X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
t
צה"ל הפגיז אתרי שיגור ברצועה

מערכת אזעקה באשקלון מפני קסאמים

עוד רקטת קסאם נחתה באיזור התעשיה של אשקלון; אין נפגעים בעקבות מידע מודיעיני איתרו כוחות הביטחון רכב שהוכן לביצוע פיגוע בכביש המנהרות
▪  ▪  ▪
טווח רקטות הקסאם על-פי צה"ל

עומר שיקלר
שתי פעולות חיסול ברצועת עזה

הסלמה סביב הרצועה - לפחות שש רקטות קסאם שוגרו לעבר הנגב המערבי. קול נפץ עז נשמע בשעות אחר-הצהריים (ה', 15.12.05) באיזור התעשיה הדרומי של אשקלון. גורמי הביטחון בדקו ומצאו כי רקטת קסאם נחתה בקירבת מפעל לייצור בירה של חברת "קרלסברג". איש לא נפגע. בצה"ל ציינו, כי הרקטה נחתה בשטח פתוח הרחק מבתי התושבים.
עקב הירי לעבר אשקלון הותקנה בפרברים הדרומיים של העיר מערכת אזעקה - בדומה לזו שהותקנה בשדרות ("שחר אדום"). המערכת טרם הופעלה מבצעית. ואולם, בצה"ל חוששים כי כבר בזמן הקרוב לא יהא מנוס מהפעלתה, במיוחד נוכח לחצם של התושבים החוששים מפני פגיעה בילדיהם. מספר תושבים בפרברים הדרומיים של אשקלון התראיינו לכמה כלי תקשורת, והלינו כי המשך ירי הקסאמים מסכן את חייהם וגורם לפגיעה עצומה בשווי רכושם.
כשעה לאחר מכן התקבל דיווח, כי לעבר העיר שדרות נורו עוד מספר רקטות קסאם. במערכת הביטחון דיווחו כי לא מדובר בנפילות קסאמים אלה בקולות נפץ של ירי התותחים, אך המשטרה סורקת את העיר לבדוק האם היו נפילות בסמוך לעיר. רקטה אחרת נחתה בקיבוץ עין השלושה. ברפת של קיבוץ זיקים נחתה רקטה נוספת. בכל המקרים לא היו נפגעים בנפש.
בשעות אחר-הצהריים שיגרו הפלשתינים לפחות שלוש רקטות קסאם נוספות לעבר שטח הנגב המערבי. הרקטות נחתו בשטחים פתוחים ולא היו נפגעים. הרקטות שוגרו מאיזורים בצפון רצועת עזה. שתיים מהםן נפלו סמוך לקיבוץ עלומים, רקטה נוספת נחתה ליד היישוב שובה הממוקם בסמיכות לנתיבות.
בתגובה לירי המסיבי של רקטות הקסאם פתחו תותחי צה"ל המוצבים בצפון רצועת עזה בירי לעבר מקורות השיגור. הירי נמשך במהלך כל הערב.
גורמי ביטחון אמרו ל- Nfc, כי במערכת הביטחון לא ידוע על ביצוע שיפורים ברקטות הקסאם, שיפור אשר מעניק להן טווח ארוך יותר. הם ציינו, כי הנפילות באיזור שובה וכן בשטחים במזרח שדרות נכללים בטווח שיגור רקטות הקסאם. במקרים רבים מתקרבים משגרי הרקטות לגדר המערכת ומבצעים שיגור של רקטות או של פצצות מרגמה.
ירי הקסאמים מגיע יממה לאחר שתי פעולות חיסול של צה"ל ברצועת עזה. בפעולה אחת נהרגו 4 פעילי ועדות ההתנגדות, אשר היו בדרכם לפיגוע תופת במחסום קרני. בפעולה נוספת נפצע קל פעיל הג'יהאד האיסלאמי. מסוקים של צה"ל שיגרו לעבר הרכב בו נסע טילים, אך הוא הצליח להימלט.
מכונית תופת אותרה בכביש המנהרות
בעקבות מידע מודיעיני שהתקבל מגורמי ביטחון ברשות הפלשתינית, נלכדה בצהריים (ה', 15.12.05) מכונית תופת, אשר הכילה בלוני גז וחומרים דליקים נוספים. הרכב נלכד באיזור בית ג'אלה כשהוא עומד על קצה מדרון. לפי הערכת גורמי מודיעין, ייתכן והייתה כוונה לדרדר את הרכב באיזור כביש המנהרות ולפוצץ את אחת המנהרות.
כוחות צה"ל איתרו את הרכב ומצאו בתוכו מיכלי גז, מטען צינור צמיגים וחומרים נוספים ספוגים דלק. חבלנים של המשטרה פעלו שעות ארוכות כדי לנטרל את מכונית התופת בפיצוץ מבוקר.
ישראל כץ: כושר ההרתעה של ישראל פשט את הרגל
השר ישראל כץ המתמודד על ראשות תנועת הליכוד אמר בתגובה, כי "כושר ההרתעה של ישראל פשט את הרגל. ממשלה שהבטיחה תגובה מוחצת על כל ירי לעבר שטח ישראל או פגיעה בדרכים ישראלים והפועל יורה לעבר שטחים ריקים בתגובה לירי מסוג זה מסכנת את ביטחון ישראל".
השר כץ ציין, כי עדיף שירעדו גגות הבתים בעזה מאשר שתושבי שדרות ואשקלון ישמשו כמטרות מטווח באין תגובה אפקטיבית. "זוהי שוב הוכחה שההינתקות החד-צדדית, לא רק שלא הועילה, אלא אף גרמה לעליית מדרגה בטרור שאין אנו יכולים להסכים לחיות איתה".
שטייניץ: אם תמשך אוזלת היד יגיע איום הקסאמים גם לכפר סבא
יו"ר ועדת חוץ וביטחון שטייניץ מזהיר, כי אם תימשך הכניעה הישראלית לטרור הפלשתינים, טווח הקסאמים יתקרב ללב הארץ. לדבריו, "נפילת הקסאם באשקלון היא סימן לבאות. אם תימשך אוזלת היד הישראלית יגיע איום הקסאמים גם לכפר סבא ונתניה. על ישראל לבטל מייד את הסכם השיירות ולצאת לפעולה צבאית מקיפה בעזה לצורך פגיעה בתשתיות הטרור ועקירת תעשיית הקסאם מן השורש".
ח"כ אפי איתם אמר בתגובה לירי הרקטות, כי "כל אמירות השחץ והרהב של שרון ומופז על מדיניות ביטחונית קשוחה יותר לאחר ההינתקות מתגלות במלוא ריקנותן, לנוכח קריסת ההרתעה הישראלית, והפיכת ערי הדרום לשדות קרב".

תאריך:  15/12/2005   |   עודכן:  16/12/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ניר וייס
הפרקליטות ביקשה לדחות את עתירת אירגוני בעלי החיים להפסיק מיד את הפיטום וגם את עתירת המגדלים, הדורשים לבטל את האיסור לפטם או לכרוך את הפסקת הפיטום עם פיצוי על סגירת הענף
אבי שוורץ
יצרן סרטים עצמאי ממיאמי הוא האדם הראשון בעולם שהסכים לשלם סכום של 100,000 דולר בכסף פיזי על נכס וירטואלי
אבי שוורץ
מדענים מאוניברסיטת קלרקסון שבארה"ב הצליחו די בקלות לגבור על מערכות אבטחה במחשבים
נוה יוסף
השופט יוסף שפירא קבע כי מאחר ואין מדובר בשופט אשר עתיד להתמנות בקרוב למשרת שיפוט אחרת, אין מניעה שעורך הדין החבר בוועדה ימשיך בייצוג
אבי שוורץ
חברת mitac משיקה דגם מחשב כף יד חדש המכיל בתוכו גם מערכת GPS כמובן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il