"אנו לא זקוקים לוועדות מנכ"לים אלא לעיקרון פשוט, לפיו מדינת ישראל תהיה מוכנה לבטל כל מגבלות על טיסות אליה, להוציא טעמי ביטחון ישראל או בטיחות הטיסות, עם כל מדינה שתהיה מוכנה לחתום איתה על הסכם הדדיות", כך אמר נשיא איגוד לשכות המסחר, אוריאל לין, לקראת המושב "התיירים באים, התיירים באים", בוועידת ישראל לעסקים.
הפאנל יעסוק במודלים עסקיים להשקעות, תוך שיתוף פעולה פרטי, ציבורי וממשלתי, בתחומי התשתיות, התיירות, התחבורה, בתי המלון והאטרקציות ועוד.
לין תוקף בחריפות את תעשיית התיירות בישראל, וטוען כי נכשלה כישלון חרוץ. "השנה יגיעו לישראל בקושי 2 מיליון תיירים, לעומת 14.8 מיליון תיירים ביוון ו-2.4 מיליון תיירים לקפריסין", אמר לין.
לדברי לין, המצב הביטחוני אינו יכול לשמש תירוץ לכישלון כה מביש. בשנות האינתיפאדה הראשונה (1995-1996) הגיעו לישראל כ- 2.5 מיליון תיירים שתרמו 2.7 מיליארד דולר להכנסות המדינה (כ- 3% תוצר). ואילו בשנת 2004 הגיעו לישראל רק כ-1.5 מיליון תיירים, כאשר הכנסות המדינה מאותם תיירים עמדו על 1.5 מיליארד דולר בלבד (1.25% תוצר).
אלי גונן: להקים רשות לאומית לשיווק התיירות
גם ממלא-מקום נשיא התאחדות המלונות, אלי גונן, תוקף את תעשיית התיירות, וטוען: "ישראל מפגרת אחרי רוב מדינות העולם הפועלות בתאגיד משותף לפעולות שיווק תיירות".
גונן קורא להקים רשות לאומית לשיווק שתהיה משותפת לסקטור הפרטי והציבורי ותתאם את פעולות השיווק של מדינת ישראל כיעד תיירותי בעולם.
לדבריו, התאגיד צריך להיות מורכב מהממשלה, נציגות מרשויות מקומיות, גופים ציבוריים כמו רשות הטבע והגנים ונציגות מהסקטור הפרטי קרי מלונות, סוכנים ועוד. פעילות התאגיד המשותף תביא לייעול, ריכוז ותיאום פעולות ומאמצים שיווקיים, שפה משותפת ופעילות שטח מתואמת.
גונן קובע כי "פעולות השיווק מצריכות תקצוב קבוע מצד המדינה בשיעור של 2% מההכנסות הישירות מתיירות נכנסת כפי שהסקטור הפרטי משקיע כ-3% מהכנסותיו בשיווק".
בתוך כך דיווח היום משרד התיירות על הקמת
חמש ועדות משנה לכוח המשימה הלאומי להגדלת מספר התיירים הנכנסים לישראל.