X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
באי פוקט נערכה תערוכה של 30 אומנים המציגים מיצגים בהשראת האסון
▪  ▪  ▪

בסוף החודש ימלאו שנה לאסון הצונמא י שפקד את דרום אסיה. אמנים מרחבי העולם מוצאים ביטויים אומנותיים לאסון: חוברת קומיקס בתאילנד מספרת את סיפורו של צעיר תאילנדי אשר נסחף בשנה שעברה על-ידי הצונמי, ואשר ניצל על-ידי רוחו של אביו המנוח. סרט מצוייר מספר את סיפורו של בעל המתאבל על אישתו שנסחפה על-ידי הגלים, ועד היום הוא רואה רוחה החיה. כך מדווחת סוכנות הידיעות AP.
ב-26 בדצמבר 2004, היכה הצונמי בתאילנד ובהודו וגרם למותם של 216 אלף בני אדם. בעקבות האסון, אמנים מרחבי העולם מוצאים דרכים יצירתיות לבטא את אסון:
"עבורי אומנות היא כמו שפה בינלאומית" אמר אמן המחשבים, סרוסה ג'ימקט, אשר עבד על חוברת הקומיקס. "לעיתים אתה לא יכול לקרוא או להבין את המילים, אבל התמונות הן שיעבירו את הסיפור".
משרד התרבות התאילנדי ארגון תערוכה בחודש אוקטובר באי המתויר - פוקט, בו קיפחו אנשים רבים את חייהם באסון הצונמי. גורמים במשרד התרבות החליטו לסייע ל'אומנות הצונמי' על-מנת להפוך אותה נגישה יותר לציבור. כ-30 אמנים הציגו את מיצגיהם אשר כללו - פסלים, תמונות וציורים.
הפסל מדרום קוריאה, צ'ואי צאונג-הווא הציג שלוש עבודות: פרח לוטוס שחור המראה את הצדדים הטובים והרעים של השפעת ההתפתחות האנושית, מבוך של סלים צהובים מפלסטיק המקיפים עץ, על-מנת להראות איך בני האדם כלואים בידי הטבע ושרשרת זרי פרחים צבעונית. לדבריו, מטרותיו במיצגים אלה היו לגרום לאנשים לתהות על העולם שבו הם חיים ואיך הם חיים בו.
"זוהי שאלה של איך אתה חי את חייך. הצונמי היה התקפ של הטבע. רציתי לספק הזדמנות בפני האנשים לחשוב על החוויות שלהם וללמוד מהם" אמר.
אמן גרמני בשם: פרנק רודל יצר את "גן העדן האבוד", עבודת מדיה המשלבת מוטיבים של גופות, אנשים הבורחים מהגלים בצונמי, נזירים ופילים המפנים את ההריסות. רודל אשר ניצל בצונמי בתאילנד הדגיש כי הוא אינו רואה את עבודתו כסוג של תרפיה עצמית.
"בהתחלה, לא רציתי לעבוד על זה, בגלל שזה היה סיוט בשבילי. אבל לאחר שתהחלתי לעבוד הרגשתי הרבה יותר רגוע, לא היתה בי ההרגשה של הצורך לברוח כל הזמן. אני שמח שעשיתי את זה, כי אני מרגיש שהתגברתי וזה מאחורי עכשיו".

תאריך:  17/12/2005   |   עודכן:  17/12/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אסף גדות
ספקית האינטרנט AOL החלה במשא-ומתן עם חברת Google לגבי הרחבת שירות הפרסומות הייעודי שלה
מחלקה ראשונה
ד"ר אילן פפה מטיף על עוולות ה'נכבה' לצד שייח' ראיד סלאח מהתנועה האיסלמית בישראל    בנצרת מלמדים את המגזר הערבי איך לשמר את הגחלת בוערת
יפעת גדות
מקרה חדש של דימנציה מתרחש בכל שבע שניות    4.6 מיליון מקרים חדשים מאובחנים בכל שנה
יוסי עבדי
בארה"ב רוצים לשים סוף לתופעת המהגרים הבלתי חוקיים    בית הנבחרים האמריקני אישר חוק לבניית גדר הפרדה במעבר הגבול    אורכה: 1,100 קילומטרים    האיום: כל מי שיחצה הגבול בלא אישור - יישלח לכלא.
יפעת גדות
מחקר חדש מספק את הראיות הברורות הראשונות כי אצל נשים שעברו ניתוח לשימור השד ונשים שהסרטן התפשט לבית השחי, ההקרנות הפחיתו את הסיכון למוות בטווח הארוך מהמחלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il