X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בעקבות החיסולים - ארגוני הטרור מאיימים

אל-אקצה: "נגיב בתוך שטח ישראל"

ירי המסוקים בעזה, החזיר את הפלגים הפלשתינים לקולות המוכרים: "נגיב עמוק בתוך שטח ישראל", איימו באל-אקצה הג'יהאד: "נמשיך במאבק. היכונו לתגובה"
▪  ▪  ▪
צילום פעולת החיסול [צילום:צה

עומר שיקלר
שתי פעולות חיסול ברצועת עזה

   עומר שיקלר
צה"ל חשף מעבדת נפץ בשכם; מטענים בקבטיה

   מחלקה ראשונה
ברגותי מאיים בפרישה מהפת"ח

ה"חיסולים" נמשכים - האיומים חוזרים: סמוך לשעה 21:00 דיווחו עדי ראייה פלשתינים על ניסיון חיסול נוסף בלב העיר עזה. חדר חביב, בכיר בתנועת הג'יהאד האיסלאמי ברצועה, ניצל מירי המסוקים, ויצא אך עם פציעות קלות.
ניסיון החיסול השני אמש (ד', 14.12.05) לאחר הריגתם של ארבעה פעילי ועדות ההתנגדות אשר היו בדרכם לבצע פיגוע עם מכונית תופת במחסום קרני, עורר את הפלגים הפלשתינים מסכסוכי הפנים, והציב את בכירי הארגונים בקו אחיד כנגד ישראל. התגובה לא איחרה לבוא.
אנשי החזית העממית ירו הלילה שתי רקטות קסאם לעבר עמדות צה"ל מזרחית לרפיח. גורמים במערכת הביטחון אמרו מוקדם יותר כי אחד מארבעת הפלשתינים שחוסלו קודם לכן בעזה, "עבד במחסום קרני ואסף מידע מודיעיני לצורך ביצוע פיגוע במקום". עם זאת, בכירים בצה"ל הכחישו הלילה את דבר ניסיון החיסול השני וטענו כי "מדובר בסיכול ניסיון שיגור רקטות לעבר ישראל".
גדודי חללי אל-אקצה, הזרוע הצבאית של תנועת הפת"ח, איימו כי יגיבו לניסיון החיסול "עמוק בתוך שטחי ישראל". "התגובה תבוא מהר והיא תהיה קשה", הבהירו בכירים בגדודים. דובר וועדות ההתנגדות הוסיף הערב כי "מות הקדושים לא היה לשווא. אנו ננקום ונראה לישראלים כי ההקרבה הפלשתינית אינה לחינם".
מחמד אל-הינדי, מבכירי תנועת הג'יהאד האיסלאמי, אמר הערב בתגובה כי הארגון רואה בחומרה רבה את פעילות צה"ל וכך את "הניסיון לחסל מנהיגים פוליטיים של התנועה". "הג'יהאד ימשיך במאבקו ויגיב בזמן ובמקום", הזהיר הינדי.
גם הרשות הפלשתינית הצטרפה לשורת המבקרים. בכיר ברשות, נביל אבו-רודיינה, גינה הערב את החיסול בעזה, והאשים את בישראל בכך שהיא "פועלת לשבש את הבחירות לפרלמנט הפלשתיני".
דובר ועדות ההתנגדות, אשר אחר-הצהריים נהרגו ארבעה מאנשיו, אשר כינה את עצמו אבו סעיד הזהיר מנקמה. "הדם שנשפך על-ידי הציוניים לא נשפך לשווא. אנחנו נגיב ונשלח להם הודעה כי מחירם של הקורבנות הפלשתינים הוא גבוה".
ריח של בחירות - זעם הפלגים
במקביל לחיסולים ממשיכה האנרכיה לשרור ברצועת עזה. המטה של תנועת הפת"ח בעזה, הפך היום לזירת מלחמה וירי. מאז שעות הצהרים התנהלו חילופי אש בין גדודי אל-אקצה לבין פעילי הפת"ח אשר שהו בבניין, לאחר שהיורים ניסו להשתלט על המטה המרכזי. גדודי אל-אקצה יצאו כנגד הרשות הפלשתינית בטענה כי היא מתעלמת מקיומם - זאת על-רקע גיבוש רשימת המתמודדים בבחירות הקרובות לפרלמנט.
"אנחנו דורשים לבחור באנשים הטובים ביותר, שיוכלו להתמודד עם המציאות החדשה והרגישה", אמר דובר הגדודים. "אם נציב אנשים שלא מתאימים לתפקד, נזרע את שורשי האלימות מחדש", הבהירו החמושים.
גדודי חללי אל-אקצה כבר הודיעו כי יעשו הכל לטירפוד הבחירות, לאחר שרשימות הפת"ח "שופצו" על-ידי יו"ר הרשות, אבו מאזן, שראה בתוצאות הפריימריז בארגון בגדר המלצה בלבד. "יש כאן מזימה מתוכננת ומבוקרת לשים קץ לפת"ח ולפורר את הארגון", נכתב בהודעת גדודי חללי אל-אקצה.
מחמוד א-זהאר, בכיר החמאס בעזה, גינה אמש את הירי לעבר מטה הפת"ח, ואמר כי "כי על הרשות מוטלת החובה לספק לתושבים ביטחון מלא". א-זהאר יצא כנגד ניסיון הגדודים להשתלט על מטה הבחירות ואמר: "מדובר בגוף עצמאי". בכיר החמאס קשר את ירי פעילי הפת"ח "לניסיון של גורמים בעלי אינטרס להביא לדחיית הבחירות לפרלמנט הפלשתיני".

תאריך:  14/12/2005   |   עודכן:  15/12/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ניר וייס
ביה"ד הארצי לעבודה קיבל ערעורם של ההסתדרות והעובדים השובתים על החלטת ביה"ד האיזורי להוציא צו האוסר עליהם מלחסום את חצרי המפעל
עידן יוסף
לאחר שלוש שנים קשות, שכללו ישיבה בכלא ההודי, חזר הכלוא למשפחתו בישראל
עומר שיקלר
נסללה הדרך להרחבת תפוצת המכשירים האוטומטיים למשיכת מזומנים בישראל    פורסם צו המסיר מפיקוח את העמלה שבנק יכול לגבות על משיכת מזומנים מכספומטים
שלומי דיאז
2 נפצעו קל    הרקע פלילי
יוסי עבדי
הלוויתו של ג'ובראן תוויני, מבכירי המתנגדים למשטרו של אסד, הפכה למסע מחאה כנגד סוריה    רציחתו של תוויני עוררה את הרחוב בביירות    בכירי המתנגדים דרשו אמש: "להדיח את נשיא לבנון"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il