X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בשעות הצהריים הגיעו 1,200 איש למעבר רפיח כדי להשתתף בטקס גזירת הסרט ופתיחת המעברים המעבר נפתח לאחר שלפני כשבועיים הושג הסכם ישראלי-פלשתיני בלחץ אמריקני
▪  ▪  ▪
הפקחים השתתפו בטקס

בוחנים את המערכות [צילום: AP]

   מחלקה ראשונה
המשקיפים האירופים מגיעים למעבר רפיח

   ענבל אביב
בסיוע אמריקני: הושג הסכם בנושא המעברים

   יוסי עבדי
"ההסכם מחזק את השליטה הישראלית במעברים"

חודשיים לאחר שישראל עזבה את רצועת עזה וציר פילדלפי, נפתח בצהריים (שישי, 25.11.05) באופן רישמי מעבר הגבול ברפיח. המעבר מחבר את רצועת עזה לשטח מצרים. ההסכם לפתיחת המעברים הושג לפני כשבועיים תחת לחץ כבד של הממשל האמריקני, ובראשו מזכירת המדינה, קונדוליזה רייס, שניצלה את שהותה בארץ כדי לסכם את הפרטים.
1,200 בני אדם הגיעו למעבר להשתתף בטקס חגיגי בו השתתפו גם יו"ר הרשות הפלשתינית, אבו מאזן, מפקד המודיעין המצרי, הגנרל עומר סולימן, אנשי ממשל ירדנים וכן נציגי האיחוד האירופי המוצבים במקום כפקחים. במהלך הטקס נגזר הסרט וניתן האות לפתיחה מלאה של המעבר. לאחר גזירת הסרט הכריז אבו מאזן כי "המעבר פתוח".
אבו מאזן ציין בטקס, כי פתיחת המעברים התאפשרה בעקבות ההקרבה של החברה ובזכות השהידים. "ברצוני לברך את העם הפלשתיני על ההישג הזה, שהוא תוצאה של המאבק והעמידה האיתנה, ושל החללים שהקרבנו בדרך לחופש".
הגנרל סולימן אמר בטקס כי "פתיחת המעבר היא הישג של הרשות הפלשתינית". הורא ציין כי הישג זה משלים את ההישג של הנסיגה הישראלית מרצועת עזה. "העם הפלשתיני גאה לפתוח את המעבר. מעבר ששב להיות פלשתיני-מצרי", הוא הוסיף.
בחברה הפלשתינית רואים בפתיחת המעבר צעד נוסף בדרך לעצמאות מלאה ולמדינה עצמאית. ההסכם לפתיחת המעבר נזקף לזכותו של אבו-מאזן ומגביר את יוקרתו בקרב האוכלוסיה הפלשתינית לקראת הבחירות לפרלמנט בחודש ינואר 2006.
"זהו יום גדול. זהו יום של שימחה בגלל שזה אומר התקדמות עצומה קדימה לקראת חופש של העם הפלשתיני", אמר מרק אוטה, נציג האיחוד האירופי במזרח התיכון.
המעבר ברפיח נסגר מעט לפני ביצוע תוכנית ההינתקות מרצועת עזה. המעבר ממוקם על קו הגבול בין שטח רצועת עזה למצרים. ישראל גרסה בזמן ההינתקות כי המעבר יהיה סגור לפחות שישה חודשים, אך כאמור, עתה, חודשיים בלבד לאחר המעבר נפתח תחת סידורי ביטחון מיוחדים.
בשעות הבוקר של יום שבת יפתח המעבר לתנועת תיירים פלשתינים. בתחילה יפתח המעבר למשך ארבע שעות וזאת עד להתבססות כוח הפקחים האירופיים במקום. לאחר תקופת מבחן, המעבר יפתח למשך שעות רבות עוד יותר.
"ברגע זה אנו חשים שאנו חופשיים", אמר פתיחה נאג'ר, בן ה- 55, אחד מקבוצה של עשרות פלשתינים הממתינים לפתיחת המעבר כדי לעבור לשטח מצרים. "לפני הפתיחה חיינו בכלא", הוא הוסיף.

תאריך:  25/11/2005   |   עודכן:  25/11/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נוה יוסף
במסגרת ידיעה שפורסמה באתר NRG תחת הכותרת "הלומי הינתקות" צורפה תמונתה של אמיתי מוריה    בתביעה היא טוענת כי ניתן היה להבין כאילו היא באופן אישי לוקה בנפשה
אשר גולדברג
המנג′ר הצרפתי טוען שרק על-ידי חיזוק משמעותי יהיה אפשר להגיע אולי לגביע אופ"א
אשר גולדברג
מאמן נבחרת ישראל לשעבר, עמנואל שפר, הוזמן על-ידי פיפ"א להגרלת הבתים למונדיאל שם הוא יקבל עיטור כבוד
עומר שיקלר
כנפיים אחזקות ארקיע בע"מ פרסמה את הדוחות הכספיים לרבעון השלישי של 2005    עיקר הרווחיות ברבעון השלישי הושגה הודות לגידול ניכר בהיקף הטסת נוסעים באל-על
שלומי דיאז
בשיעור של כעשרה אחוזים    כך עולה מדיווח של המשטרה ומשרד הקליטה    לטענת המשטרה הירידה בפשיעה ניכרת במיוחד בישובים בהם מופעלות תוכניות משרד הקליטה למען נוער בסיכון בהן התוכניות "מסיכון לסיכוי" ו"סיכויים" וכן תוכניות למניעת שימוש לרעה באלכוהול וסמים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il