X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
t
האנרכיה נמשכת; החמאס ממשיך לאחוז בנשק

למרות "הקסאם" - ירידה בהיקף הטרור

חודש נובמבר התאפיין בירידה בהיקף פעולות הטרור נגד ישראל, חרף המשך ירי רקטות הקסאם נמשך המאמץ של מנגנוני הביטחון להשליט סדר ולפעול נגד האנרכיה
▪  ▪  ▪
החמאס מפגין בג'נין

מחלקה ראשונה
זרם של חמושים לעזה דרך מעבר רפיח

מחלקה ראשונה
עזה: חמושים לכל אירוע ולכל דורש

   עומר שיקלר
צה"ל הפגיז שטחים ברצועה

"חודש נובמבר התאפיין בירידה בהיקף פעולות הטרור - מגמה הנמשכת מאז תום ההינתקות". כך קובעים חוקרי המרכז למורשת מודיעין בדוח המתפרסם בימים אלה. לדבריהם, "גם מספר הנפגעים הישראלים כתוצאה מפעולות הטרור ירד בנובמבר בהשוואה לחודשיים הקודמים".
על-פי המימצאים, במחצית השנייה של נובמבר נמשך ירי רקטות הקסאם מרצועת עזה לשטח ישראל. על חלק מאירועי הירי נטלו אחריות גדודי חללי אל-אקצה, אשר לטענתם בוצעו כתגובה לפעילות המעצרים של צה"ל בגדה. לטענת החוקרים, במהלך נובמבר חלה עלייה בכלל מקרי הירי לעומת החודש הקודם, "אך מרבית הנפילות זוהו בשטח רצועת עזה והם לא גרמו נפגעים בנפש".
המנגנונים הפלשתינים מתאמצים - האנרכיה נמשכת
ככלל, בשטחי הגדה נמשך מבצע רחב היקף של מנגנוני הביטחון הפלשתינים שמטרתו להשליט חוק וסדר ולשפר את תחושת הביטחון של התושבים. המבצע הועתק גם לרצועת עזה, שם נמשכים גילויי האנרכיה. לדברי חוקרים במרכז למורשת מודיעין, "המאמץ לאכיפת החוק והסדר זוכה לתמיכת האוכלוסיה, אולם היא מגלה ספקנות באשר לסיכויי הצלחתו, לאור ההבנה כי הוא אינו מופנה נגד ארגוני הטרור, המהווים את שורש הבעיה".
"עיקר המאמץ הביטחוני אינו עוסק בטרור"
בשכם, רמאללה, חברון, טולכרם, ג'נין, ובערים נוספות ביהודה ושומרון, נמשך המבצע של מנגנוני הביטחון הפלשתינים להשליט חוק וסדר במטרה לשפר את תחושת הביטחון של התושבים. עיקר פעילותם של מנגנוני הביטחון מתמקדת במעצר סוחרי סמים, מבריחים ועבריינים אחרים; החרמת כלי רכב גנובים ומעצר הגנבים; בדיקות רישוי כלי רכב ואכיפת חוקי תנועה; פינוי דוכנים ורוכלים בלתי מורשים ואכיפת צווים של בית המשפט.
עד כה התנהלה בדרך כלל הפעילות של מנגנוני הביטחון בהצלחה שמצאה ביטוייה בהעמדה לדין של גורמים פליליים ובהתמעטות תנועת החמושים ברחובות ערי הגדה. עם זאת, בכמה ערים התנהלו עימותים מקומיים בין כוחות הביטחון לבין עבריינים, כולל כאלו הקשורים לארגוני הטרור או המגובים על ידם.
דוח המרכז מעלה כי המבצע לטיפול בסוגיית ביטחון הפנים הועתק ב- 27 בנובמבר גם לרצועת עזה, בעוד נמסר כי הוא יסתיים בסוף שנת 2005 ויכלול איסור נשיאת נשק ברחובות והחרמת נשק בלתי חוקי. באשר לנשק של ארגון החמאס, סוגיה מרכזית העומדת על הפרק, ציין אבו ח'וצה, דובר משרד הפנים הפלשתיני, כי "מתגבשת הבנה בין החמאס לבין הרשות במסגרתה החמאס תסלק נשקה מהמקומות הציבוריים והרשות תעלים עין ממנו".
למרות הכל - נמשכים גילויי האנרכיה ברצועה
הדוח מוסיף ומדגיש, כי בעוד שבגדה נמשך המאמץ לאכיפת חוק וסדר, שאף נחל הצלחות מקומיות, נמשכו ברצועת עזה גילויי האנרכיה. כך למשל, חמושים משתי משפחות ירו לעבר מפקדת המשטרה בחאן יונס כמחאה על מעצר אזרחים, אשר השתלטו על רכוש ציבורי באזור אלמואצי. בהמשך שרפו בני אחת המשפחות את מבנה הפרקליטות במפקדת משטרת חאן יונס (18.11.05).
פעילים של הפת"ח ושל החמאס התעמתו ביניהם (23.11.05) על-רקע ניסיונות לקנות חזקה על אזור אחת ההתנחלויות שפונו בעת ההינתקות; ליד לשכת הנשיאות בעזה אירעה תקרית (24.11.05) בעקבות פתיחה באש אש על-ידי כמה חמושים בעת שחזרו מחתונה (25.11.05); קבוצת חמושים פרצה ב-27 בנובמבר למשרד העיתון "דניא אלוטן" בעזה, הרסה חלק מתכולתו ואיימה להרוג את העורך הראשי אם לא יפסיק למתוח ביקורת על אחד מארגוני הטרור. על כל אלה נציין כי גילויי אלימות רבים ליוו גם את הבחירות המקדימות ("הפריימריז") של תנועת הפתח בעזה.

תאריך:  02/12/2005   |   עודכן:  02/12/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אסף גדות
העיר ניו-אורלינס תהיה הראשונה בארה"ב שתתפעל ובבעלותה יהיה שירות אינטרנט אלחוטי חינמי שיכסה את כל העיר
הדר פרבר
מדריכת קיאקים אתגרית הצליחה ביחד עם שלושה אנגלים להקיף את האי דרום ג'ורג'יה ולהתמודד עם איתני טבע מפחידים אך מדהימים
עומר שיקלר
קויזומי יקיים בחודש ינואר 2006 ביקור במזרח התיכון    ייפגש עם רה"מ שרון, יו"ר הרשות אבו מאזן ועם ראש ממשלת טורקיה ארדואן    יפן מעוניינת להגביר את מעורבותה במתרחש בעולם
אסף גדות
דומיין האינטרנט החדש, XXX., נדחה פעם נוספת לאחר תקופה ארוכה בו הוא נמצא בדיונים חוזרים ונשנים    ICANN מוסרת - אנו זקוקים לעוד זמן לבחון את הנושא
שלומי דיאז
הנהג נחשד על-ידי חברת אגד במכירת כרטיסי נסיעה בניגוד לכללים    טוען שהושפל בפני נוסעים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il