X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ארגונים ירוקים מוחים על התוכנית לפיתוח סביבת הרי ירושלים והקמת בתי מגורים הארגונים טוענים כי משמעות התוכנית הוא הרס השטחים הפתוחים בהרי ירושלים
▪  ▪  ▪

פעילי מגמה ירוקה, תושבי העיר וחברי עיריית ירושלים, יקיימו ביום א' (4.12.05) בשעות הצהריים הפגנה מול משרד הפנים במחאה על תוכנית ספדי. פעילי התנועה מציינים, כי משמעות התוכנית היא הרס השטחים הפתוחים בהרי ירושלים. במהלך ההפגנה יערכו הפעילים מיצג של מכלול הסכנות שטומנת בחובה התוכנית, ויקראו לביטול התוכנית ולהשקעה בתוך העיר ירושלים.
התוכנית נמצאת בשלבי אישור סופיים ומובאת לדיון אחרון לפני המועצה הארצית לתכנון ובניה ביום שלישי הקרוב. ההפגנה תהיה שיאו של מאבק בן למעלה משנתיים, שכלל בתוכו איסוף של למעלה מ- 20,000 התנגדויות, משמרות מחאה והפגנות.
תוכנית ספדי מתפרסת על שטח של 25 קמ"ר (רבע משטחה של ירושלים כיום) וכוללת בתוכה בניה של כ- 20,000 יחידות דיור בארבעה אתרים מרכזיים: הר חרת, רכס לבן, מצפה נפתוח ומורדות הר אורה. בנוסף, כלולה בתוכנית סלילה של מספר כבישים גדולים. לדברי הפעילים, ביצוע התוכנית יפגע פגיעה אנושה בריאות הירוקות של ירושלים, באתרי טיול ונופש מרכזיים כמו איזור הסטף וב"ריאות ירוקות שכונתיות" כמו מצפה נפתוח ועמק לבן. "מעבר לכך, השקעה המאסיבית בפיתוח האזורים הכלולים בתוכנית המרוחקים ממרכז העיר ההיסטורי תביא להידרדרות מצבו של מרכז העיר ולפגיעה בשכונות הקיימות ובתושביהן", הם מציינים.
אנשי מגמה ירוקה מציינים, כי מומחים מכל התחומים (גיאולוגיה, הידרולוגיה, סביבה, בריאות כלכלה ותכנון עירוני) הצביעו על הבעיות הרבות שייווצרו כתוצאה מיישום התוכנית, אולם טענותיהם נותרו בלא התייחסות רצינית של מתכנני התוכנית. בין היתר, נערך סקר לגבי פוטנציאל הבניה הקיים בתחומי העיר ונמצא שניתן לבנות כ- 110,000 יחידות דיור חדשות בתוך תחומי העיר, לפני שיהיה צורך להתפרש מעבר לגבולותיה הנוכחיים.
עומרי מקובר, רכז מגמה ירוקה בירושלים: "בקצב הזה בעוד כמה שנים, ישראל שאנחנו מכירים תהפוך לגוש בטון אחד. אני קורא לביטול התוכנית ולהפניית המשאבים הקיימים לפיתוח מרכז העיר".
מגמה ירוקה הינו אירגון סטודנטים למען איכות הסביבה. האירגון מבוסס על אלפי סטודנטים מתנדבים הפרוסים ב- 19 תאים בקמפוסים ברחבי הארץ, מתל חי בצפון ועד מכון הערבה בדרום. הארון פועל במגוון דרכים לקדם נושאים סביבתיים החל מפעילות ישירה והפגנות, דרך פעילות פרלמנטרית, ברמה הארצית והמוניציפלית, ועד לפיתוח מעורבות קהילתית וחינוך הדורות הבאים לערכים סביבתיים.

תאריך:  02/12/2005   |   עודכן:  03/12/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אשר גולדברג
אסיפת שחקנים דרמטית ונרגשת ערך אתמול ניר קלינגר    המאמן המושמץ דרש מהשחקנים להיות חזקים עבור האוהדים
ניר וייס
וויד קוק, נהג מונית לשעבר, אשר פירסם ספרים וניהל מאות סמינרים בנושאי ייעוץ כלכלי, סגר את עסקיו לפני כשלוש שנים    עתה, הוא מואשם בהעלמות מס של כמעט 9 מיליון דולר
מחלקה ראשונה
קדאפי ביקש בעבר להתנקש בחייו של עבדאללה, עת שימש יורש העצר    הסולחה מתאפשרת בתיווך מדינה שלישית ועשויה להיערך ביום רביעי הבא בעיר מכה
מחלקה ראשונה
15 מבוקשים נכנסו לרצועה    אחד ממייסדי החמאס ואחיו של בכיר התנועה, מחמוד א-זהאר, שבו אף הם לרצועה בימים האחרונים    ישראל מאיימת בסנקציות על כניסת סחורות
עידן יוסף
תנועת הנוער השלישית בגודלה מציינת את השנה ה-77 להיווסדה    הנושא השנתי נקשר, איך לא, לפינוי חבל עזה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il