X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
נציגי האוצר בכנס לקידום הכלכלה הפלשתינית

הרשות: "להציל את הכלכלה הפלשתינית"

הרשות הפלשתינית פועלת בשבועות האחרונים לגיבוש תורמים פוטנציאליים אבו עלא: "רק הם יביאו תקווה לעם הפלשתיני" מנכ"ל משרד האוצר - בראש המשלחת הישראלית לכנס
▪  ▪  ▪
אבו עלא. "תנו לנו תקווה".

יוסי עבדי
נזקי האינתיפאדה לרשות: 15 מיליארד דולר ב-5 שנים

מנכ"ל משרד האוצר, יוסי בכר, יצא הערב (ב', 12.12.05) ללונדון בראש משלחת ישראלית להשתתף בכנס משקיעים במסגרת היוזמה לקידום הכלכלה הפלשתינית. לאחרונה הרבו בכירים ברשות לקרוא לקהילה הבינלאומית "להציל את תושבי השטחים". רק לאחרונה אמר שר האוצר הפלשתיני היוצא, סאלאם פאיאד, כי "הרשות זקוקה לסיוע דחוף", וקרא לשרי האוצר של האיחוד האירופי "להירתם למען המשימה החשובה".
הועידה שתתקיים מחר בלונדון תיערך בהמשך לפגישת שרי האוצר של ה- G7 בתחילת החודש ולפגישתם בארץ של שר האוצר, הבריטי, גורדון בראון, שר האוצר, אהוד אולמרט, ושר האוצר הפלשתיני היוצא, סאלאם פאיאד לפני כחודש. ועידת ההשקעות תתקיים בחסותו של השר בראון והבנק העולמי.
בוועידה ייקחו חלק עשרות אנשי עסקים ומשקיעים מהעולם לרבות אנשי עסקים ישראלים ופלשתינים. מטעם הרשות הפלשתינית ישתתף מ"מ שר האוצר הפלשתיני. בכר יעמוד בראש משלחת של כ- 15 אנשי עסקים ישראלים ובניהם נציגי ארגון לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים, ראשי התאחדות הקבלנים ראשי התאחדות בתי המלון ועוד.
נזקי הרשות: 15 מיליארד דולר ב-5 שנים
חמש שנות האינתיפאדה נותנות אותותיהן על החברה והכלכלה הפלשתינית במגוון צורות ודרכים. דוח שפרסמו קבוצת חוקרים מטעם מרכז המידע הפלשתיני, מצביע על משבר חריף הפוקד את הכלכלה הפלשתינית, ואשר בא לידי ביטוי באבטלה רחבת היקף, רעב, ירידה בהכנסות הרשות, ופגיעה בייצוא.
62.6% מכלל המשפחות - מחוסרות עבודה
הדוח מדגיש, כי "הסגרים הצבאיים ומדיניות הענישה הקולקטיבית של הממשלה הישראלית" יצרו משבר סוציו-אקונומי עמוק עד כדי שבר בקרב החברה הפלשתינית. לטענת מחברי הדוח, ההגבלות הישראליות על הכלכלה והמסחר הפלשתיני השפיעו על כל קשרי המסחר עם גורמי חוץ, וכן ופגעו בהכנסה הבסיסית של תושבי האזור.
מרכז המידע הפלשתיני מדגיש במסמכיו, כי הכתרים והסגרים שהקים צה"ל במהלך 5 השנים האחרונות הגדילו את אחוז המובטלים באופן ניכר. הדוח מעלה כי ברבע הראשון של שנת 2005 הגיע אחוז מחוסרי העובדה ל- 27% מכלל כוחות השוק - זאת בהשוואה ל- 10% מובטלים טרם החלת מדיניות הסגרים בערים הפלשתיניות.
היקף המובטלים בקרב תושבי הרשות הפלשתינית עומד כיום על 208,000 - נתון המקביל ל- 62.6% מכלל המשפחות ברחבי השטחים. "ההכנסה החודשית של משפחות אלו ירדה בחצי", כך על-פי כותבי הדוח, "והובילה את 48.7% מכלל המשפחות הפלשתיניות להוצאות חודשיות שאינן יכולות לעלות על מצרכי המזון הבסיסיים".
"קיבלנו רק שליש מהתרומות הבינ"ל שהגיעו לנו"
מחברי הדוח מדגישים, כי הרשות הפלשתינית קיבלה בשנת 2005 תרומות כספיות מגורמי חוץ בסך כולל של 290 מיליון דולר, זאת במקום סיוע של 900 מיליון דולר שהובטחו - דבר שיצר גרעון של כ- 700 מיליון דולר בתקציב הממשלה בשנה הנוכחית.
לצד הגירעון בתקציב, מדווח על פגיעה רחבה במפעלים ובתי המלאכה הפלשתינים. הנתונים מעלים, כי מתוך 9,000 בתי עסק ברחבי השטחים - 430 נהרסו לחלוטין, ורק 7% ממשיכים לתפקד באותה תפוקה שהונהגה טרם האינתיפאדה השנייה.
על-פי הדוח, עיקר הנזק נגרם לעסקי המזון, הטקסטיל והפלסטיק. הגורמים הפלשתינים מוסיפים, כי גדר הביטחון שהוקמה בהתאם להחלטת הממשלה, תוסיף ותביא לסגירתם של 1,702 בתי עסק עד לאמצע שנת 2005.
"הסגרים פגעו קשות בייבוא והייצוא הפלשתיני"
"מדיניות הסגרים והמשך המצור על הערים הפלשתיניות הביאו לירידה של 44% בייבוא המוצרים לרשות, זאת בהשוואה לשנת 2000 ו-2003". לצד זאת, מציין הדוח כי ישנה צניחה של יותר מ- 54% בייצוא הפלשתיני בהשוואה לשנת 2002.
על-פי ממצאים שמפרסם הבנק העולמי, הרשות הפלשתינית תספוג הפסד נוסף של 145 מיליון דולרים כתוצאה מירידה בסך השקעות החוץ בשטחים.
לסיכום, מעריך הדוח כי חמש השנים האחרונות של המאבק הישראלי-פלשתיני, הביאו את הרשות להפסד ישיר של 12.9 מיליארד דולר, ולצידו הפסד עקיף של 2.6 מיליארד, המסתכמים ב- 15.6 מיליארד דולר של נזק כלכלי.

תאריך:  12/12/2005   |   עודכן:  12/12/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
למפלגת קדימה כבר הצטרפו כ-18-17 אלף חברים
עומר שיקלר
אלביט מערכות זכתה, באמצעות חברת-הבת בארה"ב, קולסמן, בהזמנות ראשוניות בהיקף של 33.6 מיליון דולר לאספקת משקפות תרמיות לחיל הנחתים של ארצות הברית    בהסכם המסגרת פוטנציאל להזמנות נוספות בהיקף של כ- 250 מיליון דולר
יוסי עבדי
ראש הממשלה הפלשתיני לא מתבלבל    בישיבת הקבינט הבהיר: "בלי ירושלים - לא יהיה שלום"    אבו מאזן החליט: ברגותי לא יעמוד בראש רשימת הפת"ח    המועמד: אבו עלא
עידן יוסף
האם חברת אגד-אישי הפלתה עובד שפונה מגוש קטיף רק בשל העובדה שהמדובר באדם דתי?    באגד-אישי שוללים את הטענה
עומר שיקלר
החייל העביר לידי פלשתינים שלושה רובי M-16    נעצר לפני שהעביר רובה נוסף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il