X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
t
דיווחים של השעות האחרונות מעלים כי קצין סורי הפליל את ראש המודיעין הסורי בלבנון במעורבות ישירה ברצח רפיק אל-חרירי גורמים בלבנון מעריכים כי "העדות מהימנה"
▪  ▪  ▪
אסד. נשיא תחת לחץ.

הבדידות המזהירה של הנשיא אסד
יוסי עבדי
אסד הופתע: בניגוד למה שציפו אנשי ממשלו, הרחוב הערבי שותק ולא מתייצב לימינו * ההפגנות הפכו לקריאות לחץ הדורשות מסוריה שיתוף פעולה בינלאומי ומיד * שתיקתו של העולם הערבי ומנהיגיו מצביעה על חששם להצטייר כ"מערערי היציבות" בעיני ארה"ב
לרשימה המלאה

התפתחות גדולה בפרשת חקירת רציחתו של ראש ממשלת לבנון לשעבר, רפיק אל-חרירי: קצין סורי בכיר מסר לצוות החקירה הבינלאומי ולתחנת הטלוויזיה לבנונית עדות אודות מעורבותם הישירה של ראש המודיעין הסורי בלבנון, וראש המודיעין הצבאי, בתכנון רציחתו של ראש ממשלת לבנון לשעבר.
על-פי הדיווחים, בתמורה לעדותו, דרש הקצין הסורי סכומי כסף נכבדים. גומרים בלבנון מעריכים כי עדות הקצין מהימנה וכי יש בכוחה בכדי להפליל את הקצינים הסוריים ברצח.
סוכנות הידיעות הצרפתית, AFP, מדווחת כי שגריר ארצות הברית באו"ם, ג'ון בולטון, מתח ביקורת על התנהלותה של סוריה בחקירת הרצח, ואמר כי עליה "להפסיק לבזבז זמן ולהוסיף מכשולים בדרכם של חוקרי האו"ם".
סוריה - ממשל במשבר
רצח ראש ממשלת לבנון רפיק חרירי בפברואר 2005 ממשיך לרדוף את המשטר הסורי. דוח הביניים של ועדת החקירה של האו"ם מסמן את סוריה כאחראית לרציחתו של חרירי ומעמידה בסכנת סנקציות של האו"ם.
הנשיא הסורי, בשאר אל-אסד, שלא קורץ מחומרי המנהיגות שאפיינו את אביו חאפז אסד, ניווט את סוריה לבידוד בינלאומי, ולמצב בו הוא נמצא בין הפטיש לסדן. כניעה לדרישות ארה"ב, הדורשת עתה גם התנערות מוחלטת של סוריה מהטרור, עלולה להעמיד אותו בהתנגשות עם ההנהגה הוותיקה והצבא. מנגד, המשך ההתרסה כלפי ארה"ב והקהילה הבינ"ל עלול לגרום לנקיטת צעדים מדיניים, וצבאיים בחסות האו"ם שיחתרו להחליף את משטרו.
פעולת החיסול השיגה אומנם את יעדה המיידי, ואולם לא עבר זמן רב עד התבררו השלכותיה החמורות על מעמדה של סוריה בלבנון ועל יציבות המשטר העלאווי. הפגנות ספונטאניות של האופוזיציה הלבנונית שהזכירו לרבים את המחאה הכתומה באוקראינה בהנהגת ויקטור יוצ'נקו, נתנו את האות לשינוי האסטרטגי ההיסטורי במשוואת היחסים בין סוריה ללבנון.
כשבועיים בלבד לאחר רצח חרירי נאלצה ממשלת לבנון להתפטר בלחץ המחאה הפנימית, והייתה לממשלה הערבית הראשונה שנפלה בעקבות הפגנות בלתי אלימות. לא נקפו שבועות רבים וסוריה נאלצה תחת הלחץ הבינלאומי להסיג את כוחותיה מלבנון.

תאריך:  22/11/2005   |   עודכן:  22/11/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ברוך לוי
העובדים פנו להסתדרות בבקשה להכריז על סכסוך עבודה: אנו רואים בחומרה את העובדה שהנהלת הבנק לא מצאה לנכון לפנות אלינו בנוגע למכירה, ולנו נודע על כך רק מאמצעי התקשורת.
יואב יצחק
המדובר במאות קלטות ובמסמכים רבים הנוגעים לפרשת אפל ולפרשת ליברמן    כפי שחשפנו כאן, האזנות הסתר הבלתי חוקיות בוצעו ביוזמת ניצב משה מזרחי    בעקבות החשיפות הודח מזרחי מתפקידו
ברוך לוי
רובי גולדנברג, מנהל יחידת שיטות מסחר בבורסה: הגידול הצפוי במספר המניות שימונו להן עושי שוק יתרום לשיפור הנזילות ולייעול המסחר באותן מניות
ברוך לוי
המפקח על הבנקים: אני מוטרד מהמגמה המסתמנת, לנסות לנצל את השינוי בנושא ניהול מסגרות האשראי, כדי לייקר עמלות ולגבות עמלות שלא היו בשימוש    טוען: הרפורמות בשוק ההון - חיוניות להתייעלות ולהגברת התחרות במערכת הבנקאית
עידן יוסף
הבוקר נועד גאידמק עם הרב עובדיה יוסף והודיע כי החליט לתרום להקמת בית חם לבנות חרדיות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il