X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
t
הבנק כבר הגיע לפשרה, בדיוק כפי שקיווה הנזק: ישלם 25 מיליון דולר חשיפת Nfc הביאה את משרד התובע הכללי בארה"ב לפתוח בחקירה נגד בכירים בבנק בחשד להעברת כספים בלתי חוקית
▪  ▪  ▪
החגיגה המוקדמת בלאומי ודיסקונט
יואב יצחק
ראשי משרד האוצר ואנשי קבוצת סרבוס-גבריאל חגגו עם תוצאות המכרז למכירת לאומי * אלא שהחגיגה מוקדמת: יחלוף עוד זמן רב עד קבלת השליטה * ובינתיים: מאור-רייף הם שיישלטו בבנק * גם בדיסקונט היתה החגיגה מוקדמת - עד עכשיו טרם קיבלה קבוצת ברונפמן-שרוהן את השליטה
לרשימה המלאה

חשיפה: החגיגות המוקדמות של ברונפמן
יואב יצחק
ברונפמן טרם קיבל את כרטיס הזהב * בנק ישראל בודק, יחד עם גורמי חוץ, מידע רגיש הנוגע על-פי החשד לקבוצת ברונפמן
לרשימה המלאה

בעקבות חשיפת Nfc: בנק 'דיסקונט ניו-יורק' הסכים לשלם 25 מיליון דולר במסגרת הסכם פשרה עם הרשויות האמריקניות, בעקבות חקירה שנפתחה נגד הבנק ובכיריו. על-פי החשד, "העביר הבנק כ-2.2 מיליארד דולר לא חוקיים דרך ברזיל".
רשויות האכיפה בברזיל קיבלו לידם את חומרי החקירה שנאספו בארה"ב והספיקו לפתוח בסדרת מעצרים נגד בכירים "בחשד כי הלבינו כספים". כבר היום דורשים גורמי התביעה בניו-יורק כי שלושת החשודים שנעצרו בבירת ברזיל - יועמדו לדין בארה"ב.
רשויות ארה"ב דורשות עתה כי הבנק ישלם, כשלב ראשון, שמונה מיליון דולר למדינת ניו-יורק, כחלק מכיסוי עלויות המשפט, ועוד קנס של 17 מיליון דולרים, בתמורה להפסקת ההליכים המשפטיים נגד הבכירים.
לפני כחצי שנה חשפנו כאן לראשונה, בנוסף, מעשים בלתי כשרים שנעשו לכאורה בסניף בנק דיסקונט ניו-יורק, ואת הבדיקה שנפתחה עקב זאת, הגורמת גם עתה לעיכוב בהענקת ההיתר לקבוצת ברונפמן-שרוהן לאחזקת אמצעי בשליטה בבנק דיסקונט.
ב-30 בנובמבר 2005 דיווח בנק דיסקונט, רשמית, במסגרת פרסום הדוח לרבעון השלישי כי "משרד התובע הכללי של מדינת ניו-יורק מנהל חקירה נגד בנק דיסקונט בניו-יורק".
המידע בדבר התנהלותו הבלתי תקינה של הבנק, הביאה את Nfc לפנות בשאלה אל המפקח על הבנקים בבנק ישראל, יואב להמן: מדוע לא ייפעל לחקור את הנושא. בעקבות הפנייה החל בנק ישראל, בסיוע גורמי חוץ, בבדיקת החשד.
בבנק ישראל מציינים, כי מדובר בשתי חקירות נפרדות: זו הנוגעת להלבנת הון; וזו שעניינה חשד למעשים בלתי כשרים לכאורה, מצד גורם המקורב לקבוצה הרוכשת את בנק דיסקונט.
ליקויים נוספים
במהלך עריכת הדוחות הכספיים, התברר כי בתקופה אוקטובר 2002 - יולי 2003 הנפיקה אי די בי ניו-יורק פיקדונות אשר אין לה זכויות ביטול במועדי העלאת הריבית.
על-פי הדוח הטרי, החברה צברה ריבית על הפיקדונות האמורים בשיעור הריבית החוזית השוטפת, בעוד שבהתאם לכללי החשבונאות המקובלים בארה"ב, והוראות המפקח על הבנקים בארץ, נדרש לצבור ריבית על פיקדונות כאמור בהתאם לריבית האפקטיבית בכל תקופת הפיקדון, אשר מביאה בחשבון את העלאת הריבית עד תום תקופת הפיקדון.
דוח הרבעון השלישי הדגיש כי "משרד התובע הכללי של מדינת ניו-יורק מנהל חקירה נגד מספר בנקים ומוסדות כספיים ובכללם, אי די בי ניו-יורק בנושאים הקשורים להעברת כספים ממדינה שלישית והתנהלות הבנק בעניינים הקשורים לחובות הנובעים מדיני איסור הלבנת הון".

תאריך:  17/12/2005   |   עודכן:  17/12/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
נשים שנכנסו להריון רק לאחר תקופה של 12 חודשים היו בעלות סיכוי של 58% ללדת בן
מחלקה ראשונה
גופי התקשורת הזוכים נקבעו במחקר שביצעו פרופ' גדי וולפספלד וחברת "יפעת" עבור עמותת אור ירוק    באותות אישיים זכו העיתונאים אודי סגל (ערוץ 2) ומוטי גילת, מיכל שבת ועוזי דיין (ידיעות אחרונות), אבי אתגר (קול ישראל) וטלי דולינקו-אלמליח (זמן שוהם)
מחלקה ראשונה
נהנים מייעוץ כלכלי, משפטי ושיווקי ומאפשרות גיוס הון פרטי
יואב יצחק
ההבטחה נועדה להציג בפני הבוחרים רשימה שלא ניתן לסרב לה    בכירי קדימה מנסים בימים אלה לגייס נשים מתאימות    בשבוע הקרוב ימונו שרים חדשים
מחלקה ראשונה
מציין כי סידורי הביטחון הנוקשים של החודשים האחרונים הכבידו עליו; מבהיר: פרישתי לא תפגע בחקירה; תובע בלגי, מומחה למשפט פלילי, יחליף אותו בתפקידו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il