X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בימים אלה מופצת בקרב גורמי הפרקליטות והמשטרה הנחיית היועץ המשפטי לממשלה בדבר מדיניות התביעה והאכיפה לפני הבחירות לכנסת החשש: שימוש במערכת אכיפת החוק ככלי ניגוח בידי יריבים פוליטיים
▪  ▪  ▪

בעקבות פנייה של "התנועה למען איכות השלטון", שיגר משרד המשפטים מכתב הבהרה במסגרתו הציג את מדיניות התביעה והאכיפה "על רקע הבחירות לכנסת ולרשויות המקומיות".
עו"ד רז נזרי, עוזרו של היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, הדגיש כי נקודת המוצא של ההנחיה היא כי פעילות רשויות אכיפת החוק בתקופת ערב בחירות, תתנהל כסדרה "גם ביחס להליכים בעניינם של נבחרי ציבור ומועמדים לבחירה", והטיפול בתיקים אלה יהיה, ככלל, בהתאם למהלך העניינים השוטף, ועל-פי סדרי העדיפויות הנוהגים.
עו"ד נזרי הדגיש במכתבו למשטרה ולגורמי הפרקליטות כי "יש לפעול למניעת שימוש במערכת אכיפת החוק ככלי ניגוח בידי יריבים פוליטיים באמצעות הגשת תלונות מניפולטיביות, וכן לתת את הדעת לצורך בזהירות בנקיטת פעולות חריגות שעלולות לעורר חשש להשפעה פוליטית".
היועץ המשפטי לממשלה הורה למשרדי המשטרה, "לשמור על האיזון הראוי בתקופה רגישה זו", וקבע בהנחייתו כללים חדשים לטיפול בחקירות אנשי ציבור. "תלונות שיוגשו בתקופת הבחירות נגד נבחרי ציבור או נגד מועמדים", קבע מזוז, "תיבחנה על-ידי ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרת ישראל, אשר ישקול בכל מקרה בהתאם לשיקולים הרגילים, האם קיימת הצדקה לפתיחה בחקירה".
"הטיפול בתיקים קיימים - יימשך כסדרו"
על-פי הנחיית היועץ המשפטי, הטיפול בתיקים של נבחרי ציבור או מועמדים המצויים בעיצומה של חקירה שוטפת "יימשך כסדרו וללא כל השהיה". במקרים חריגים, בהם מתוכננות פעולות חקירה מיוחדות שעלולות לעורר חשש להשפעה פוליטית, כגון: חיפוש בביתו או במשרדו של נבחר ציבור או מועמד, יובא הדבר על-ידי ראש היחידה החוקרת לאישורו של ראש אגף החקירות והמודיעין, שלפי הצורך ייוועץ ביועץ המשפטי לממשלה או בפרקליט המדינה".
"אין מקום להשהות טיפול בתיקים נגד נבחרי ציבור או מועמדים, שהגיעו לאחר חקירה לפרקליטות או לתביעה המשטרתית לצורך החלטה אם להגיש כתב אישום", מדגישים בפרקליטות. ואולם, כותבים הבכירים בהודעתם, "הטיפול יהיה תוך מתן הדעת לזהירות הנדרשת, ולפי הצורך יובאו הדברים בפני היועץ המשפטי לממשלה או פרקליט המדינה".
"נקפיד לבדוק עבירות לפי חוק הבחירות"
במשרד המשפטים הבהירו כי למרות הנחיותיו של מזוז, ייבדקו תלונות על עבירות לפי חוק הבחירות, "וזאת כדי ליצור אכיפה יעילה ומרתיעה". במסגרת זו נקבע כי הטיפול בתלונות על עבירות על חוק הבחירות (דרכי תעמולה) ירוכז על-ידי צוותי חקירה שעברו הכשרה והדרכה בנושא. צוותים אלו יונחו מקצועית, ככל שנדרש, ויפוקחו על-ידי צוות ארצי שימנה ראש האגף לחקירות ולמודיעין.

תאריך:  07/12/2005   |   עודכן:  07/12/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נוה יוסף
האוניברסיטה העברית הפקידה 1.5 מיליון שקל בפיקדון כספי נדחה בבנק למסחר    דרשה להכיר בפיקדון כ"פיקדון כספי רגיל" ולחייב את בנק ישראל להשיב לה את הכסף
שלומי דיאז
מצלמות נסתרות שהתקינו ההורים קלטו את המטפלת מכה את התינוקת, סוטרת לה ואוחזת בה בחוזקה
אסף גדות
תביעה ייצוגית שהוגשה נגד חברת Microsoft טוענת כי קונסולת המשחק החדשה שלה, ה-XBOX 360, הושקה בעודה מלאה פגמים
עומר שיקלר
המשטרה העבירה את תיק החקירה לפרקליטות לצורך החלטה האם להעמיד את הנגבי לדין    החקירה נפתחה בהנחיית היועץ המשפטי לממשלה
אלעזר לוין
תשקיע כ-50 מיליון דולר    פרויקט ראשון במרכז העסקים והמגורים החדש    ייבנו 117 אלף מ"ר משרדים ו-50 אלף מ"ר למגורים    ראש העיר, אפי שטנצלר: גבעתיים על המפה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il