X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
עליה ביבוא מדיחי כלים וטלוויזיות הירידה ביבוא הרכב - הקונים מחכים להפחתת מיסי הקניה החודש גידול של 5% ביבוא הסיגריות לעומת 2004
▪  ▪  ▪

בחודש נובמבר לא נרשם שינוי מהותי ביבוא מוצרים בני קיימא בהשוואה לתקופה המקביל אשתקד, כאשר בדרך כלל לאחר החגים נרשם יבוא נמוך יותר של מוצרים בני-קיימא ביחס לחודשים הקודמים.
ירידה ביבוא מייבשי כביסה ו-DVD
כמו כן, חלה ירידה ביבוא מייבשי כביסה ו-DVD לעומת התקופה המקבילה אשתקד, מלבד מדיחי כלים וטלויזיות בהם נרשמה עליה ביבוא. יבוא מדיחי כלים גדל בכ-15%, טלוויזיות כ-1%. לעומת זאת במקררים ומכונות כביסה - חלה ירידה קטנה ביבוא של כ-1%, במייבשי כביסה ירידה של כ-15%. במכשירי וידאו וב-DVD חלה ירידה גדולה ביבוא בשיעור של 69% ו-26%.
ביבוא מוצרי חשמל "לבנים" ירד סה"כ ערך היבוא בנובמבר 2005 לעומת התקופה המקבילה אשתקד בכ-1.4% - ירידה דומה לזו שנרשמה בערך היבוא של מוצרי אלקטרוניקה בידורית.
מראשית השנה - עליה ברוב המוצרים בני קיימא
במצטבר מראשית השנה, חל גידול ביבוא של רוב מוצרי בני הקיימא - מלבד מקררים בהם נרשמה ירידה בשיעור נמוך, כמו גם במכשירי וידאו עקב המשכה של המגמה לעבר למכשירי DVD. וזאת כמצופה לאור הגידול בצריכה הפרטית שצפוי לעמוד על כ-3.6% בשנת 2005.
ערך היבוא המצטבר מתחילת השנה של מוצרים לבנים, גדל בשיעור של כ-4.1% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. ערך היבוא של אלקטרוניקה בידורית עלה מתחילת השנה בכ-13%.
ענף הרכב: ירידה של 16%
היקף היבוא של כלי רכב בחודש נובמבר 2005 הסתכם בכ-10,700 רכבי נוסעים, לעומת 12,740 כלי רכב בנובמבר 2004. מדובר ב ירידה של כ-16%. רובה של הירידה נובעת מהצפייה לירידה במחירי המכוניות בגלל הפחתת מיסי הקניה החל מ-1.12.05.
ברכב מסחרי נרשם יבוא של 991 כלי רכב, עליה של 12% לעומת נובמבר 2004 - וזאת על אף העובדה כי לפני מספר חודשים בוטלה האפשרות לקזז מע"מ בעת רכישת רכב מסחרי. נדמה כי ההשפעה הראשונית על היקפי היבוא של רכב מסחרי, מתפוגגת לאיטה, תוך שינוי מסויים בהתפלגות המכירות, תוך הסטה לפחות של חלק מהרכישות, בהתאם לשיקולי הצרכן.
סה"כ ההכנסות ממס קניה מיבוא רכב (נוסעים ומסחרי) בחודש נובמבר הסתכמו בכ-500 מיליון ש"ח לעומת 580 מיליון ש"ח בנובמבר 2004 - ירידה ריאלית בשיעור של 15%.
במצטבר, בחודשים ינואר - נובמבר 2005 הסתכם יבוא רכב נוסעים ב-121,261 מכוניות - ירידה של 2.6% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. נתוני המגמה מעידים על עלייה בקצב הגידול ביבוא רכב.
עליה בהיקף יבוא רכב מסחרי
בהיקף היבוא של רכב מסחרי חלה עליה של 21%: העליה נרשמה לאור שינוי התקנות בנושא מע"מ על רכב מסחרי. בחודשים האחרונים ביחס לתקופה המקבילה אשתקד נרשמה ירידה שקיזזה את הגידול ביבוא רכב מסחרי בשנה זו.
כמות יבוא הסיגריות עלתה בחודש נובמבר 2005 בכ-2.7% בהשוואה לאשתקד. סה"כ ערך היבוא בחודש נובמבר 2005 הסתכם בכ 2.9 מיליארד דולר - גידול של 5% לעומת 2004.

תאריך:  01/12/2005   |   עודכן:  01/12/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר
מנכ"לי החברות הסלולריות פנו במכתב לראש הממשלה בבקשה לעכב את הגשת הצעת החוק הממשלתית לקרינה בלתי מייננת
מירב לוי
מחקר חדש קובע: 20% מבני הנוער מבלים כ-7 שעות במשחקים מול המחשב    המשחקים המועדפים הם: משחקי מרוץ, ספורט, פעולה ומשחקי יריות    הבנות אוהבות יותר משחקי אקשן מהבנים
ענבל אביב
מיכאלי תגיש את ימי ראשון, שלישי ורביעי    את ימי שני ימשיך להגיש ניב גלבוע ובחמישי - נתן זהבי
עומר שיקלר
במסגרת ההסכם תקבל חברת התרופות אינסייט מפייזר (Pfizer) מקדמה על סך 40 מיליון דולר ועד 743 מיליון דולר נוספים לפיתוח CCR2 אנטגוניסט להתוויות שונות
נוה יוסף
חלמאות בבית המשפט: עורך דינו של נאשם גילה כי בית המשפט הוציא שני גזרי דין ללקוחו    באחד מהם נגזר העונש לחודש עבודות שירות ובשני לשבעה חודשי מאסר בפועל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il