X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הודיע על פרישתו והצטרפותו למפלגת 'קדימה' הוסיף: "טובת המדינה מחייבת בחירת שרון" מתפטר מהכנסת ומחזיר המנדט לליכוד יישאר שר בממשלה
▪  ▪  ▪

צחי הנגבי, המכהן בממשלה כשר בלתי תיק הודיע בצהריים (יום ד', 7.12.05) על החלטתו לפרוש ממפלגת הליכוד ולהצטרף למפלגת 'קדימה' בראשותו של ראש הממשלה, אריאל שרון. הנגבי הודיע כי הוא מתפטר מהכנסת ומשאיר את המנדט בידי הליכוד. ככל הנראה, הוא יישאר שר בממשלה.
הנגבי, בנה של גאולה כהן ממייסדות הליכוד, הודיע כי הוא תומך במהלכיו של שרון, וכי "טובת המדינה מחייבת את בחירתו מחדש של אריאל שרון". "את הצעדים האסטרגיים יכול להוביל רק ראש הממשלה, אריאל שרון. מה שלא יעשה שרון במהלך ארבע השנים הבאות לא יעשה על-ידי שום מנהיג אחר ב-30 השנים הבאות", אמר הנגבי.
לדבריו, טובת המדינה גוברת על טובת הליכוד. "הגעתי למסקנה שלא אוכל להתייצב מאחורי איש מהתמודדים בליכוד כיום. אני סומך על שרון כמנהיג, ואת דרכו אני מעדיף", נימק הנגבי את החלטתו.
הנגבי דיבר גם העל הפילוג שנוצר בליכוד: "השנה האחרונה היתה השנה המתסכלת ביותר שידעתי בחיים הפוליטיים. בשנה הזאת ניהלו קרב אישי וכוחני נגד ראש הממשלה, הקווים האדומים נחצו. לאורך כל השנה הזאת, פעם אחר פעם חזרתי והתרעתי שחברי הליכוד מביאים את הליכוד במו הצבעותיהם לידי פילוג הרסני. ראש הממשלה סירב להתנהל תחת איום מתמיד, והוא החליט לעשות את מה שנכון לישראל".
לדבריו, עם פרישתו של שרון והקמת קדימה הוא פנה שרון אליו, אולם את החלטתו לפרוש מהליכוד קיבל רק אחר שהגיע לשלמות עם התהליך. "כאשר ראש הממשלה פנה אלי בראשונה לא קיבלתי החלטתי מיידית, לקח לי זמן לחשוב ולהגיע שלמות עם התהליך", ציין הנגבי.
סמיכות האירועים: צירוף מקרים
לגבי חקירתו הפלילית אמר, כי הסמיכות בין המלצת המשטרה להעמידו לדין לבין הודעתו הפוליטית היא רק צירוף מקרים. "תשובתי לרה"מ היתה הרבה לפני שידענו על הנושא הזה", אמר.
כשהתבקש להתייחס לנושא ההמלצה להעמידו לדין, אמר הנגבי: "אני נוהג שלא להתנגח עם גורמי אכיפת החוק בכלי התקשורת. אני מנהל את המערכות שלי בתחום הזה בפני הגופים המוסמכים. המלצות מהסוג הזה כפי שמתפרסמות היום, היו גם בעבר, ובסופו של דבר הגורמים ידעו בעבר לקבוע שלא נפל כל פגם בהתנהלותי.
העדתי 260 שעות בפני המשטרה - 26 חקירות, כל אחת בת 10 שעות בנושא. עניתי על אלפי שאלות והבאתי עשרות מסמכים המתעדים באופן שאינו משתמע לשתי פנים שכל הפעילות שלי במשרד לאיכות הסביבה היתה שקופה, גלויה, לגיטימית... פעלתי כפי שפעלו עשרות אם לא מאות שרים בהסיטוריה של המדינה...
אני לא מתחבא מאוחרי העובדה שכולם עשו אלא רק אומר שהדבר מעולם לא היה אסור. הדבר שקרוי זכותם של אנשים לשרת ברשות הממשלה הוא בעיניי דבר לגיטימי. אם היועמ"ש סבור שהנורמה הזו תשתנה אני מכבד החלטה כזו שיכולה לחול רק מכאן ולהבא ולא לשנים אחורה. אין לכך שום קשר להקשר הפוליטי...".
התייעץ עם אמא על ההחלטה
"וודאי שהבאתי בפניה את הדילמות שעמדו בפניי", אמר הנגבי. "יש לה מדור שבועי ברדיו אז היא תוכל לשפוך את לבה שם בצורה יותר שתשקף את מה שהיא חושבת מאשר אני. לה לא קל כמו שלי לא קל. אני לא חושב שקל לאותם 14 ח"כים שעזבו בתחילת הדרך. צריך לדעת לקבל החלטות גם כשיש קשיים וההחלטה שלי היתה לטובת מדינת ישראל בלי שום שיקולים אישיים".

תאריך:  07/12/2005   |   עודכן:  07/12/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
טוען: "מחטף פוליטי הבא להעשיר את החקלאים על חשבון הערים"
אלעזר לוין
יקבל 3.23 מיליון דולר - 49 אלף דולר לחדר    הרוכש ישקיע במלון 4 מיליון דולר    דסאו הוא גם בעל 50% מהספא בחמת גדר
גלית יצחק
לסמנכ"ל השיווק מונה עדי כהן    ייכנס לתפקיד בתחילת 2006    מאיר בראב מונה לסמנכ"ל שירות ומכירות של המגזר הפרטי
מחלקה ראשונה
השלט, באמצעות משרד הפרסום שלמור אבנון עמיחי/Y&R, יתנוסס על קיר ברעם במהלך החודש הקרוב, תחת הסיסמה: "הפסקת פלטינום, בדיוק כמו שאני אוהב"    ההשקעה בשלט: 850 אלף שקל
שלומי דיאז
טוענת כי בכירים ביחידתו של הקצין משמיצים אותה כדי להכפיש את שמה    שוקלת לתבוע דיבה
רשימות נוספות
הפתעה בליכוד: הנגבי מצטרף לשרון  /  יואב יצחק
מופז: שרון עושה שימוש פסול בקבינט  /  יואב יצחק
השר כץ מנסה לסלק את שלומי עוז  /  יואב יצחק
קדימה לשוחד בחירות  /  אביעד ויסולי
אמת, מחל או קדימה?  /  רועי גולדשלגר
הוכחה שאין לנו מנהיגים  /  נסים גבאי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il