X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בקלטת נדירה ששודרה בערוץ 2 בתוכניתו של יאיר לפיד נשמע יהונתן פולארד, היושב בכלא האמריקני, יוצא בכתב אישום חריף נגד ממשלת ישראל "הממסד הפוליטי - הוא מאפיה", טען אסתר פולארד: "ישראל רוצה שבעלי יתאבד בכלא - זה מה שיפתור להם את הבעיות"
▪  ▪  ▪
פולארד מאשים [ערוץ 2]

"שאול מופז נטש חייל בשדה קרב".

עידן יוסף
הרב אליהו: מוכן לקחת את פולארד תחת חסותי

מירב לוי
לבנת הורתה על שעת מחנך בנושא פולארד

עשרים שנה חלפו מהיום בו נדחתה בקשת הסיוע של יונתן פולארד על-ידי שגרירות ישראל בוושינגטון. מאז, יושב הסוכן הישראלי בכלא האמריקני תוך שהוא חוזר ודורש סיוע שיביא לשחרורו. עשרים שנה אחרי, הצליחו גורמים בתוכניתו של יאיר לפיד בערוץ 2, להביא לפרסום קלטת נדירה, בה נשמע פולארד מבקר את ממשלת ישראל - מתוך תא הכלא בארה"ב.
פולארד שיתף בתנאי הכליאה שעוברים עליו, וניסה להבהיר לאזרחי ישראל את הקושי הרב של השהות הממושכת "בתנאים בלתי נסבלים", כלשונו. "יש בכלא ניבולי פה שבקושי אפשר לדמיין שהם קיימים. חיים עם פחד של מוות קרוב. יש אלימות שמתפתחת במהירות ובאופן בלתי צפוי", אומר פולארד.
אסתר פולארד, אשתו של יונתן, חוששת רבות למצבו הנפשי, ואומרת בראיון לערוץ 2 כי "כל יום שהוא שורד - מוגדר כנס". לדבריה, "רק לפני מספר ימים נרצח אסיר יהודי בכלא, מה שמוכיח את אווירת האלימות הקשה השוררת בחלקו".
כתב האישום נגד ממשלת ישראל, אינו מגיע רק מפיו של פולארד עצמו. אסתר ממשיכה ותוקפת את העובדה שבעלה מעולם לא הוגדר כ"אסיר ציון" על-ידי רשויות המדינה. "הדבר המשונה ביותר הוא שדווקא אסירי הציון עצמם, הכירו ביונתן כ"אסיר ציון" לכל דבר ואף שלחו לו תעודה ומכתב נלווה", היא מספרת. "רק הממשלה דוחה וחוזרת לדחות כל בקשה שלנו".
פולארד: "מופז נטש ביודעין חייל בשדה קרב"
פולארד יוצא בדבריו נגד התנגדותה של מדינת ישראל להכניס את שמו לרשימת זכאי הסיוע של משרד הביטחון. "מה שמסקרן אותי", אומר פולארד בהקלטה, "זה דווקא השמטת שמי מהרשימה. כל חברי הכנסת שליוו אותי, חשו הלם ושאט נפש, כשהם הבינו מה שנעשה".
פולארד יוצא נגד שר הביטחון, שאול מופז, ומדגיש: "אני מאשים את מופז אישית על כך. מופז נטש ביודעין חייל בשדה הקרב. הוא לא ראוי ללבוש מדים. אנשים רבים הביאו זאת לתשומת ליבו של מופז - והוא הדף אותם בהינף יד תוך שהוא אומר: "לא עכשיו אני רץ לקהיר".
במסגרת כתב האשמה הקשה שהשמיע פולארד, הוא טוען כי "הממסד הפוליטי בישראל הוא מאפיה - אשר דואגת רק לאנשים שלהם כדוגמתו של אלחנן טננבאום".
"ממשלת ישראל מעוניינת כי פולארד יתאבד"
"ישנם צעדים בסיסיים שישראל מעולם לא נקטה בהם", טוענת אסתר פולארד. "עד היום נחשב יונתן כאסיר פלילי בארה"ב, וזאת מפני שממשלת ישראל לא הבהירה למשרד המשפטים האמריקני כי הוא סוכן ישראלי".
"ממשלת ישראל רוצה שפולארד יתאבד - זה מה שיפתור להם את הבעיה", היא מוסיפה בכעס רב. "נפגשתי בעבר כמה פעמים עם גורמים רשמיים והדגשתי להם כי העינויים שהוא עובר קשים - וכעבור כמה זמן שמנו לב שהם שמחים לשמוע שהוא חולה. לא קיבלנו שום גיבוי ושום עזרה", היא מאשימה. לדברי אסתר פולארד, גם גורם בכיר בארה"ב הבהיר בשיחה שקיים עמה, כי "זאת הייתה המדיניות המקורית".
"לא נותנים לי להתייחד עם אשתי"
פולארד מספר בקלטת ששודרה, כי בארה"ב לא ניתן לאסירים, על-פי החוק, להתייחד עם נשותיהם. "בארה"ב בעל ואישה לעולם אינם מתייחדים. זה לא אנושי, זה אכזרי לאין שיעור זה, וזה דבר שאנשים צריכים להבין", הוא אומר בכעס.
"ממשלת ישראל - לא רק שלא עשתה דבר, אלא סייעה לעינויים. הם לקחו חלק בעינויים הללו במשך 20 שנים תמימות", הוא אומר.

תאריך:  21/11/2005   |   עודכן:  22/11/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יונתן פולארד
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ניר וייס
לאחר שהודה בעבירה המופחתת במסגרת עסקת טיעון, נידון וינסנט פסטורה ל- 70 שעות עבודות שירות, שישה חודשי טיפול בסדנת שליטה בכעס, וקנס של 190 דולרים
טלספורט
ליגת ווינר: הפועל הצליחה למתוח את מכבי במחצית הראשונה שהסתיימה בשוויון, אך במחצית השניה מכבי שלטה ורשמה ניצחון נוסף בדרבי
יוסי עבדי
מבקר המדינה יגיש בתחילת חודש ינואר דוח מיוחד בנושא מינויים בלתי תקינים ואי-סדרים במשרד החוץ    מנכ"ל משרד החוץ בתגובה: "בכל ארגון צריכה להיות לאנשים אופציה להתקדם"    ח"כ מלי פולישוק: לפרסם הדוח - בהקדם"
יואב יצחק
הישיבה בליכוד הינה "בזבוז זמן", אמר    "מאבקים פוליטיים במקום מאבקים לטובת המדינה. אני מעדיף את טובת המדינה, על פני האינטרס האישי הקל והנוח"
ברוך לוי
מנכ"לים בכירים במשק מגיבים על השלכותיהן של ההתפתחויות הפוליטיות האחרונות, הקדמת הבחירות ופרישתו של אריאל שרון מהליכוד, על המערכת הכלכלית    בעיקר מוטרדים הבכירים מחוסר הוודאות בשווקים, מחוסר היציבות ומקיומה של "כלכלת בחירות" בעקבות הקדמת הבחירות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il