X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
t
הלוויתו של ג'ובראן תוויני, מבכירי המתנגדים למשטרו של אסד, הפכה למסע מחאה כנגד סוריה רציחתו של תוויני עוררה את הרחוב בביירות בכירי המתנגדים דרשו אמש: "להדיח את נשיא לבנון"
▪  ▪  ▪

הרעש שאחרי הדוח: הלוויתו של חבר הפרלמנט הלבנוני, ג'ובראן תוויני, אשר נרצח, ככל הנראה, בידי תומכי סוריה - הפכה (ד', 14.12.05) להפגנת ענק נגד משטרו של אסד. רבבות השתתפו בטקס ההשכבה, ובהם המנהיג הדרוזי, וואליד ג'ומבאלט, אשר טען כי קיבל ערובה לביטחונו מבכירי החיזבאללה, לאחר שסבל מאיומים חוזרים על חייו.
העיתוי של רצח תוויני, כך נראה, אינו מקרי. סוריה, אשר ידעה כי תעמוד תחת עין הסערה, מנהלת לאחרונה מסע של טרור והפחדה במטרה להרתיע את הממשלה הלבנונית מפני דרישתה לכונן בית דין בינלאומי אשר עתיד לשפוט את הקצינים הסוריים החשודים ברצח חרירי.
הרצח של תוויני התרחש, באופן אירוני, באותו היום בו הגיש החוקר הגרמני, דטלף מהליס, את מסקנות דוח ועדת החקירה לרצח ראש ממשלת לבנון לשעבר, רפיק אל-חרירי, לידי מזכ"ל האו"ם. לעם הלבנוני, כך נראה, נמאס מאסד. אתמול התעוררה ביירות לבוקר של זעם בעקבות רציחתו של תוויני. יום לאחר ההתנקשות הכריזו בבירת לבנון על שביתה, ובתוך כך הסתמנו התכנסויות מחאה כנגד המעורבות הסורית בניהול המדינה.
המחאה צברה תנופה. הזעם גדל. בעקבות פרסום הדוח ועל רקע רציחתו של חבר הפרלמנט, התכנסו אמש מתנגדי סוריה בבנין העיתון "א-נהאר" והחליטו לדרוש כינוס חירום של הפרלמנט, בקריאה להדיח את הנשיא הלבנוני אמיל לחוד, "עושה דברו של אסד בלבנון".
חבר פרלמנט לבנוני אמר במסגרת הכינוס, כי "אנו דורשים להעלות את השאלה בדבר נחיצות המשך המשטר הביטחוני בדרגים הגבוהים ביותר, ובמיוחד המשך כהונתו של נשיא הרפובליקה בכהונתו המתאפיינת באוזלת יד, בהתאם לרצונה של סוריה ובהתאם לחוקה".
תוויני: "אנחנו בוחרים בנאמנות ללבנון"
ב-8 בדצמבר 2005 פורסם ביומון "אל-נהאר" הלבנוני מאמרו האחרון של חבר הפרלמנט הלבנוני ומנכ"ל היומון, ג'ובראן תוויני, בו הטיח האשמות קשות נגד המשטר הסורי בכלל ונגד שר החוץ הסורי פארוק אל-שרע בפרט.
המכון לתקשורת המזרח תיכון תרגם מדבריו של תוויני. על ועדת החקירה לרצח רפיק אל-חרירי, כתב חבר הפרלמנט: "על איזו אובייקטיביות מדבר השר אל-שרע כאשר אנו רואים שמייד עם חצייתו של [העד הסורי בוועדת החקירה] הסאם הסאם את הגבול הסורי, אימץ אותו משרד ההסברה הסורי כדי להשתמש בו כנשק ריק ומיושן נגד ועדת החקירה הבינלאומית ונגד לבנון.
בוחרים בנאמנות ללבנון: "סליחה, אדוני השר אל-שרע, [אבל] בין הנאמנות לסוריה והנאמנות ללבנון, בחרנו בנאמנות ללבנון למען האינטרס הלבנוני בראש ובראשונה ואחר כך למען האינטרס של סוריה!
במישור הערבי, אנחנו תמיד בעד הסוגיות הערביות הצודקות ובראשן הסוגיה הפלשתינית ושחרור הגולן. באשר לאלה בלבנון הבוחרים בנאמנות לסוריה על-פני הנאמנות ללבנון - אנו שמים אותם במשבצת של מי שאינם רוצים בטובתה של לבנון, או בטובתה של סוריה ובכך הם משרתים את ישראל האויבת של לבנון וסוריה...".

תאריך:  14/12/2005   |   עודכן:  14/12/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ניר וייס
הסיבה הרשמית, לדברי פקידי הממשל במינסק, היא מלחמה בתופעת הסחר בבני-אדם
אלעזר לוין
המשרדים נמצאים בקיבוץ בארות יצחק, שהוא בעל השליטה באברות    יונתן בשיא אישר את העיסקה
יוסי עבדי
"אני לוקח את האחריות כנשיא", אמר הנשיא ג'ורג' בוש על ההחלטה לצאת למלחמה    הבהיר: "למרות הכל, ההחלטה להדיח את הרודן - היתה נכונה"
עומר שיקלר
בית ההשקעות גרין-בול מתמחה בהשקעות גלובליות ובקרנות גידור    לינדה בן שושן: הרכישה היא עוד שלב בהרחבת מגוון המוצרים המוצעים ללקוחות הבנק
עומר שיקלר
שווי העסקה 30 מיליון דולר    חברת אס. די. אי. תקים תחנת כוח הפועלת מכוח גלי הים    החברה חתמה על מספר הסכמים עם גורמים ממשלתיים וחברות פרטיות במספר מדינות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il