X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
t
ביום בו נקבע תאריך הבחירות הכלליות לכנסת, החליטה וועדת השרים ליישום תוכנית ההינתקות, בראשה עומד אריאל שרון, להקים אתר מגורים זמני ל-65 משפחות מפונות, להגדיל את תקציב עירית אשקלון, ולסייע לחקלאי גוש קטיף
▪  ▪  ▪

ועדת השרים ליישום תוכנית ההינתקות בראשותו של ראש הממשלה, אריאל שרון, התכנסה (יום ד') לדיון נוסף בדבר הסיוע למתיישבי חבל עזה וצפון השומרון. בישיבה נכחו, המשנה לראש הממשלה, שמעון פרס, שרת המשפטים, ציפי לבני ומנכ"לי משרדי הממשלה השונים.
ועדת השרים אישרה הקמת אתר מגורים זמני בישוב אמציה המיועד לקלוט קבוצה בת 65 משפחות מהיישובים המפונים קטיף ונווה דקלים. מבני הקבע של קבוצה זו יוקמו גם הם ביישוב אמציה.
חברי הוועדה אמרו, כי כבר בימים אלו החלו ההכנות להקמת היישוב, הכוללות בין השאר: רכישת מבנים יבילים, רכישת מבני ציבור, הכשרת קרקע למגורים והקמת מתקן טיהור. לדברי בכירים "הסכום שתפנה הוועדה לצורך הקמת אתר המגורים מסתכם בכ-26 מיליון שקלים".
"יישוב אזור הדרום - בעל חשיבות עליונה"
ראש הממשלה אמר כי "אין ספק שיישוב אזור הדרום הינו בעל חשיבות מן המדרגה הראשונה, וצעדים שכאלו תורמים רבות לפיתוח האזור". מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אילן כהן, הוסיף כי "רובם המכריע של המתיישבים ישמרו על הקהילות שלהם".
השרים אישרו תוכנית לפיתוח הקרקע ולהקמת התשתיות בשני ישובים נוספים, חלוצית 1 וחלוצית 4, העתידים לקלוט משפחות מחבל עזה. מדובר בהכשרה של כ- 2000 דונם קרקע חקלאית המיועדת להקמת חממות, עבודות עפר וניקוז, סלילת דרכים, חיבור למערכות מים ולמערכות חשמל, גידור ועוד.
נציגי הוועדה הדגישו כי תקציב עבודות ההקמה ביישובים אלו, כפי שאושר היום בוועדת השרים, מסתכם בכ- 20.8 מיליון שקלים. היישוב חלוצית 4 מיועד לקלוט קבוצה של מתיישבים מעצמונה וחקלאים נוספים מישובי גוש קטיף. היישוב חלוצית 1 מיועד לקלוט קבוצה של מתיישבים מנצרים וחקלאים נוספים מישובי גוש-קטיף.
שרון: "סייעו למי שלא מצא לעבודה"
השרים הטילו על משרד הבינוי והשיכון להשלים את בניית מבני הציבור באתרי המגורים הזמניים: יד בנימין, יתד, יד חנה ועין צורים. בתוך כך, הנחה ראש הממשלה את נציגיי מנהלת סל"ע ומשרד התמ"ת לגבש תוכנית סיוע נוספת למפונים שטרם נקלטו במקומות עבודה חדשים. ככל הנראה, תוכנית סיוע זו תכלול גם מתן תמריצים למעסיקים שיקלטו לשורותיהם מפונים.
ראש הממשלה הורה למנכ"ל משרדו, אילן כהן, לגבש יחד עם נציגיי רשות החברות הממשלתיות ומשרד התמ"ת, מתכונת שתאפשר קליטה של עובדים מהיישובים המפונים בחברות הממשלתיות תוך פרק זמן קצר. מנכ"ל משרד ראש הממשלה ציין כי "עלינו לייצר כל הזמן פתרונות יצירתיים. אנחנו נגבש בשיתוף פעולה תוכנית סיוע נוספת בתחום התעסוקה שתובא לאישור הממשלה".
השרים הורו: "תוכנית הכשרה לחקלאי גוש קטיף"
השרים הטילו על נציגי משרד החקלאות להפעיל תוכנית הכשרה מקצועית לחקלאי גוש קטיף שפונו, וזאת במטרה לסייע להם בתהליך העתקת פעילותם לאזורים חדשים בעלי אקלים ותנאי קרקע שונים מאלה שהורגלו להם.
משרד החקלאות יציע לחקלאי גוש קטיף שתי מסגרות הכשרה מקצועית: האחת בפקולטה לחקלאות שברחובות, שם יוכלו ללמוד במסלול מיוחד חמישה ימים בשבוע למשך שנה - והשנייה, בחוות המחקר מו"פ דרום, שבמועצה האזורית אשכול, שם ילמדו רק יום בשבוע למשך כ-8 חודשים.
מנכ"ל משרד החקלאות, יוסי ישי, הדגיש כי "זו הזדמנות מצוינת לנצל את הזמן של המתיישבים המפונים למטרה חשובה. בדרך זו תוענק למתיישבים הכשרה אקדמאית ואיכותית".
נציגי משרד ראש הממשלה אמרו, כי השרים החליטו במסגרת זו להעניק סיוע למשפחות המעתיקות את מגוריהן למושב בוסתן הגליל ומעוניינות לפתח עסקי תיירות באזור. "מדובר בכ-30 משפחות מחבל עזה המבקשות להקים את מגורי הקבע שלהם במושב בוסתן הגליל ולהתפרנס מעסקי תיירות", נכתב בהודעתם. הוועדה החליטה כי תגובש מתכונת שתאפשר לממשלה להעניק תמיכה כספית לכל משפחה שתקים צימרים.
"תקציבים נוספים לעיריית אשקלון"
עוד אישרו השרים סיוע תקציבי לעיריית אשקלון הצפויה לקלוט כ-60 משפחות מכפר דרום. תקציב זה ישמש לכיסוי ההוצאות הנלוות לקליטת המתיישבים. ראש מנהלת סל"ע, יונתן בשיא, עידכן את השרים כי בימים אלו מתקיימים מגעים עם כ-35 משפחות מנווה דקלים המבקשות לגור בעיר הבירה, ירושלים.

תאריך:  23/11/2005   |   עודכן:  23/11/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נוה יוסף
עקב טעות טכנית נשמט סניף קלאבמרקט בקצרין מרשימת הסניפים שעתידים להימכר    בית הדין להגבלים עסקיים מקבל את הערר שהגישה מועצת קצרין ומורה על מכירת הסניף
עידן יוסף
השר לאיכות הסביבה קיבל את דרישת מנהל מחוז חיפה, רוברט ראובן, וחתם על צו המורה למפעל במפרץ חיפה לשדרג עצמו לפי תקנים מחמירים    על הכוונת: גם בתי הזיקוק וגדיב
נוה יוסף
מתוך שמונה ההמלצות לקידום חקיקה, מקדם משרד המשפטים 4 תיקונים    "דוח המאחזים הבלתי חוקיים נלמד על-ידינו לעומקו וטופל במישורים שונים תוך הכרה ברורה כי יש לפעול למיגור התופעה"
יוסי עבדי
לצד הערכות ישראליות כי חמאס ימשיך את מדיניות הפסקת האש, יוצאים בכירי הארגון וקובעים: לא יהיה כל חידוש אוטומטי של השקט היחסי    בכירים בחמאס: "אנו דוחים את הדיון עד לאחר הבחירות לפרלמנט הפלשתיני"
ניר וייס
שופט ביהמ"ש השלום הדגיש את חשיבות החמרת הענישה גם על מי שמצטייד בסכין כאשר הוא יוצא מביתו, וקבע, כי "הפחתת מספר נושאי הסכין בחוצות הערים תקטין, לדעתי, לאין שיעור את התופעה של שליפת הסכינים והשימוש בהם כמעט בכל חיכוך אקראי ו/או של מה בכך וכפועל יוצא מזה יפחתו מספר הדקירות, מספר הנפצעים ומספר הנהרגים ממעשי דקירה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il