאל את רשיון הנהיגה שלו, ועלי צילם אותו אומר כי נחטף בידי "כתאייב עז-אדין אל קאסם" ועל ממשלת ישאל לשחרר את כל האסירים הפלשתינים אם ברצונה שהארגון ישחררו. ליתר ביטחון צילם אותו עלי חוזר פעמיים על משפט זה, וזאת כדי להבטיח שהצילום יצא כשורה.
בדרכם במכונית שאל עלי קאדי את אחד הנאשמים האם ברשותו סכין אשר יוכלו להיעזר בה בכדי להרוג את נוריאל. הנאשם השיב שאין לו. עלי שאל את סעיד עראר כיצד יהרגו את החטוף, וסעיד השיב לו כי ניתן להרגו בעזרת אבן, חניקה או הטוריה אשר הביאו עימם. לבסוף החליטו השניים להמתין לבואו של סעיד שלאלדה ולראות כיצד יהרגו את נוריאל.
סעיד עראר נשאר לשמור על החטוף. עלי קאדי הלך לביתו של סעיד שלאלדה לקרוא לו, אך הלה לא היה בביתו. אולם, מייד שחזר עלי קאדי למקום בו המתין סעיד עראר, פגשו השניים לפתע סעיד שלאלדה. סעיד שלאלדה אשר הבחין בנוריאל שאל את עלי קאדי לפשר הדבר ונענה כי זהו הישראלי אשר חטפו וכי בכוונתם להרגו.
עלי ביקש מסעיד שלאלדה ללכת לביתו ולהביא עימו סכין אשר תשמש לרצח נוריאל. כעבור 20 דקות חזר סעיד שלאלדה יחד עם בקבוק מים אשר נתנו לנוריאל, וסכין שלה להב באורך 20 ס"מ. לאחר שנוריאל שתה לקחו אותו השלושה לוואדי סמוך. סעיד עראר קשר את נוריאל בשנית וחסם את פיו בעזרת נייר דבק.
עלי קאדי הורה לסעיד שלאלדה להרוג את נוריאל והנ"ל הסכים. בעוד סעיד עראר מחזיק את נוריאל דקר אותו סעיד שלאלדה דקירה ראשונה בחזה, ועוד כמספר דקירות, עד שהבין כי נוריאל נפטר מאחר והפסיק לזוז. לאחר מכן כיסו השלושה את הגופה בעפר ואבנים וברחו מהמקום.
כאשר חזר סעיד שלאלדה לביתו, שטף את הסכין מהדם ותלה אותה במקומה. למחרת, ביום 22.9.05, שלח עלי קאדי את התמונות והסירטון אשר צילם למוחמד סריא, מפעיל החוליה, אשר היה בעזה דרך האינטרנט, וכן העתיק את הנ"ל לדיסקטים אשר הביא עימו.
בשעות הצהריים נפגש עלי עם סעיד שלאלדה ומסר לו את הדיסקטים, וכ-200 כדורי רובה. הוא ביקש ממנו להחביא אותם אליו. כמו כן לקח עלי קאדי את סעיד שלאלדה לבנק סמוך וביקש ממנו למשוך עבורו כ- 5,500 דולר המצויים בחשבון על-שמו. סעיד שלאלדה הוציא את הכסף ומסר אותו לעלי קאדי. עלי קאדי מסר לנאשם 10 שקלים וביקש ממנו לקנות בנזין ולשרוף באמצעותו את מכוניתו של נוריאל. אולם, סעיד שלאלדה לא מצא את הרכב ולפיכך שפך את הבנזין והלך לביתו.
בשעות הערב נפגש עלי קאדי עם הנאשם ומסר לו את הטלפון הסלולרי של נוריאל, וכן את רשיון הנהיגה שלו, וביקש ממנו להחביא אותם. כעבור ימים ספורים, מששמע הנאשם כי עלי קאדי נעצר, שבר את הדיסקטים אשר מסר לו עלי קאדי. בהמשך נעצרו השניים.

תאריך:  17/11/2005   |   עודכן:  18/11/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אסף גדות
חברת יורוקום, ייבואנים Nokia בישראל משיקה את מכשיר ה-6106 - הסלולרי החדש של Nokia
אסף גדות
ערוץ הגיימרים GameOne שבלווין ישדר באופן בלעדי את השקתה של קונסולת הדור הבא של Microsoft - ה-XBOX360
עומר שיקלר
צפוי להתחיל בתפקיד במהלך חודש דצמבר 2005    המינוי טעון אישור ועדת רביבי ואישור השרים הממונים
נוה יוסף
לטענת המדינה ההלכה שנקבעה בבג"צ לפיה "נוהל שכן" נוגד את המשפט הבינלאומי הינה חשובה, קשה וחדשה    לראשונה טוענת המדינה: "הנוהל מאפשר גם לצמצם את הסיכון לחיילי צה"ל"
עידן יוסף
במכתב ששיגר לנשיא ארה"ב מבקש הרב אליהו שיחרורו לאלתר של פולארד    בשבוע הבא הפגנת המונים בירושלים למען שחרורו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il