X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך קובע הדוח החדש מטעם האגודה לזכויות האזרח "הומואים, לסביות, ביסקסואלים וטרנסג'נדרים עדיין נתונים לאפליה מצד רשויות השלטון וגופים פרטיים", טוענים מחברי הדוח.
▪  ▪  ▪
לופוליאנסקי. גם הוא בדוח.

הדוח השנתי של האגודה לזכויות האזרח לא פוסח גם על מעמד ההומואים והלסביות בחברה הישראלית. "הומואים, לסביות, ביסקסואלים וטרנסג'נדרים עדיין נתונים לאפליה מצד רשויות השלטון וגופים פרטיים", כותבים מחברי הדוח.
לצד התקדמות מרשימה בתחום המשפטי, אומרים באגודה, "עדיין רווחים ביטויים והתנהגות, השוללים את קיומם של הומואים, לסביות, וביסקסואלים ומשדרים כי דמם מותר". ראש עיריית ירושלים, אורי לופוליאנסקי, מפלה באופן שיטתי את ארגון הקהילה הגאה בעיר, עמותת "הבית הפתוח", בניגוד לעמדתם של הגורמים המקצועיים והמשפטיים בעיריה.
לטענת המחברים, בשנת 2004 הביע לופוליאנסקי עמדה נחרצת נגד מצעד הגאווה שהתקיים בעיר, ובשנת 2005 התאפשר קיום המצעד רק לאחר פסק דין, שניתן בעתירה מנהלית, שהגיש "הבית הפתוח" לבית המשפט המחוזי.
"המצעד התקיים באווירה אלימה, לאחר שבועות של הסתה מצד רבנים ואנשי דת וכן הציבור החרדי בעיר" אומרים חברי האגודה. האלימות הגיעה לשיאה כאשר אדם חרדי התנפל על הצועדים בסכין שלופה ופצע שלושה בני אדם.
פגיעה: חופש הביטוי בצל ההינתקות
ההינתקות מההתנחלויות ברצועת עזה העמידה בשנה האחרונה במבחן את רשויות אכיפת החוק ואת הציבור הישראלי כולו - מצדדי ההינתקות ומתנגדיה. מחברי הדוח טוענים כי לקראת ההינתקות ובמהלכה, "נקטו הרשויות צעדים חריפים נגד מתנגדי ההינתקות, ובהם ניסיונות להחיות עבירות ארכאיות וחקיקת איסורים פליליים חדשים".
האשמות בהחלט קשות. המחברים טוענים כי ביולי 2005 עצרה משטרת ישראל אוטובוסים, שהובילו מפגינים לנתיבות, שם הייתה אמורה להיערך הפגנה גדולה נגד ההינתקות. כזכור על-פי הדיווחים בתקשורת מחלק מהנהגים אף הוחרמו רישיונותיהם כדי שלא יוכלו להסיע את האוטובוס.
"הניסיון למנוע מקבוצה של אזרחים לנסוע מעיר אחת לעיר אחרת במדינת ישראל - רק משום החשש שמשם ימשיכו, כולם או חלקם, למקום אחר, המרוחק משם - לא רק שאינו חוקי אלא שהוא מהווה פגיעה חמורה ובלתי-מידתית בזכות האדם לחופש תנועה", כותבים באגודה לזכויות האזרח.
"הטענה, כאילו החשש מפני תרחיש אפשרי של אלימות מצד חלק מן המפגינים הצדיק נקיטת צעדי מנע קיצוניים על-ידי המשטרה נגד מעגל רחב של מפגינים, היא בדיוק המדרון החלקלק ממנו צריך לחשוש, של פגיעה גורפת בזכות להפגין", הם כותבים.

תאריך:  11/12/2005   |   עודכן:  12/12/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי עבדי
דוח האגודה לזכויות האזרח מעלה להבות של ביקורת כנגד מערכת הביטחון והממשלה    את צה"ל הוא מאשים בהעלמת עין מהתנכלויות המתנחלים בתושבים הפלשתינים    טוענים: "ההשפלה נמשכת".
יוסי עבדי
כך נראית ישראל 2005: דוח האגודה לזכויות האזרח מעלה פגיעות קשות בחופש הביטוי, במיעוט הערבי, בעובדים הזרים ובקשישים    וזה רק קצה הקרחון    כרגיל, ביקורת גוברת על פעילות צה"ל בשטחים
עידן יוסף
68 מיליון ש"ח יממנו פרויקט ממשלתי לביסוס הכותל    הממשלה החליטה: הכותל המערבי הוא נכס לאומי ממדרגה ראשונה, יוגברו סיורי תיירים, תלמידים וחיילים באתר
יואב יצחק
קדימה נענתה לדרישת הליכוד לאחר שהוצגו מסמכים עליהם חתומים חברי הכנסת הפורשים    המדובר בכ- 57 אלף ש"ח לכל חבר כנסת
עומר שיקלר
נשיא סוריה מזהיר את מדינות העולם מהמשמעויות של הטלת סנקציות על סוריה    "סוריה היא לב המזרח התיכון"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il