X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
פיקוד העורף מלמד את העולם
"לעולם אין את הידע של פיקוד העורף"
את הדברים אומר אל"מ שלום בן אריה, מפקד בית הספר הלאומי לחילוץ הצלה והתגוננות אזרחית, בראיון מיוחד ל-Nfc הפיקוד מארח השבוע נציגים ממספר מדינות בעולם לקורס מנהלי אתר אסון
נפגשו עם חיילי פיקוד העורף [צילומים: דו"צ]

בוחנים אתר תירגול

תרגיל פעולת חילוץ של פיקוד העורף

"בעולם כולו אין גורם שיודע את עבודת החילוץ וההצלה כמונו. לפיקוד העורף מוניטין רב בפינו וחילוץ של לכודים מתחת להריסות והידע שלנו מביא מדינות רבות בעולם ללמוד מאיתנו את השיטות ואת דרך הפעולה שלנו". את הדברים אומר בראיון מיוחד ל- Nfc אל"מ שלום בן אריה, מפקד בית הספר הלאומי לחילוץ הצלה והתגוננות אזרחית, המארח השבוע נציגים ממספר מדינות בעולם לקורס מנהלי אתר אסון.
לקורס המתקיים בבה"ד 16 במרכז הארץ הגיעו 37 נציגים בדרגות רב-סרן או סגן-אלוף והמקבילים להם בארגוני החירום בארה"ב, ברזיל, בריטניה, גרמניה, קנדה, סין, הונגריה, פולין, יוון וישראל. אל"מ בן אריה מציין כי זהו הקורס השלישי שפיקוד העורף מעביר בצורה שכזו לנציגים מהעולם. בקורס הקודם, שהתקיים בשנה שעברה, השתתפו 27 נציגים מהעולם.
התלמידים - בכירים בצבאות העולם
לדבריו, מעבר לקורס הזה מגיעים נציגים של צבאות זרים כמעט על בסיס שבועי לפיקוד העורף לצורך ביקורים או סדנאות לימוד קצרות. "הקורס הזה, בן חמישה ימים, מיועד לבכירים. כולם יצטרכו לנהל את אתרי האסונות - אתרי החילוץ במדינותיהם, במקרה של פיגוע גדול או אסון טבע כרעידת אדמה", מסביר אל"מ בן אריה.
הקורס, שרובו, למעט מספר הדגמות קצרות, הוא תיאורטי, מלמד כיצד יש לנהוג באירועי טרור קונבציונלי ובלתי-קונבציונלי, רעידות אדמה ואירועים אחרים, והוא מבוסס על הניסיון הייחודי שיש לפיקוד העורף.
לפיקוד העורף שיטת עבודה ייחודית
"לישראל יש שיטה ייחודית של עבודה, אשר לא היתה מקובלת בעולם. השיטה התבססה על ניסיון מאירועים בעבר, כולל השתתפות בחילוץ באסונות בעולם כמו ברעידות האדמה בטורקיה ויוון והפיצוץ בשגריריות בניירובי, קניה", מציין אל"מ בן אריה.
הוא מסביר את שיטת הפעולה הישראלית: "אנחנו מבצעים פעולת 'קילוף' של המבנה ומגיעים ללכודים דרך מנהרות או באמצעות קילוף חלקי מבנה. כל כמה זמן אנחנו 'מדמימים' את האתר ומשתמשים בכלבים ובאמצעים טכנולוגיים כדי לנסות לאתר את הלכודים, ואז ממשיכים בקילוף.
"אנחנו מטפלים בכל אירוע באמצעות מאסה גדולה של אנשים. בעולם מקובל לעבוד בצוותים קטנים של 6-7 מחלצים. בנוסף, אנחנו עובדים ברציפות תוך המשכיות ולא מפסיקים באמצע. בעולם מקובל לעצור את הפעולות בלילה. אנחנו עובדים גם ביום וגם בלילה. יש לנו אמצעים חזקים להארת האתר. אמצעים שיכולים להאיר איצטדיון כדורגל. ככה אנחנו מכפילים את קצב העבודה".
בסיוע הומניטרי - אין סודות ואין גבולות
"פיקוד העורף חרט על דגלו את הסיוע ההומניטרי - אין גבולות ואין סודות. אנחנו לא מסתירים מידע כזה מהעולם ואיפה שיזמינו אותנו אנחנו נבוא. במהלך האינתיפדה הפלשתינים הזמינו אותנו לסייע בחילוץ אנשים שקרס עליהם מבנה. באנו וסייענו".
"במהלך הקורס אנחנו מציגים את תפיסת העולם שלנו, מנתחים תרחישים - אסונות או טרור", מסביר אל"מ בן אריה, "אנחנו מסבירים להם כיצד אנחנו פועלים וכיצד מתמודדים עם התרחישים".
אל"מ בן אריה מספר כי הרושם שהתקבל מנציגי המדינות הוא שיש להן עוד הרבה מה ללמוד מישראל. "למעלה מ-95% מהידע הם לוקחים מאיתנו. אנחנו גם שומעים רעיונות שלהם ולומדים מהם. אנחנו בוחנים את הרעיונות שלהם ומה שמתאים מאמצים".
הוא מציין כי לחלק מהמשתתפים יש רק ניסיון תיאורטי בהתמודדות עם אסונות טבע או איומי טרור ולכן יש חשיבות בקורס. "ההתייחסות שלהם היא כי פיקוד העורף הוא גוף שיש לו עבר וניסיון עשיר. הם מעריכים מאוד את זה שיש לנו ניסיון. לקורס הזה ביקוש רב ואנחנו לא יכולים לקבל את כולם. אולי נפתח קורס נוסף כזה השנה".
בסיום דבריו מציין אל"מ בן אריה כי תופעות טבע כמו רעידות אדמה לא יימשכו ולכן יש חשיבות רבה לידע של פיקוד העורף.

תאריך:  07/12/2005   |   עודכן:  07/12/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
חוקרים גילו מספר חלבונים בנוזל עמוד השדרה של חולים הסובלים מתסמונת עייפות כרונית, שלא נמצאים אצל אנשים בריאים
שלומי דיאז
הזמין נערים לביתו וביצע בהם מעשים מגונים    בן 54 מתל אביב חשוד בתקיפה מינית של בת עשר
ענבל אביב
נתניהו: לא שופטים דרכו של אדם בצרת    פינס: קדימה - מפלגת מקלט לפליטים ומורשעים    בריזון: עושה רושם שכל המצטרפים לקדימה מגיעים לשם יחד עם הסירנות של היחידה לחקירת פשעים
מירב לוי
סדרת כלי עבודה - "היד השלישית" - נרשמה כפטנט    במחלקה לעיצוב גרפי זכו שני בוגרים בתחרות עיצוב בינלאומית
הדר פרבר
דורשת הסכם במסגרתו יספק מד"א שירותים גם לשטחים ברמת-הגולן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il